[VK League] Algemeen Topic

Satyr

Administrator
Forumleiding
Voor de volgende editie komt er een andere puntentelling. Deze is gebaseerd op diverse Fantasy spellen van o.a de Premier League en het zorgt met name voor meer punten en daarmee kansen om een (grote) achterstand goed te maken. Bovendien is het voor mij handig, ik hoef niet steeds voor spelers de punten voor de speeltijd te berekenen.

De nieuwe regels:
Speeltijd
> 60 min​
+2​
< 60 min​
+1​
Goal
Keeper​
+6​
Verdediger​
+6​
Middenvelder​
+5​
Aanvaller​
+4​
Assist
Keeper​
+3​
Verdediger​
+3​
Middenvelder​
+3​
Aanvaller​
+3​
De nul houden
Keeper​
+4​
Verdediger​
+4​
Per 2 tegengoals
Keeper​
-1​
Verdediger​
-1​
Geel
-1​
Rood
-3​

- Speeltijd gaat dus veranderen, een speler krijgt 0, 1 of 2 punten. Valt hij in de 31e minuut in, dan speelt hij 60 minuten en krijgt hij dus 2 punten.
- De punten voor goals en assists gaan in de meeste gevallen omhoog, met name de aanvallers schieten de hoogte in. Een penalty telt ook als een gewone goal en dus minimaal 4 punten.
- De tegengoals krijgen ook een andere opzet, per twee goals kost het je nu een punt. De nul houden kan nu een hoop schelen.
- Een keeper of verdediger moet één helft hebben gespeeld om de bonus voor de nul te krijgen. Ook tellen de tegengoals pas als er minimaal een helft gespeeld is. Dit is nu ook al zo, maar even voor de duidelijkheid.
- Formaties: 5-4-1, 5-3-2, 4-5-1, 4-4-2, 4-3-3, 3-5-2, 3-4-3
- Aanvoerder blijft dubbele punten scoren.
 

willy

Active member
Een penalty is 1 punt zoals nu of ga je dat ook aanpassen?
Anders ga je dadelijk in elke selectie een Koopmeiners krijgen.
Hetzelfde geldt voor de andere penaltynemers, die worden bijna allemaal geselecteerd dan.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nee, een penalty is 4 punten. We hebben nu ook selecties met 8x Berghuis 6x J. Veerman. En van diverse clubs zijn er maar twee verschillende spelers gekozen. Met 8 teams hou je veel overlap, of een pingel nou 1 of 4 punten is. Vergeet niet, een verdediger van AZ die de nul houdt, of zelfs 1 goal tegen krijgt, levert meer op dan een Koopmeiners zonder penaltygoal.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik kreeg een pb dat de Leeuw niet als middenvelder op Soccerway staat, maar als aanvaller. Dat is aangepast, want het was wel zo. Het gebeurd vaker, o.a met Gudmundsson van Groningen. Dus, voor komend seizoen vervalt de positie die Soccerway kiest en gaan we dat zelf beslissen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Iemand zin aan een EK versie?

Je kiest een selectie van 18 spelers (van de 24 landen) en die speler blijft het hele toernooi in je team. Kies je bijvoorbeeld voor Depay, dan blijft hij tot hij wegvalt in je team. Na de poulefase komen er lege plekken en dan mag je van elk overgebleven land (16) één speler kiezen. Zoals hierboven al gezegd, heb je Depay, dan behoud je die. In de kwartfinales kies je twee spelers per overgebleven land en in de halve finale 4 per land.

Voorbeeld
Poulefase:
Lewandowski
Depay
Bale
Ronaldo
E. Hazard
Kante

Wales en Polen vliegen eruit, dan vallen Bale en Lewandowski weg en die vervang je door spelers die nog meedoen.
 

Magikan

Well-known member
Minder punten voor penalty's lijkt me prima. Je kunt zelfs overwegen om -1 punt toe te kennen wanneer een speler een penalty mist. En extra punten voor een keeper wanneer hij een penalty stopt.

Voor de rest is het wel ok, maar misschien hebben andere nog (leuke) ideeën ;)
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Minder punten voor penalty's lijkt me prima. Je kunt zelfs overwegen om -1 punt toe te kennen wanneer een speler een penalty mist. En extra punten voor een keeper wanneer hij een penalty stopt.

Voor de rest is het wel ok, maar misschien hebben andere nog (leuke) ideeën ;)
Dat is lastig om te checken, eigenlijk.
 

Magikan

Well-known member
Als een speler een pingel mist en scoort in de rebound. Staat niet altijd als gemiste pingel in de statistieken. Maar ik wil dat best invoeren hoor.

Is toch niet lastig... -1 voor de gemiste pingel + aantal punten voor de rebound

Het was maar een voorstel. Je hoeft het niet in te voeren, als je het niks vindt... misschien vindt de rest het ook wel niks :p
 

Mario

Well-known member
Iets met eigen doelpunten? Op het afgelopen EK toch wel een dingetje.

Extra minpunten bij een eigen goal.
 
Bovenaan