Lijkt me sterk dat ze dan met 22 clubs verder gaan in de Eerste Divisie. Dan zou je allemaal extra speelrondes op maandagen krijgen en die leveren weinig extra omzet op. Lijkt me logischer dat er dan 2 clubs (extra) gaan degraderen naar de Tweede Divisie, en dat zullen niet per se belofte-teams zijn.Inkrimpen naar 16 ploegen zou wat mij betreft nog kunnen, maar dan zou de JL 22 ploegen hebben. (of je schopt daar de Jongteams eruit, dan hou je 18 teams over... )
Overigens zou de JL best 22 ploegen kunnen hebben, extra duels zijn goed voor de omzet.
Maar svp opzouten met playoffs, en alleen eventueel de huidige PO's zo laten als ze nu zijn. Met invoering van PO's lopen de toeschouwersaantallen nog meer terug (het gaat immers tot maart om weinig...PSV, Ajax en Feyenoord zijn normaal gesproken wel zeker van de PO om de landstitel)
Tenzij alle punten blijven staan aan het begin van de play-offs. PSV, Ajax en Feyenoord zijn dan wel zo goed als zeker van deelname, maar toch telt iedere wedstrijd in de reguliere competitie dan mee om met een zo goed mogelijke uitgangspositie aan de play-offs te beginnen.
Inkrimpen naar 16 clubs zal automatisch betekenen een soort van play-offs, want anders heeft iedere club 2 thuiswedstrijden minder en dat gaat geld kosten (kaartverkoop + TV geld).