Voetbal op de schop/Super League

Batigoal

Well-known member
Is het een Europese Superleague, of gaan we ook teams uit bv Saudi-Arabië zien? Die wilden immers ook al aan de CL meedoen.
Uiteraard. Reken er maar op dat er best interesse is uit in ieder geval Saoedi-Arabië, Qatar, Verenigde Arabische Emiraten, China, wellicht uit Azië Japan, Zuid-Korea of Australië. Gooien we er ook nog 2 Afrikaanse clubs bij. Dit wordt een wereldwijd feestje.
 

JMD

Well-known member
Uiteraard. Reken er maar op dat er best interesse is uit in ieder geval Saoedi-Arabië, Qatar, Verenigde Arabische Emiraten, China, wellicht uit Azië Japan, Zuid-Korea of Australië. Gooien we er ook nog 2 Afrikaanse clubs bij. Dit wordt een wereldwijd feestje.
Jep. Maar de vraag is of dat consortium dat de ESL wil organiseren dat wil. Die willen alleen de grote Europese clubs, dat zijn de cashcows. Op Al Ittihad, Doha United, Abu Dhabi FC of Guangzhou Evergrande zit echt niemand te wachten
 

JMD

Well-known member
Tuurlijk wel, ze mogen zelf bepalen wie ze in hun competitie willen hebben, zij zijn immers de organisator. Ze mogen alleen clubs niet verbieden aan andere toernooien mee te doen.
 

gevegt

Well-known member
Tuurlijk wel, ze mogen zelf bepalen wie ze in hun competitie willen hebben, zij zijn immers de organisator. Ze mogen alleen clubs niet verbieden aan andere toernooien mee te doen.
Ze nodigen de clubs uit, die kunnen gewoon de uitnodiging afslaan en dan aan die nieuwe competitie meedoen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Jep. Maar de vraag is of dat consortium dat de ESL wil organiseren dat wil. Die willen alleen de grote Europese clubs, dat zijn de cashcows. Op Al Ittihad, Doha United, Abu Dhabi FC of Guangzhou Evergrande zit echt niemand te wachten
Behalve als die clubs gigantisch betalen om erbij te mogen zijn. Je denkt te veel vanuit de sport en te weinig vanuit de poen JMD.
 

Deathprod

Well-known member

'Na gele en rode maakt ook blauwe kaart entree in het voetbal'

De spelregelcommissie van de FIFA gaat vrijdag een bijzondere aankondiging doen. Er gaat getest worden met de invoering van de blauwe kaart. Een speler die deze kaart krijgt, moet voor een periode van tien minuten van het veld af.


Je kan die tijdstraf ook aan een gele kaart koppelen. Dan heb je geen blauwe nodig.
 

Forza AZ

Well-known member
Je kan die tijdstraf ook aan een gele kaart koppelen. Dan heb je geen blauwe nodig.
Niet iedere overtreding waar je een gele kaart voor krijgt is zwaar genoeg om een tijdstraf te krijgen. Ik vind deze tussenvorm met de blauwe kaart wel goed, want soms heb je overtredingen waarvoor geel eigenlijk te licht is, maar direct rood weer te zwaar.
 

Jacco

Well-known member
Het idee van de blauwe kaart was toch om hem te gebruiken voor overtredingen zoals praten tegen de scheids, spelbederf etcetera.
In mijn ogen is dat wat anders dan de categorie tussen geel en rood.
 

Jef400

Well-known member
Niet iedere overtreding waar je een gele kaart voor krijgt is zwaar genoeg om een tijdstraf te krijgen. Ik vind deze tussenvorm met de blauwe kaart wel goed, want soms heb je overtredingen waarvoor geel eigenlijk te licht is, maar direct rood weer te zwaar.
De Oranje kaart.
 

Joost

Well-known member
Volgens de FIFA zijn de berichten over de blauwe kaart voorbarig.
Nogal ja.

Afgelopen oktober en november zijn de jaarlijkse besprekingen geweest van de IFAB omtrent mogelijke aanpassingen van de spelregels. Die aanbevelingen staan voor stemming op de agenda van 2 maart. Een van de voorstellen was het invoeren van een maatregelen om gedrag van spelers en trainers te verbeten. Navolgend op de tijdstraffen die op veel lager niveau wel al zijn ingevoerd.

De IFAB kan dus vandaag beslissen of het wil gaan experimenteren met die tijdstraf (en dus blauwe kaart) bij wedstrijden op iets hoger niveau.

De hele agenda staat hier;

Het zal waarschijnlijk wel goedgekeurd worden. Dan kunnen bonden zich aanmelden om hier mee te gaan experimenteren. Dat zal dan vanaf seizoen 24/25 zijn. Mocht het experiment bevallen dan wordt het op zijn vroegst per 1 juli 2026 ingevoerd.

Maar de grote competities zien dit eigenlijk niet zitten dus of het ooit op hoog niveau gaat gebeuren betwijfel ik.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je kunt ook gewoon de regels tegen spelbederf die er nu gewoon zijn wél consequent opvolgen en strenger zijn.
 

Pieros

Well-known member
Het zou wat zijn als ze in het voetbal dezelfde regels/wetten/afspraken krijgen. Geen transfersommen meer, maar wel opzegtermijnen en contracten met onbepaalde duur. Ik ben benieuwd hoe dat de voetbalwereld gaat veranderen.
Goede spelers zullen eerder doorstromen naar de grote/rijke clubs verwacht ik, maar omgekeerd kan natuurlijk ook. Een reservespeler die niet blij is met zijn rol, zegt z’n contract op en gaat ergens anders spelen.
 
Bovenaan