Ze zijn vrij stellig dat de 5 eigenaren het gat voor komend seizoen zullen dichten. Dit hebben ze zelf, direct en glashelder, gecommuniceerd. Vandaar dat ik het voor waarheid aanneem. Doen ze dat niet, dan is het uiteraard direct en terecht afgelopen...Een sluitende begroting is ook nog wel een dingetje, lijkt mij.
Afgelopen seizoenen (en ook het laatste) niet gebeurd. Ik zie het voor aankomend seizoen ook niet gebeuren en dan praat je toch iedere keer over miljoenen euro's die ze iedere keer tekort komen.
We waren toen terecht boos op Twente. Maar in Arnhem gaat het allemaal echt drie stappen erger.
Jep, inderdaad. Jammer voor de fans, maar bij Twente was het al dubieus dat de licentie niet werd ingetrokken (maar hebben ze daarna laten zien dat ze hun leven flink gebeterd hebben) maar als je Vitesse met dit soort zaken de hand boven het hoofd houdt kan je voortaan geen enkele club meer de licentie onthouden.Gelezen. KNVB valt niks te verwijten. Vitesse alles. Intrekken die hap en maar weer ergens opnieuw beginnen. Dat is niet leuk voor de fans maar dat is echt de enige optie bij zoveel list en bedrog. Je kunt wel minpunten blijven geven maar ja, dan begint Vitesse binnenkort met -237 punten.
Wat is eigenlijk de laatste keer dat een licentie echt ingetrokken is, of is dat nog nooit gebeurd? Alle clubs die ik mij kan herinneren die verdwenen zijn, zijn failliet gegaan (RBC, Veendam, Haarlem, AGOVV, Wageningen).Jep, inderdaad. Jammer voor de fans, maar bij Twente was het al dubieus dat de licentie niet werd ingetrokken (maar hebben ze daarna laten zien dat ze hun leven flink gebeterd hebben) maar als je Vitesse met dit soort zaken de hand boven het hoofd houdt kan je voortaan geen enkele club meer de licentie onthouden.
Ook failliet verklaard volgens mij.VCV Zeeland toch?
Ik denk bij de sanering van 1971. De rest idd volgens mij allemaal failliet gegaan...Wat is eigenlijk de laatste keer dat een licentie echt ingetrokken is, of is dat nog nooit gebeurd? Alle clubs die ik mij kan herinneren die verdwenen zijn, zijn failliet gegaan (RBC, Veendam, Haarlem, AGOVV, Wageningen).
Even opgezocht, volgens Google is het huidige licentiesysteem in 2004 ingevoerd.KNVB had natuurlijk in de jaren 70, 80 en 90 niet echt een licentiesysteem. Dat is pas echt ingevoerd nadat genoemde clubs failliet gingen om nieuwe faillisementen te voorkomen.
Klopt, maar ondanks die licenties gingen Haarlem, RBC, Veendam en AGOVV toch failliet...KNVB had natuurlijk in de jaren 70, 80 en 90 niet echt een licentiesysteem. Dat is pas echt ingevoerd nadat genoemde clubs failliet gingen om nieuwe faillisementen te voorkomen.