Volleybal

JMD

Well-known member
Hier heb je 3 kansen om op 16-13 te komen, maar steeds ligt of de setup niet goed of de aanval is niet goed en dan slaat de Dom Rep toe...
 

Joost

Well-known member
En dat was niet de eerste keer. Steeds als ze de marge naar drie kunnen tillen gaan ze blunderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Eindelijk een keer een eerstetempo/middenaanval.

Maar dna daarna weer een servicefout
 

erka

Well-known member
Ik heb me laten uitleggen dat servicefouts niet zomaar kunt bekritiseren. Tegen sommige ploegen heb je extra servicedruk nodig anders wordt je weggetikt, dus dat is risico en dan gaat het ook vaker mis.

Ik denk eerder dat de wedstrijd tegen China zoveel energie gekost heeft dat het eigenlijk op is.
 

Joost

Well-known member
Eindelijk komen ze er wat makkelijker doorheen.

De sleutel ligt echt in de pass en de middenaanval. Via de buitenkant komen ze er lastig doorheen.
 

JMD

Well-known member
Ik heb me laten uitleggen dat servicefouts niet zomaar kunt bekritiseren. Tegen sommige ploegen heb je extra servicedruk nodig anders wordt je weggetikt, dus dat is risico en dan gaat het ook vaker mis.
Dat schreef ik ook al, dat je fouten accepteert als de servicedruk hoog is, maar NL levert geen servicedruk en dan mogen die fouten echt niet, en zeker niet 6 in een set zoals set 1.

Net als vroeger bv bij tennis met Ivanisevic, die sloeg per game zo ongeveer 2 dubbele fouten en 3 aces... Dus was de opbrengst positief voor hem om zo te blijven serveren.
 

Joost

Well-known member
Ik heb me laten uitleggen dat servicefouts niet zomaar kunt bekritiseren. Tegen sommige ploegen heb je extra servicedruk nodig anders wordt je weggetikt, dus dat is risico en dan gaat het ook vaker mis.

Ik denk eerder dat de wedstrijd tegen China zoveel energie gekost heeft dat het eigenlijk op is.

Klopt inderdaad. Je moet zien te voorkomen dat de pass naar de set-upper zo lastig mogelijk is en zonder druk lukt dat niet.

Ik heb wel het gevoel dat het bij Nederland dit keer niet in de servicedruk zit maar vooral in het totaal er niet doorheen komen door de passer/loper en diagonaal.
 

Reinoud

Well-known member
Dominicaanse Republiek scoort gewoon veel makkelijker. Bij Nederland ook te vaak dat een lange rally alsnog naar de Noord Amerikaanse gaan.
 

JMD

Well-known member
Dominicaanse Republiek scoort gewoon veel makkelijker. Bij Nederland ook te vaak dat een lange rally alsnog naar de Noord Amerikaanse gaan.
Jep. En dat was gisteren tegen Servië ook het probleem, ook toen kwamen ze er niet door.
 

JMD

Well-known member
Dus het moet nu in de Nations League gebeuren, dat toernooi begint half mei 2024 en duurt tot eind juni... Dus pas eind juni weten de dames of ze naar de Spelen mogen, die dan 4 weken later starten...
 

Joost

Well-known member
Dat wordt een rare VNL. Voor de meeste landen slechts een voorbereiding maar voor andere landen een extreem belangrijk toernooi.
 

JMD

Well-known member
Niet voor de meeste landen, slechts 7 ploegen zijn al geplaatst, er doen er 24 mee.... :)
 

Joost

Well-known member
Niet voor de meeste landen, slechts 7 ploegen zijn al geplaatst, er doen er 24 mee.... :)
Er doen er toch 16 mee?

In poule B en C op het OKT heb je Turkije, Japan, Brazilie, VS, Polen en Italie. Daarvan er twee zich niet dit weekend. En dan heb je ook nog China die zich niet plaatsen nu. Dat zijn drie landen die op de ranking dusdanig hoog staan dat ze alleen op papier nog niet geplaatst zijn.

Plus Frankrijk is dat 10.

Dan houden we over;
Nederland 292
Canada 265
Duitsland 229
Thailand 218
Bulgarije 165
Zuid Korea 101

Die onderste vier staan echt veel te ver om ook maar enige rol te spelen in de VNL met betrekking tot plaatsing voor de Spelen.
 

JMD

Well-known member
Er doen er toch 16 mee?
Oke, ik dacht 24.

In poule B en C op het OKT heb je Turkije, Japan, Brazilie, VS, Polen en Italie. Daarvan er twee zich niet dit weekend. En dan heb je ook nog China die zich niet plaatsen nu. Dat zijn drie landen die op de ranking dusdanig hoog staan dat ze alleen op papier nog niet geplaatst zijn.

Plus Frankrijk is dat 10.

Dan houden we over;
Nederland 292
Canada 265
Duitsland 229
Thailand 218
Bulgarije 165
Zuid Korea 101

Die onderste vier staan echt veel te ver om ook maar enige rol te spelen in de VNL met betrekking tot plaatsing voor de Spelen.
Dus is het voor heel veel landen echt niet zo'n belangrijk toernooi qua plaatsing, want idd het lijkt tussen NL, Canada en Duitsland te gaan voor de laatste plaats. (want er gaat ook 1 ticket naar Afrika)
 

Joost

Well-known member
Oke, ik dacht 24.


Dus is het voor heel veel landen echt niet zo'n belangrijk toernooi qua plaatsing, want idd het lijkt tussen NL, Canada en Duitsland te gaan voor de laatste plaats. (want er gaat ook 1 ticket naar Afrika)
Precies, veel landen zullen dit echt als voorbereiding benaderen.

Misschien dat Japan nog binnen bereik van Nederland kan komen.
 

erka

Well-known member
De wedstrijden van dit toernooi tellen toch ook mee voor de ranking,maar zijn nog niet verwerkt. Met zeges op China en Dominicaanse Republiek pak je dan toch flink punten.

Ik denk nog steeds dat de dames zich uiteindelijk toch zullen plaatsen, alleen jammer dat het inderdaad zo kort voor tijd is.

Er doen trouwens maar 12 landen mee aan de OS.
 

JMD

Well-known member
Er doen trouwens maar 12 landen mee aan de OS.
Dat is altijd al zo (sinds 2000 bij de dames). Er zijn er nu 7 geplaatst (Frankrijk plus 3 x 2 van de kwalificatietoernooien), dan gaat er nog 1 naar Afrika (beste land ranglijst) en de overige 4 naar de sterkste landen van die lijst. Gezien wie zich gaan plaatsen via de kwalificatietoernooien gaat dat ticket naar landen op plek 7 t/m 10. In principe zou NL daar idd bij moeten zitten ja.
 
Bovenaan