Vervelend mannetje die Bosz. Mooi dat ie nu eens op de blaren moet zitten.
100% mee eens. Echt zo'n irritant zuigertje. Denkt dat hij heel wat is met z'n arrogante maniertjes. Blij dat hij eindelijk eens aangepakt wordt.
Vervelend mannetje die Bosz. Mooi dat ie nu eens op de blaren moet zitten.
You got to be one to know one ☺100% mee eens. Echt zo'n irritant zuigertje. Denkt dat hij heel wat is met z'n arrogante maniertjes. Blij dat hij eindelijk eens aangepakt wordt.
Het is niet eerder vertoond dat de scheidsrechter naar zo'n zwaarwegend middel grijpt vanwege mot met de hoofdtrainer. Je kunt je ook afvragen of Makkelie daar goed aan deed, omdat Bosz zijn quasi-intelligente brilletje en aantekenboekje al gepakt had. Die stond al klaar om weg te gaan. Het getuigt niet van natuurlijk overwicht als je een wedstrijd hierom staakt.
Een trainer heeft nog meer dan een speler een voorbeeldfunctie. Vier wedstrijden is wat mij betreft een prima schorsing.
Dat is de onderbouwing die naar mijn mening te vaak van stal wordt gehaald. Mensen zouden geen voorbeeld nodig moeten hebben en zelf verstandig na moeten denken. Bosz zit daar niet met de reden om Klaasje uit Coevorden in te laten zien dat mopperen op scheidsrechters niet werkt. Dat is kul.
Het gaat erom wat er zich heeft voorgedaan en wat de feiten zijn. Zoals ik het zelf zie, vind ik het aantal van vier wedstrijden zwaar. En ik heb helemaal niets met de persoon Bosz. Eens met Max dat ik 1 wedstrijd weer wat weinig had gevonden.
Overigens blijf ik er bij dat Makkelie zelf ook een bedenkelijke rol heeft gespeeld door het zelf heel erg op de spits te drijven. Staken is een fors middel om overwicht te verkrijgen in een wedstrijd. Een Kuipers zie ik dat niet snel doen bijvoorbeeld in deze situatie.
Geen respect tonen voor de arbitrage wordt door de KNVB (terecht) altijd zwaar gestraft. Denk even terug aan Kristian Nemeth die tegen de arbiter op liep en 5 duels schorsing kreeg.
Bosz komt er overigens nog bekaaid vanaf;
Indien sprake is van een hiervoor in titel I onder 3 van de richtlijnen genoemde rapportage is de op te leggen maximumstraf een schorsing van 10 jaar al dan niet gecombineerd met een geldboete van ten hoogste € 34.000,-.
Het zal natuurlijk hebben meegespeeld dat Bosz geen ideale schoonzoon is langs de lijn.
Bosz verdient zonder meer een straf, maar Makkelie of elke andere scheidsrechter wordt te allen tijden door de KNVB beschermt.
Ik denk dat je een hoop clubs een plezier doet als die jongen even een tijdje niet mag fluiten.
Wat heeft Makkelie dan uberhaupt fout gedaan in die wedstrijd?
Allemaal zaken die plaatsvonden toen Bosz al naar de tribune was gestuurd. Dus hier kon Bosz niet kwaad om zijn geworden, waardoor hij naar de tribune werd gestuurd en in eerste instantie weigerde te vertrekken.Penalty's werden makkelijk gegeven begrijp ik. Tevens heeft hij de klok een paar minuten teruggedraaid wat ik werkelijk nog nooit eerder heb meegemaakt. Dan telt hij vervolgens deze extra minuten er wel bij (die die al had teruggedraaid) en dan scoort Heracles in de 95ste minuut. Tja... dat klinkt allemaal best wel een klein beetje dubieus.
Allemaal zaken die plaatsvonden toen Bosz al naar de tribune was gestuurd. Dus hier kon Bosz niet kwaad om zijn geworden, waardoor hij naar de tribune werd gestuurd en in eerste instantie weigerde te vertrekken.
Sinds wanneer is de stadionklok overigens leidend?
Stemmingmakerij
De voetbalwereld –inclusief de KNVB- toont zich een vurig voorstander van video-analyse. Beelden liegen niet. Daaruit blijkt dat Bosz aanzienlijk minder te verwijten valt dan gedacht. Ook werd duidelijk dat de nodige details in de verklaringen van de arbitrage aanwijsbaar onjuist zijn. Met ook nog een fout op het wedstrijdformulier zou vrijspraak voor de hand liggen.
Tijdens de mondelinge behandeling, waar zowel Vitesse als de aanklager betaald voetbal aanwezig is, behandelt de commissie van beroep drie aanklachten tegen Bosz naar aanleiding van de wedstrijd Heracles Almelo – Vitesse op 23 september. De aanklachten zijn het bij herhaling in woord en/of gebaar te kennen geven het niet eens te zijn met een beslissing van de scheidsrechter, het weigeren het speelveld te verlaten, waardoor de scheidsrechter de wedstrijd tijdelijk stillegde en het na afloop in diskrediet brengen van de arbitrage door in een interview te insinueren dat de arbitrage partijdig was.
Rest van het seizoen uitsluiten. Klaar met dat hooghartig mannetje.