Voetbal op de schop/Super League

Deathprod

Well-known member

Virton vecht licentie van Lommel aan​

Excelsior Virton zal de licentie aanvechten die Lommel kreeg van de Belgische voetbalbond (KBVB) om volgend seizoen in de Challenger Pro League uit te komen. Dat heeft de ploeg uit de Gaume, die op de rand van de degradatie naar Eerste Nationale (de hoogte amateurafdeling) staat, donderdag gemeld.


Ben benieuwd of dit nog wat teweeg gaat brengen voor clubs met Buitenlandse eigenaren. Waarschijnlijk niet.
 

zwammy

Well-known member
Toulouse wint de beker maar niet Europees spelen vanwege de eigenaar, supporters zullen wel blij zijn met dit nieuws. Ik zie dat lommel ook al niet meer kan promoveren. Misschien de trainer van de A jeugd van city aanstellen ipv de trainer van de vrouwen
 

Deathprod

Well-known member
900
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Vooral zijn eerste punt mag wat mij betreft per direct ingevoerd worden. Ik kan me daar echt zo aan ergeren. Ook het gebaar dat je vraagt om een kaart moet altijd met geel bestraft worden, zelfs als in die situatie een kaart voor de overtreder absoluut terecht is en ook gegeven wordt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tweede punt klopt niet. Je kan alsnog de wedstrijd de nek omdraaien ondanks je zuivere speeltijd hebt. Elke keer het tempo eruit halen is ook effectief.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Tweede punt klopt niet. Je kan alsnog de wedstrijd de nek omdraaien ondanks je zuivere speeltijd hebt. Elke keer het tempo eruit halen is ook effectief.
Precies dit. Ben bang voor Amerikaanse toestanden ook. Gewoon strenge regels, keeper max 8 tellen bal in hand, na fluitje niet meer bal aanraken, wissels zsm bij dichtstbijzijnde lijn eruit en schwalbes keihard aanpakken.
 

Batigoal

Well-known member
Tweede punt klopt niet. Je kan alsnog de wedstrijd de nek omdraaien ondanks je zuivere speeltijd hebt. Elke keer het tempo eruit halen is ook effectief.
Inderdaad, ben daar totaal geen voorstander van.

Die andere is typisch zo'n maatregel die de eerste paar maanden nog streng wordt gehandhaafd, waarna het gaat verwateren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies dit. Ben bang voor Amerikaanse toestanden ook. Gewoon strenge regels, keeper max 8 tellen bal in hand, na fluitje niet meer bal aanraken, wissels zsm bij dichtstbijzijnde lijn eruit en schwalbes keihard aanpakken.

Precies.
 

Maasveld

Well-known member
Precies dit. Ben bang voor Amerikaanse toestanden ook. Gewoon strenge regels, keeper max 8 tellen bal in hand, na fluitje niet meer bal aanraken, wissels zsm bij dichtstbijzijnde lijn eruit en schwalbes keihard aanpakken.
Die regels zijn er toch allemaal al? Keeper is het geloof ik zelfs 6 tellen. Er wordt alleen totaal niet op gehandhaafd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben voorstander om eerst bestaande regels te gaan handhaven voordat je nieuwe regels gaat uitrollen. Die zes seconden regel lijkt mij ook een mooie om te gaan handhaven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben wel benieuwd wat de UEFA met AS Roma/Mourinho gaat doen. Mourinho en ook zijn staf gedragen zich al het hele seizoen als totale idioten met als voorlopig dieptepunt rondom de EL finale. Dan kun je ook echt niet ongestraft voorbij laten gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nieuwe regels zijn schijnbaar ook lastig:

 

JMD

Well-known member
Ik ben voorstander om eerst bestaande regels te gaan handhaven voordat je nieuwe regels gaat uitrollen.
Precies.

En vwb zuivere speeltijd, dat kan ook gewoon tijdrekken e.d. opleveren en kan ook zorgen dat een speler alleen op de keeper afgaat en dat het dan tijd is. Je kan ook de discussie krijgen (wat nu bv bij basketbal wel eens is) of een bal in het doel ging voor de zoemer of erna. Of wat te denken van een overtreding in de 16, binnen of buiten tijd??
 

JMD

Well-known member
Vwb dat om de scheidsrechter heen staan, ja, dat zouden ze direct miv volgend seizoen moeten invoeren, en de rest allemaal geel geven (ook als dat 2e geel is), dan leert iedereen het snel af.
 
Bovenaan