Voetbal op TV

Abubakari

Well-known member
Maar om mensen die alles (tegelijk) op Sport1 kijken nou per definitie slim te noemen... Okay, Batigoal lijkt mij wel een slimme gast, maar JMD?

(knipoog)
 

de waan

Well-known member
Die is wiskundeleraar, dus dan moet je ergens toch wel een beetje slim zijn. Ik begreep er namelijk nooit ene reet van, sinus en cosinus en co?tus en zo.
 

JMD

Well-known member
Maar om mensen die alles (tegelijk) op Sport1 kijken nou per definitie slim te noemen... Okay, Batigoal lijkt mij wel een slimme gast, maar JMD?

(knipoog)
SLim genoeg om van je te winnen met de Satekroketten in ieder geval. :heinz:

Die is wiskundeleraar, dus dan moet je ergens toch wel een beetje slim zijn. Ik begreep er namelijk nooit ene reet van, sinus en cosinus en co?tus en zo.

Co?tus is bij biologie... :) Je bedoelt sinus, cosinus en tangens denk ik.. ;)
 

Pascallovic

Well-known member
Fox Sports verklaart KPN de oorlog

Amsterdam - De televisiekijker dreigt de dupe te worden van een keiharde machtsstrijd tussen FOX en de telecomaanbieders.

Het Amerikaanse mediabedrijf wil dat de telecombedrijven Fox Sports 1 aan het basispakket toevoegen. Zij moeten daarvoor 2 euro per huishouden afdragen. FOX kan hiermee in ??n klap zijn verliezen goedmaken. Verschillende aanbieders weigeren dit echter, omdat de deal zou leiden tot prijsverhogingen voor alle abonnees. Dit terwijl momenteel minder dan 10% van de Nederlanders naar Fox Sports kijkt.

De kwestie is zo hoog opgelopen dat KPN naar de rechter is gestapt. De telecomaanbieder wil de zes Fox Sports-zenders als betaald pakket blijven aanbieden. FOX weigert dit zolang KPN niet akkoord gaat met ??n ?gratis? zender.

Het contract van KPN met FOX loopt op 1 augustus af. Het telecombedrijf laat weten er alles aan te doen om te voorkomen dat voetballiefhebbers de start van het nieuwe seizoen, volgende week vrijdag, moeten missen.

Ook Tele2, Caiway en Delta hebben aflopende contracten. Zij zijn met KPN naar de ACM gestapt. Ze menen dat de eisen van FOX discriminerend zijn. Concurrent Ziggo hoeft namelijk de komende vier seizoenen niet te betalen voor een Fox Sports-kanaal in het basispakket.

Vodafone is wel door de knie?n gegaan voor de Amerikanen.

Telegraaf.nl

Het gaat dus niet goed met Foxsports. Als je telecomaanbieders al gaat dwingen om tegen een bedrag van 2 euro extra die zender verplicht in je pakket op te nemen. Mensen die totaal geen interesse in voetbal hebben zouden hier niet extra voor hoeven te betalen.
 

Joost

Well-known member
Best wel een interessante zaak.

Fox Sports heeft natuurlijk goud in handen met de voetbalrechten en als KPN die niet meer kan aanbieden zullen er echt wel klanten weglopen. Iedereen verplichten om 2 euro te betalen voor een zender die ze niet willen is niet heel netjes maar Fox is vast niet de enige die dat eist.
 

Pascallovic

Well-known member
Best wel een interessante zaak.

Fox Sports heeft natuurlijk goud in handen met de voetbalrechten en als KPN die niet meer kan aanbieden zullen er echt wel klanten weglopen. Iedereen verplichten om 2 euro te betalen voor een zender die ze niet willen is niet heel netjes maar Fox is vast niet de enige die dat eist.
Er zullen ook klanten weglopen als ze 2 euro moeten betalen voor iets waar ze niet op zitten te wachten. Lastige keuze voor KPN. Dat Foxsports goud in handen zou hebben ben ik het niet mee eens. Anders hebben ze namelijk niet dit soort trucs nodig om aan inkomsten te komen.
 

Joost

Well-known member
Er zullen ook klanten weglopen als ze 2 euro moeten betalen voor iets waar ze niet op zitten te wachten. Lastige keuze voor KPN. Dat Foxsports goud in handen zou hebben ben ik het niet mee eens. Anders hebben ze namelijk niet dit soort trucs nodig om aan inkomsten te komen.

Als je overal die 2 euro extra moet betalen maakt het niet uit of je bij Ziggo of KPN zit. Dan heeft weglopen geen zin.

Alle providers willen het voetbal kunnen aanbieden, vandaar dat het voetbal goud is voor Fox. Dat het businessmodel momenteel niet winstgevend is, dat is een ander verhaal.
 

Pascallovic

Well-known member
Als je overal die 2 euro extra moet betalen maakt het niet uit of je bij Ziggo of KPN zit. Dan heeft weglopen geen zin.

Alle providers willen het voetbal kunnen aanbieden, vandaar dat het voetbal goud is voor Fox. Dat het businessmodel momenteel niet winstgevend is, dat is een ander verhaal.
Dat is nu juist het leuke. Bij Ziggo hoeft het namelijk de komende 4 jaar niet omdat het contract tussen Ziggo en Foxsports nog doorloopt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is dat ik wel content ben met Ziggo Sports al 'gratis' kanaal, want anders was het wel interessant om voor 2 euro Fox Sports 1 te hebben en als Feyenoord een keer uit speelt en niet op Fox Sports 1 is een losse wedstrijd te betalen. Dit gaat Fox Sports sowieso ook abonnees kosten.
 

Joost

Well-known member
Dat is nu juist het leuke. Bij Ziggo hoeft het namelijk de komende 4 jaar niet omdat het contract tussen Ziggo en Foxsports nog doorloopt.

Dat wist ik niet. Bij Ziggo lachen ze zich dus suf door deze ontwikkeling.

Het is dat ik wel content ben met Ziggo Sports al 'gratis' kanaal, want anders was het wel interessant om voor 2 euro Fox Sports 1 te hebben en als Feyenoord een keer uit speelt en niet op Fox Sports 1 is een losse wedstrijd te betalen. Dit gaat Fox Sports sowieso ook abonnees kosten.

Ja dat is wel een leuk extraatje. Gisteren niet moeilijk hoeven doen met een stream maar gewoon Ajax v PAOK kunnen kijken. En dat ze ook andere sporten uitzenden is helemaal leuk.
 
Bovenaan