En waar gaan ze die duels dan kwijt raken? Ja, de kwalificatie verdwijnt, maar no way dat de Barcelona's van de wereld al in augustus gaan beginnen, want dan moet er nog meer geld opgehaald worden in Azi? en Amerika. Nu zijn er 6 rondes in het najaar en 9 in het voorjaar (de 1/8 finales worden in 2 staffels gespeeld nu), dat zijn er slechts 15. Stel dat je 4 poules van 8 zou doen, dan heb je 14 speelrondes in de groepsfase + 5 (uitgaande van de beste 2 per groep door) = 19 rondes nodig.
Dus moet er plaats voor 4 meer rondes komen, waar ga je die vandaan halen, want ja, het zou dan naar de weekenden gaan, maar dan moeten de competitieduels naar de midweek, per saldo is dat slechts een schuiving.
Verder: belachelijk idee om naar de weekends te gaan, dat betekent dat je de top 15 Europese competities stillegt in het weekend voor in veel gevallen slechts 2 clubs. De interesse voor de eigen competities wordt dan steeds minder...
Wanneer laat de UEFA nou eens die topclubs in hun sop gaar koken. Laat ze maar dreigen met een afscheiding, laat ze hun eigen gang maar gaan, maar als ze afscheiden dan ook niet meer landelijk mee doen.
Stelletje geldwolven.
(overigens is 4 poules van 8 ook gewoon idioot, veel clubs zullen na een speelronde of 10 dan klaar zijn, of je moet de top 4 door laten gaan, maar dan heb je nog meer speelrondes nodig)