Voetbal op de schop/Super League

Maasveld

Well-known member
Het is nu eenmaal onmogelijk om het hoofdpijnpunt aan te pakken. Voetbal is een contactsport waar fysiek contact multi-interpretabel is. Je ziet hier wel hoe vaak er discussie onstaat over of iets al dan niet een overtreding is, en dan hebben wij het al uit drie camerastandpunten gezien. Dat zal wellicht ook de reden zijn dat bij rugby de videoref niet 100% vrij spel krijgt.
 

Methone

New member
Voor zaken als wel of geen goal, wel of geen penalty (Schwalbe), wel of geen geel/rood lijkt mij een videoref ideaal.

De videoref kan de scheids attenderen op een mogelijke fout (eigenlijk zou dat openbaar gemaakt moeten worden zodat de scheids dit niet kan negeren), scheids gaat dan naar de kant om de beelden te bekijken. Aan de hand daarvan maakt hij de beslissing.

KNVB: sporten onbetaalbaar door BTW-verhoging

Grootste sportbond KNVB trekt fel van leer tegen het kabinetsplan om de sport uit het lage BTW-tarief te halen. Veel sport- en voetbalverenigingen zullen gedwongen zijn om hun contributie te verhogen. ,,De toegankelijkheid van de sport staat op het spel."

http://www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederla...sporten-onbetaalbaar-door-BTW-verhoging.dhtml
 
Laatst bewerkt:

Methone

New member
Transferperiode moet korter: ‘Zes weken, langer hoeft van mij niet’

Rob Jansen is al jaren zaakwaarnemer van veel grote voetballers. De maanden juli en augustus zijn altijd hectisch, omdat de transfermarkt dan open is en spelers van de ene naar de andere club kunnen verkassen. Jansen zou graag zien dat de deadline een stuk wordt teruggeschoven: van eind augustus naar een vroegere datum. Hij vindt het niet goed dat de competities al opgestart zijn terwijl de transferperiode nog steeds loopt.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=252028



Dit komt ook elk seizoen weer voorbij, 2 wereldwijde transferperiode's van 1 januari tot 31 januari en van 1 juli tot 31 juli lijkt me prima, er mag dan ook niet gevoetbald worden, maar blijkbaar valt dit gewoon niet te realiseren.
 

SanMark.

Well-known member
Transferperiode moet korter: ‘Zes weken, langer hoeft van mij niet’

Rob Jansen is al jaren zaakwaarnemer van veel grote voetballers. De maanden juli en augustus zijn altijd hectisch, omdat de transfermarkt dan open is en spelers van de ene naar de andere club kunnen verkassen. Jansen zou graag zien dat de deadline een stuk wordt teruggeschoven: van eind augustus naar een vroegere datum. Hij vindt het niet goed dat de competities al opgestart zijn terwijl de transferperiode nog steeds loopt.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=252028



Dit komt ook elk seizoen weer voorbij, 2 wereldwijde transferperiode's van 1 januari tot 31 januari en van 1 juli tot 31 juli lijkt me prima, er mag dan ook niet gevoetbald worden, maar blijkbaar valt dit gewoon niet te realiseren.


Dit is in het nadeel van de grotere clubs en ook van de meeste zakenwaarnemers. Hoe langer de periode is dat er ge/verkocht kan worden hoe meer geld het oplevert voor een zakenwaarnemer.

Als het bij een grote club de eerste weken niet lekker loopt kunnen die dan nog een paar paniekaankopen doen. En dat zou met een nieuwe deadline ook verleden tijd zijn.
 

Methone

New member
Of het moet gewoon mogelijk zijn dat je het hele jaar gewoon spelers kunt kopen en verkopen. Maar zoals in Nederland bijv. dat je na 4 speelronde je topspits nog kunt kwijtraken is best vervelend. Het lijkt me wel het eerlijkst, dat de competitie's pas beginnen als de deadline is verlopen. Hoe zit dat eigenlijk bij andere sporten?

'Een soort PlayStation met echte mensjes'

PSV huurt dit seizoen Maxime Lestienne van het Qatarese Al-Arabi en dat toont aan dat de verhoudingen in het internationale voetbal de voorbije jaren volledig zijn veranderd. Clubs uit het Midden-Oosten beschikken over vrijwel onbeperkte middelen en kopen tegenwoordig ook jonge Europese talenten op. Het uiteindelijke doel is om daar geld mee te verdienen.

Technisch directeur Marcel Brands van PSV zegt in het NRC dat spelers in de toekomst mogelijk niet eens meer voor hun eigenlijke werkgever zullen spelen.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=252047

Het zou wat zijn als over een paar jaar alle talenten op hun 18e verjaardag al opgekocht worden door Arabische landen, en dat we hier met allemaal huurlegioenen gaan spelen.
 

SanMark.

Well-known member
Het zou misschien een idee zijn om te zeggen dat elke club maximaal nog maar 3 spelers mag verhuren aan een andere club.

Want ik kan me voorstellen dat je een paar talentvolle spelers niet gelijk wilt verkopen als ze uit de jeugd komen maar ook dat die nog niet sterk genoeg zijn om bv in Chelsea 1 te voetballen.
 

Forza AZ

Well-known member
Het zou misschien een idee zijn om te zeggen dat elke club maximaal nog maar 3 spelers mag verhuren aan een andere club.

Want ik kan me voorstellen dat je een paar talentvolle spelers niet gelijk wilt verkopen als ze uit de jeugd komen maar ook dat die nog niet sterk genoeg zijn om bv in Chelsea 1 te voetballen.
Dat kun je toch al zien in de voorbereiding. En dan kun je ze verhuren voordat de 1e competitiewedstrijd gespeeld wordt.

