Als het zo doorgaat kloppen ze nog bij Excelsior aan of we mee willen doen...Bayern, PSG, Man Utd en een handvol La Liga teams hebben ook al nee gezegd tegen de eventuele SL
Als het zo doorgaat kloppen ze nog bij Excelsior aan of we mee willen doen...Bayern, PSG, Man Utd en een handvol La Liga teams hebben ook al nee gezegd tegen de eventuele SL
Uiteraard. Reken er maar op dat er best interesse is uit in ieder geval Saoedi-Arabië, Qatar, Verenigde Arabische Emiraten, China, wellicht uit Azië Japan, Zuid-Korea of Australië. Gooien we er ook nog 2 Afrikaanse clubs bij. Dit wordt een wereldwijd feestje.Is het een Europese Superleague, of gaan we ook teams uit bv Saudi-Arabië zien? Die wilden immers ook al aan de CL meedoen.
Jep. Maar de vraag is of dat consortium dat de ESL wil organiseren dat wil. Die willen alleen de grote Europese clubs, dat zijn de cashcows. Op Al Ittihad, Doha United, Abu Dhabi FC of Guangzhou Evergrande zit echt niemand te wachtenUiteraard. Reken er maar op dat er best interesse is uit in ieder geval Saoedi-Arabië, Qatar, Verenigde Arabische Emiraten, China, wellicht uit Azië Japan, Zuid-Korea of Australië. Gooien we er ook nog 2 Afrikaanse clubs bij. Dit wordt een wereldwijd feestje.
Daar hebben ze nu al niets over te zeggen.Het wordt er idd niet eenvoudiger op. Want de UEFA zal ook de kampioenen van een hoop landen in de CL willen...
Ze nodigen de clubs uit, die kunnen gewoon de uitnodiging afslaan en dan aan die nieuwe competitie meedoen.Tuurlijk wel, ze mogen zelf bepalen wie ze in hun competitie willen hebben, zij zijn immers de organisator. Ze mogen alleen clubs niet verbieden aan andere toernooien mee te doen.
Excelsior Rotterdam, Excelsior Maassluis, Excelsior'31, Excelsior Zetten?Als het zo doorgaat kloppen ze nog bij Excelsior aan of we mee willen doen...
Behalve als die clubs gigantisch betalen om erbij te mogen zijn. Je denkt te veel vanuit de sport en te weinig vanuit de poen JMD.Jep. Maar de vraag is of dat consortium dat de ESL wil organiseren dat wil. Die willen alleen de grote Europese clubs, dat zijn de cashcows. Op Al Ittihad, Doha United, Abu Dhabi FC of Guangzhou Evergrande zit echt niemand te wachten
Dat doen die bonden, lees regeringen, wel.Behalve als die clubs gigantisch betalen om erbij te mogen zijn. Je denkt te veel vanuit de sport en te weinig vanuit de poen JMD.
'Na gele en rode maakt ook blauwe kaart entree in het voetbal'
De spelregelcommissie van de FIFA gaat vrijdag een bijzondere aankondiging doen. Er gaat getest worden met de invoering van de blauwe kaart. Een speler die deze kaart krijgt, moet voor een periode van tien minuten van het veld af.
![]()
'Na gele en rode maakt ook blauwe kaart entree in het voetbal'
De spelregelcommissie van de FIFA gaat vrijdag een bijzondere aankondiging doen. Er gaat getest worden met de invoering van de blauwe kaart. Een speler die deze kaart krijgt, moet voor een periode van tien minuten van het veld af.www.vi.nl
Niet iedere overtreding waar je een gele kaart voor krijgt is zwaar genoeg om een tijdstraf te krijgen. Ik vind deze tussenvorm met de blauwe kaart wel goed, want soms heb je overtredingen waarvoor geel eigenlijk te licht is, maar direct rood weer te zwaar.Je kan die tijdstraf ook aan een gele kaart koppelen. Dan heb je geen blauwe nodig.
De Oranje kaart.Niet iedere overtreding waar je een gele kaart voor krijgt is zwaar genoeg om een tijdstraf te krijgen. Ik vind deze tussenvorm met de blauwe kaart wel goed, want soms heb je overtredingen waarvoor geel eigenlijk te licht is, maar direct rood weer te zwaar.
Nogal ja.Volgens de FIFA zijn de berichten over de blauwe kaart voorbarig.