Voetbal op de schop/Super League

Batigoal

Well-known member
Tweede punt klopt niet. Je kan alsnog de wedstrijd de nek omdraaien ondanks je zuivere speeltijd hebt. Elke keer het tempo eruit halen is ook effectief.
Inderdaad, ben daar totaal geen voorstander van.

Die andere is typisch zo'n maatregel die de eerste paar maanden nog streng wordt gehandhaafd, waarna het gaat verwateren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies dit. Ben bang voor Amerikaanse toestanden ook. Gewoon strenge regels, keeper max 8 tellen bal in hand, na fluitje niet meer bal aanraken, wissels zsm bij dichtstbijzijnde lijn eruit en schwalbes keihard aanpakken.

Precies.
 

Maasveld

Well-known member
Precies dit. Ben bang voor Amerikaanse toestanden ook. Gewoon strenge regels, keeper max 8 tellen bal in hand, na fluitje niet meer bal aanraken, wissels zsm bij dichtstbijzijnde lijn eruit en schwalbes keihard aanpakken.
Die regels zijn er toch allemaal al? Keeper is het geloof ik zelfs 6 tellen. Er wordt alleen totaal niet op gehandhaafd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben voorstander om eerst bestaande regels te gaan handhaven voordat je nieuwe regels gaat uitrollen. Die zes seconden regel lijkt mij ook een mooie om te gaan handhaven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben wel benieuwd wat de UEFA met AS Roma/Mourinho gaat doen. Mourinho en ook zijn staf gedragen zich al het hele seizoen als totale idioten met als voorlopig dieptepunt rondom de EL finale. Dan kun je ook echt niet ongestraft voorbij laten gaan.
 

JMD

Well-known member
Ik ben voorstander om eerst bestaande regels te gaan handhaven voordat je nieuwe regels gaat uitrollen.
Precies.

En vwb zuivere speeltijd, dat kan ook gewoon tijdrekken e.d. opleveren en kan ook zorgen dat een speler alleen op de keeper afgaat en dat het dan tijd is. Je kan ook de discussie krijgen (wat nu bv bij basketbal wel eens is) of een bal in het doel ging voor de zoemer of erna. Of wat te denken van een overtreding in de 16, binnen of buiten tijd??
 

JMD

Well-known member
Vwb dat om de scheidsrechter heen staan, ja, dat zouden ze direct miv volgend seizoen moeten invoeren, en de rest allemaal geel geven (ook als dat 2e geel is), dan leert iedereen het snel af.
 

Forza AZ

Well-known member
Precies.

En vwb zuivere speeltijd, dat kan ook gewoon tijdrekken e.d. opleveren en kan ook zorgen dat een speler alleen op de keeper afgaat en dat het dan tijd is. Je kan ook de discussie krijgen (wat nu bv bij basketbal wel eens is) of een bal in het doel ging voor de zoemer of erna. Of wat te denken van een overtreding in de 16, binnen of buiten tijd??
Je kunt de regel opnemen dat de aanval afgemaakt wordt als de tijd voorbij is.
 

Pieros

Active member
Vwb dat om de scheidsrechter heen staan, ja, dat zouden ze direct miv volgend seizoen moeten invoeren, en de rest allemaal geel geven (ook als dat 2e geel is), dan leert iedereen het snel af.
Klopt zeker, we zijn dit inmiddels zo gewend bij het voetbal dat we het bijna normaal zijn gaan vinden. Wanneer ik af en toe beelden zie van rugby of ijshockey verbaas ik me hoe weinig er gediscussieerd wordt met de scheidsrechter.
 

erka

Well-known member
Klopt zeker, we zijn dit inmiddels zo gewend bij het voetbal dat we het bijna normaal zijn gaan vinden. Wanneer ik af en toe beelden zie van rugby of ijshockey verbaas ik me hoe weinig er gediscussieerd wordt met de scheidsrechter.

IJshockey weet ik niet, maar bij rugby komt er direct een straf als je met de scheids discussieert.

De beste rugbyregel vind ik trouwens dat als er geen hele ernstige reden is (bv hoofdletsel) dat dan bij een blessure gewoon doorgespeeld wordt en dat de verzorger gewoon tijdens het spel het veld in mag. Je speelt er maar omheen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
De beste rugbyregel vind ik trouwens dat als er geen hele ernstige reden is (bv hoofdletsel) dat dan bij een blessure gewoon doorgespeeld wordt en dat de verzorger gewoon tijdens het spel het veld in mag. Je speelt er maar omheen.
Ja, dat is idd ook een goede regel. Wie bepaalt dan bij rugby overigens of de verzorger er in mag? De scheids bepaalt dat nu, maar dat is als het spel stilligt. Lijkt me lastig voor de scheids te doen als het spel doorgaat.
 

Joost

Well-known member
Klopt zeker, we zijn dit inmiddels zo gewend bij het voetbal dat we het bijna normaal zijn gaan vinden. Wanneer ik af en toe beelden zie van rugby of ijshockey verbaas ik me hoe weinig er gediscussieerd wordt met de scheidsrechter.
Het is ook maar net wat je ziet en welke ploeg. Zie Lukaku gisteren na zijn gele kaart, accepteerde het en liep direct weg.
 

ALenstra

Well-known member
Bij ijshockey wordt ook wel veel gediscussieerd. Maar bij wedstrijden van de IIHF worden die afgekapt door de scheidsrechters.
 
Bovenaan