Voetbal op de schop/Super League

Satyr

Administrator
Forumleiding
Promotie is prima, maar dan wel de max van 4 aanhouden per land, anders heb je in 2026 8x Spanje, Engeland en 6x Duitsland, Italie.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
More matches for all teams (previously, a minimum of 14 were proposed)

Dan krijg je straks 4 poules van 8. Dan zal de nummer laatst dus degraderen.
 

JMD

Well-known member
En waar gaan ze die duels dan kwijt raken? Ja, de kwalificatie verdwijnt, maar no way dat de Barcelona's van de wereld al in augustus gaan beginnen, want dan moet er nog meer geld opgehaald worden in Azi? en Amerika. Nu zijn er 6 rondes in het najaar en 9 in het voorjaar (de 1/8 finales worden in 2 staffels gespeeld nu), dat zijn er slechts 15. Stel dat je 4 poules van 8 zou doen, dan heb je 14 speelrondes in de groepsfase + 5 (uitgaande van de beste 2 per groep door) = 19 rondes nodig.
Dus moet er plaats voor 4 meer rondes komen, waar ga je die vandaan halen, want ja, het zou dan naar de weekenden gaan, maar dan moeten de competitieduels naar de midweek, per saldo is dat slechts een schuiving.

Verder: belachelijk idee om naar de weekends te gaan, dat betekent dat je de top 15 Europese competities stillegt in het weekend voor in veel gevallen slechts 2 clubs. De interesse voor de eigen competities wordt dan steeds minder...
Wanneer laat de UEFA nou eens die topclubs in hun sop gaar koken. Laat ze maar dreigen met een afscheiding, laat ze hun eigen gang maar gaan, maar als ze afscheiden dan ook niet meer landelijk mee doen.

Stelletje geldwolven.

(overigens is 4 poules van 8 ook gewoon idioot, veel clubs zullen na een speelronde of 10 dan klaar zijn, of je moet de top 4 door laten gaan, maar dan heb je nog meer speelrondes nodig)
 

SanMark.

Well-known member
Je hebt nu in Engeland ook wel FA cup wedstrijden wanneer andere teams competitie hebben. Dan kan dat gewoon ingehaald worden op andere tijdstippen.
 

JMD

Well-known member
Je hebt nu in Engeland ook wel FA cup wedstrijden wanneer andere teams competitie hebben. Dan kan dat gewoon ingehaald worden op andere tijdstippen.
Klopt.
Maar gaat de UEFA dat toestaan? Nu mag je al niet spelen op CL-tijden, vandaar dat Ajax - PEC om 18.30 was. Als zometeen dat CL op zaterdag om 19.00 en 21.00 is en op zondag ook rond die tijd, dan kan je dus al niet meer op zaterdagavond spelen.
Verder trekt de competitie dan overigens ook wel heel erg scheef.

En ik blijf me dus afvragen waar ze die extra speelrondes vandaan gaan halen. Of zou de UEFA dat probleem gewoon bij de nationale bonden neerleggen en dat dus de NL competitie in augustus elke week een dubbel programma speelt en dat bv Spanje ook eerder moet beginnen?
 

SanMark.

Well-known member
Klopt.
Maar gaat de UEFA dat toestaan? Nu mag je al niet spelen op CL-tijden, vandaar dat Ajax - PEC om 18.30 was. Als zometeen dat CL op zaterdag om 19.00 en 21.00 is en op zondag ook rond die tijd, dan kan je dus al niet meer op zaterdagavond spelen.
Verder trekt de competitie dan overigens ook wel heel erg scheef.

En ik blijf me dus afvragen waar ze die extra speelrondes vandaan gaan halen. Of zou de UEFA dat probleem gewoon bij de nationale bonden neerleggen en dat dus de NL competitie in augustus elke week een dubbel programma speelt en dat bv Spanje ook eerder moet beginnen?

Misschien laten ze die regel dan wel los. Je bent als een Noord-Ooster aan het speculeren. Je ziet alleen maar problemen en denkt niet in oplossingen.
 

JMD

Well-known member
Je ziet alleen maar problemen en denkt niet in oplossingen.
:)

En dan het amateur voetbal naar 13.00 en 17.00
Gewoon alle zaterdagclubs om 13.00 en dan de zondagploegen om 17.00. Alles wijken voor de CL, goed idee. Of eerst je eigen cluppie kijken en dan CL in de kantine, of eerst CL in de kantine en dan je eigen cluppie. Als dat geen kantineomzet oplevert...
Je hebt helemaal gelijk.
 

SanMark.

Well-known member
:)


Gewoon alle zaterdagclubs om 13.00 en dan de zondagploegen om 17.00. Alles wijken voor de CL, goed idee. Of eerst je eigen cluppie kijken en dan CL in de kantine, of eerst CL in de kantine en dan je eigen cluppie. Als dat geen kantineomzet oplevert...
Je hebt helemaal gelijk.


Precies ook goed voor het gezinsleven. Als voetballer om 10.30 tot 11.30 verzamelen, voetballen om 13.00 , kom je ergens in de rust van de CL de kantine binnen en kun je mooi aan het bier tot 19.00 uur , kom je thuis kun je gelijk naar bed of even een paar uur op de bank slapen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat er ploegen uit andere continenten mee gaan doen. Als een grote Europese club zoals Manchester United of Real Madrid uit moet naar China of de VS levert dat enorm veel geld op. Daarom hebben ze die lucratieve toernooitjes in de zomer al. Dan nemen ze gelijk het wind uit de zeilen van de FIFA met dat club WK.
 

JMD

Well-known member
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat er ploegen uit andere continenten mee gaan doen. Als een grote Europese club zoals Manchester United of Real Madrid uit moet naar China of de VS levert dat enorm veel geld op. Daarom hebben ze die lucratieve toernooitjes in de zomer al. Dan nemen ze gelijk het wind uit de zeilen van de FIFA met dat club WK.

Maar dan kan je het al helemaal geen Europese clubcompetitie meer noemen....
 
Bovenaan