Voetbal op de schop/Super League

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nee juist exact het tegenovergesteld.

De Football League is een autonome organisatie. Toen de grote clubs zich afscheiden van de FL zochten ze juist hun heil bij de FA.
Die band met de FA is alweer heel lang weg, dat is alweer een behoorlijke tijd een autonome organisatie.

Sowieso organiseert de FA zelf geen competities tegenwoordig, ook niet op non-league niveau.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als de eredivisie & eerste divisie een eigen organisatie worden betekent het niet dat de KNVB niks te zeggen heeft. Ze zullen nog steeds KNVB scheidsrechters willen. Ook Europese tickets willen ze niet verliezen, want als de KNVB geen akkoord geeft wordt de tweede divisie automatisch als hoogste niveau gezien en worden de tickets verdeeld onder ploegen in die divisie en zo zijn er nog veel meer problemen als het een "wilde" competitie compleet buiten de KNVB wordt. Dus de KNVB zal nog steeds eisen kunnen stellen. Sterker nog, het zou zelfs kunnen dat doorstroming makkelijker wordt omdat buiten de KNVB het misschien makkelijker wordt licentie-eisen aan te passen (wellicht kan de VVCS niet zoveel invloed uitoefenen binnen een aparte organisatie). Dus er is werkelijk geen enkele reden om zomaar aan te nemen wat NO stelt.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het verhaal van Kralinger bevat nogal wat onwaarschijnlijke veronderstellingen en niet ter zake doende opmerkingen waardoor ik er voorshands niet van overtuigd ben dat de kloof tussen het betaald en het amateurvoetbal niet groter wordt door hetgeen Hélène Hendriks brengt.

Wat is onwaarschijnlijk aan mijn post? Jouw post waar ik op reageerde had wildere aannames...

SanMark.

Well-known member
Stel je word kampioen in de tweede divisie en je wil drie x blijven trainen is dat toch prima?

Dat zuivert zich van zelf weer recht , en als je er met 3x trainen erin blijft heb je het ook uitstekend gedaan.

Friesland

Well-known member
Hoe zou deze nieuwe voorgestelde organisatie anders zijn dan de huidige sectie Betaald Voetbal binnen de KNVB? Ik bedoel de sectie BV staat volgens mij al behoorlijk los van de rest van de KNVB.

Is dit weer een idee uit de koker van een een of ander onderzoeksbureau?
Of denken bepaalde clubs hiermee de 5/6e meerderheidsregel te kunnen omzeilen en een inkrimping van de Eredivisie af te dwingen?

JMD

Well-known member
Wat een lachwekkend interview was dat... Dat het in de omroepwereld misschien makkelijk is om NL en BEL te laten samenwerken (werd nou serieus Expeditie Robinson als voorbeeld gegeven voor de BeNeLiga omdat daar ook NL en BEL deelnemers samen doen)

ALenstra

Well-known member
Gisteren in Studio Voetbal wist Kees Jansma te melden dat men weer gaat praten over een hervorming van de competities. De bedoeling zou zijn dat Eredivisie en Eerste Divisie onder één besluitvorming gaan vallen. Verder wil men er van af dat een vijf/zesde meerderheid nodig is voor besluiten.

JMD

Well-known member
Gisteren in Studio Voetbal wist Kees Jansma te melden dat men weer gaat praten over een hervorming van de competities. De bedoeling zou zijn dat Eredivisie en Eerste Divisie onder één besluitvorming gaan vallen. Verder wil men er van af dat een vijf/zesde meerderheid nodig is voor besluiten.
Jep. En tevens zou men naar 16 ere en 16 KKD-clubs gaan en de Jongteams weg... Wat er met de overige 2 clubs zou gebeuren praatte men overheen. Dat zou volgens Jansma de oplossing zijn om te voorkomen dat Ajax van Heracles met 5-0 wint, en dat dat nu vaker voorkomt dan vroeger. Niemand stelde hem de vraag waarom dat soort uitslagen dan vroeger ook best wel voorkwamen en hoe het teruggaan naar 16 teams dit soort uitslagen voorkomt, Heracles staat immers (onderkant) middenmoot. Hij had het er wel over dat bij het verdwijnen van Jongteams Ajax, PSV enz meer spelers gaan uitlenen aan eredivisieploegen, maar daar geloof ik niet zo in, gebeurt nu ook al wel.
Ik denk momenteel dat niet zozeer de onderkant zwakker wordt, maar dat met name Ajax wegspurt van de rest.

Verder zouden er dan ook playoffs komen, met een kampioenscompetitie (ik neem aan volgens Belgisch model). En ja, dan krijg je een spannend slot, maar de 30 duels ervoor gaan voor de topploegen nergens om, want Ajax, AZ, PSV en Feyenoord moeten het wel heel bont maken willen ze buiten de top 6 vallen.

Echt, wat mij betreft mogen we naar 16 ploegen, denk dat dat qua belasting beter is, maar dan zonder de playoffs, want dan krijg je juist 6 duels meer (10 duels in PO bij 6 teams). En zonder Jongteams ook geen gek idee en dan met 18 teams in de KKD. Maar ook als er wel Jongteams zijn, dan heb je 22 teams in de KKD, dat kan imo ook best, want dan hebben de ploegen 2 thuisduels meer (extra inkomsten) en er is ruimte zat in de speelkalender van de KKD.

Bovenaan