Het lijkt me het beste dat je de transfermarkt sluit op het moment dat de competitie in dat land begint. In landen waar ze later beginnen kunnen ze dan nog gewoon door handelen, maar geen spelers halen uit landen waar de competitie al begonnen is. Voor landen met een zomercompetitie kun je als uitzondering een vaste datum stellen (half juli of begin augustus bijvoorbeeld).
En in de winterstop wel transfers mogelijk maken, maar geen maand lange termijn. Voor 1 januari de onderhandelingen af ronden en dan vanaf 1 januari van de oude naar de nieuwe club.
 

Forza AZ

Well-known member
Of clubs moeten hun spelers niet laten gaan. Contract is contract, nietwaar.
Dat is ook waar, maar dan kom je weer op een financi?el verhaal. Als de clubs de spelers tot het einde aan hun contract houden verdienen ze er niets aan en kunnen ze minder makkelijk nieuwe spelers aantrekken.
 

JFK

Well-known member
Welke boerenlul heeft eigenlijk het woord "transferwindow" bedacht?
Wat is dat voor een rare term? Wat is er mis met transferperiode? Je zegt toch ook niet " vakantiewindow"?
 

gevegt

Well-known member
Welke boerenlul heeft eigenlijk het woord "transferwindow" bedacht?
Wat is dat voor een rare term? Wat is er mis met transferperiode? Je zegt toch ook niet " vakantiewindow"?

Af en toe om ik op de side van het AD.
Elke keer als ik TT zie, moet ik denken aan Jack Middelburg.
 

Forza AZ

Well-known member
En dus blijft het huidige systeem in stand. Erover klagen komt dan hyprociet over.
Dat clubs spelers moeten verkopen omdat ze anders financi?el niet rond komen is niet te vermijden. Wat wel te vermijden is, is dat er nog spelers verkocht gaan worden als de competities al gestart zijn. Door in plaats van een transferperiode een transferdatum te stellen. Dus de onderhandelingen voeren voor een bepaalde datum, maar bij een akkoord de spelers pas te later vertrekken naar de nieuwe club op de vastgestelde datum.
M.a.w., na afloop van de competitie in mei de clubs de tijd geven om nieuwe spelers vast te leggen tot 1 juli bijvoorbeeld, en dan bij het begin van de voorbereiding alle spelers tegelijk bij hun nieuwe club te laten starten. Hetzelfde in de winterstop op 1 januari.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Welke boerenlul heeft eigenlijk het woord "transferwindow" bedacht?
Wat is dat voor een rare term? Wat is er mis met transferperiode? Je zegt toch ook niet " vakantiewindow"?

Maar wel holidaywindow.
 

Methone

New member
Het zou misschien een idee zijn om te zeggen dat elke club maximaal nog maar 3 spelers mag verhuren aan een andere club.

Want ik kan me voorstellen dat je een paar talentvolle spelers niet gelijk wilt verkopen als ze uit de jeugd komen maar ook dat die nog niet sterk genoeg zijn om bv in Chelsea 1 te voetballen.

Bij Chelsea is het gewoon handel tegenwoordig (die verhuren er wel een stuk of 10/15 per seizoen). Ze kopen spelers goedkoop in (ook al weten ze dat ze nooit het eerste gaan halen), verhuren ze dan, en daarna verkopen met winst. Dat willen de Arabische landen nu ook gaan doen, dus een maximum zou wat dat betreft wel kunnen werken.
 

Batigoal

Well-known member
Van de Europese competitie gaan in Itali? veruit de meeste transfers om. Parma had een paar jaar geleden tegen de 180 contractspelers of spelers waarin ze een aandeel hadden en uiteraard speelden er maar 20-30 voor de club zelf. Alleen dat land al zou in de problemen komen als je een maximum in stelt voor spelers om te verhuren. Spelers die opgekocht worden door Arabische landen is wellicht niet tegen te houden door regelgeving.

Het belangrijkste blijft voor mij dat er iets gedaan wordt aan transfers onder de 18 jaar.
 

JMD

Well-known member
Vroeger kon je volgens mij tot half maart nog spelers aan/verkopen.

Dat vond men ook niks en toen zijn de 2 huidige periodes bedacht. Het is niet ideaal idd, maar voordeel is wel dat je 9 maanden lang rust hebt.
En als de NL clubs dit zo erg vinden, dan begin je de competitie toch pas in september? Dat kan je wel in overleg met de KNVB regelen. Een transferwindow t/m 31 juli krijg je er toch niet door omdat Spa en Ita pas in september beginnen, en daar verhandelen ze verreweg het meest.
 

Methone

New member
Een transferwindow t/m 31 juli krijg je er toch niet door omdat Spa en Ita pas in september beginnen, en daar verhandelen ze verreweg het meest.

Dan moeten ze gewoon wat eerder handelen, de meeste clubs zijn toch het hele jaar door bezig met spelers te contracteren. Volgens mij kunnen in de NHL, NBA en MBL ook geen spelers meer kopen of huren als het seizoen al begonnen is.
 

SanMark.

Well-known member
Dan moeten ze gewoon wat eerder handelen, de meeste clubs zijn toch het hele jaar door bezig met spelers te contracteren. Volgens mij kunnen in de NHL, NBA en MBL ook geen spelers meer kopen of huren als het seizoen al begonnen is.

Maar je kunt in de MBL wel een speler van een minor team erbij halen. Of dat alleen van je eigen minor team is weet ik dan niet.
 
Bovenaan