SanMark.
Well-known member
Het gaat toch maar om 1 ding en dat is winnen. En dan heb je spelers die over de grens gaan om aanvallers af te stoppen en de grensrechter pakt ook zijn puntjes mee.
De amateurclub die zegt dat hun grensrechter eerlijk vlagt liegt simpelweg. Ik loop al heel veel jaren mee in het amateurvoetbal op meerdere niveau's en ik heb nog nooit een eerlijke grensrechter gezien. Je hebt hooguit hele valse en iets minder valse.
Ik heb ooit gehoord van een grensrechter die volkomen rechtvaardig vlagde. Na 5 wedstrijden werd hij bedankt voor de moeite omdat de spelers van het 1e niet meer met hem wensten te spelen.
Of je het leuk vindt of niet maar zo gaat het nu eenmaal.
Volkomen belachelijk dat clubs daar achter staan. (Bijna) alle clubs hebben een mond vol over zonder respect geen voetbal ( meest walgelijk kreet die ooit bedacht is maar dat ter zijde) maar dan wel de grensrechter op de schouders dragen als die de punten heeft binnen gesleept. Dat je als speler in de emotie van de wedstrijd boos op je eigen grens bent kan ik me heel goed voorstellen maar mede door deze foute grensrechters vliegt met enige regelmaat de vlam in de pan bij het amateur voetbal. Daarnaast onthouden deze mensen de toeschouwers aan de kant van diverse doelpunten of gevaarlijke situaties voor de goal en dat is toch waar elke voetballiefhebber op zit te wachten, op goals spanning en sensatie.
Zelfde als met clubscheidrechters die de kleintjes fluiten, en daar al opzettelijk verkeerd fluiten om hun eigen team/club te bevoordelen. Zulke mensen moeten gelijk op het matje komen bij het bestuur. Wil je als club echt onderscheid maken ten opzichte van andere clubs is dit een hele goede eerste stap.