Vitesse Nieuws topic

Methone

New member
Er zijn voorbeelden zat dat als het bestuur niet doet wat de vaste supporters zint, er acties komen. Ook dat zie ik niet bij Vitesse.
Bij mij komt het over dat het niet meer leeft.
Tenzij NEC op bezoek komt, natuurlijk.

Omdat de voorzitter van de SV (Henk Parren) ook in het stichting-bestuur zit van Vitesse worden eigenlijk alle acties min of meer tegen gehouden, omdat de SV niet onafhankelijk meer is en vrijwel altijd achter het bestuur staat. Maar van de SV De Aftrap zijn wel wat acties geweest (bijv. na het ontslag van Bal, en de slechte prestatie's van Bosz in 2014).

Maar het lijkt er op dat men zich heeft overgegeven aan de huidige situatie, zeg maar in dienst van Chelsea. Het is zoiets als DIT of failliet. Omdat je nu eigenlijk niet meer voor Arnhem speelt, maar voor Londen is het na verloop van tijd minder gaan leven. Dan blijft er uiteindelijk een kleine harde kern over. Met de huidige situatie zie ik dat ook niet meer zo snel groeien.
 

Ska P 187

Well-known member
Toch jammer dat mijn vertrek naar Spanje zo'n grote impact heeft gehad op de bezoekersaantallen. Toenertijd konden we gerust stellen dat het Gelredome een daverend succes was.
Al hebben herinneringen nog wel eens de neiging selectief te zijn.
 
G

Gast

Guest
Is gewoon economische crisis. Vorig seizoen tegen AZ was een kaartje 7.50 voor alle tribunes en toen zat er 23.381 mensen in het stadion. Daarbij zaten vorig seizoen in de eerste thuiswedstrijd tegen Cambuur op 16 Augustus ook 13.597 mensen in het stadion. En dat seizoen werd keurig afgesloten met een gemiddelde van 17.149. Wat gewoon een prima gemiddelde is voor een club als Vitesse en een stad als Arnhem met slechts 152.288 inwoners de 15e stad van Nederland.

Voor het gemak FC Utrecht een stad met 335.000 inwoners een gemiddelde had van 16.707 supporters daarbij hebben hun niet een NEC of de Graafschap om de hoek liggen. En Willem II ook een stad met 212.000 inwoners heeft het stadion ook nooit vol. Dus hoezo leeft het niet in Arnhem?
 

Methone

New member
Is er alleen economische crisis in Arnhem dan? Het wordt gewoon elk jaar minder, dat is een zorgelijke zaak, zelfs met al die talloze acties (ze geven de tickets soms weg bij een pak melk bij wijze van spreken) en dan krijgen ze het niet eens vol. En steden met elkaar vergelijken heeft vaak niet zoveel zin, het gaat meer over het achterland, bij Heerenveen zitten tenslotte ook niet alleen maar mensen die in Heerenveen zelf wonen. Arnhem heeft misschien wel een groter verzorgingsgebied dan Utrecht, in het noorden van Arnhem zit verder geen concurrentie. Bovendien vergeet je voor het gemak dat Vitesse in de Top 6 meespeelt in tegen stelling tot FC Utrecht en Willem II.
 

Mr. Wrong

New member
Is er alleen economische crisis in Arnhem dan? Het wordt gewoon elk jaar minder, dat is een zorgelijke zaak, zelfs met al die talloze acties (ze geven de tickets soms weg bij een pak melk bij wijze van spreken) en dan krijgen ze het niet eens vol. En steden met elkaar vergelijken heeft vaak niet zoveel zin, het gaat meer over het achterland, bij Heerenveen zitten tenslotte ook niet alleen maar mensen die in Heerenveen zelf wonen. Arnhem heeft misschien wel een groter verzorgingsgebied dan Utrecht, in het noorden van Arnhem zit verder geen concurrentie. Bovendien vergeet je voor het gemak dat Vitesse in de Top 6 meespeelt in tegen stelling tot FC Utrecht en Willem II.

Ik meen hier op DVK een keer een hele mooie kaart te hebben gezien waarop die verzorgingsgebieden in kaart werden gebracht. Daar zie je dat vanuit het noorden bijna niets bij Vitesse komt, want die gaan denk ik liever naar de kerk of zo.

Anyway. De kaart liet goed zien dat het gebied van Arnhem dus helemaal niet zo groot is.
 

Methone

New member
Ede, Wageningen, Apeldoorn, en in het westen tot aan Veenendaal, daar zou je nu toch de mensen vandaan kunnen halen, dat behoord nu tot ons verzorgingsgebied, aangezien er verder geen Eredivisionist in de buurt ligt. Dan heb je het al gauw over 500.000 mensen, + Arnhem en omstreken, verzorgingsgebied in totaal kom echt echt wel aan 800.000 mensen denk ik. Dat is meer dan Regio Utrecht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er was toch juist de laatste jaren een trend gaande van steeds vollere stadions?
 

Methone

New member
In Wageningen bestaat toch veel wrok tegen Vitesse?

Dat was vroeger zo, maar ondertussen is het bijna 25 geleden dat FC Wageningen failliet werd verklaard, dus het zo zo langzamerhand wel moeten afnemen.

Hier op dit kaartje zie je mooi waar alle seizoenskaarthouders van o.a. Vitesse vandaan komen.

http://www.tubantia.nl/extra/datajournalistiek/voetbalkaart

Ik zie trouwens dat je hem dan wel eerst op Vitesse moet zetten, anders krijg je alleen de kleur van de meest verkochte seizoenskaart te zien per (deel) gemeente. Zelfs in Dordrecht 30 seizoenskaarten voor Vitesse. Zou dat door Bal of Bos komen?
Bij Ajax en Feyenoord zie je mooi dat het echt over het hele land verspreid zit en dat PSV toch wat meer gecentreerd in Brabant zit.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Veel seizoenkaarten van een club op een vreemde plaats heeft alles te maken met seizoenkaarten die op namen van bedrijven staan. Kijk maar eens hoeveel seizoenkaarthouders van welke clubs in de Museumbuurt in Amsterdam zitten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Verdorie zeg, wat heftig! Zag ook al foto's voorbij komen van drie ambulances op het veld op het Kasteel. Ik hoop van harte dag Dronkers er bovenop gaat komen!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
@RijnmondSport 13 minutes ago

Keeper Wouter Dronkers van Jong Vitesse laat vanaf de SEH in het z'huis weten dat zijn toestand stabiel is.Hij dankt iedereen voor de steun.

:duim:
 

Fabian

Active member
4 duels schorsing voor Bosz. Ik heb niets hoor met die overspannen trainers langs de kant. Je moet je gewoon gedragen.

Maar 4 duels is wel heel fors voor woorden als 'zeikerds en schijtbakken'. Het lijkt duidelijk een gevalletje van 'voorbeeld stellen'. Ik twijfel erover of dat een goed voorbeeld is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat Bosz een recidivist is en iedere wedstrijd vanaf minuut 1 tegen de vierde man staat aan te zeiken. Dit keer moest zelfs een wedstrijd tijdelijk gestaakt worden. Dan is vier duels niet gek. Het is uiteraard wel veel, maar hoe lang moet je nog met die kleuter aanmodderen?
 

Fabian

Active member
Ik begrijp dat Bosz een recidivist is en iedere wedstrijd vanaf minuut 1 tegen de vierde man staat aan te zeiken. Dit keer moest zelfs een wedstrijd tijdelijk gestaakt worden. Dan is vier duels niet gek. Het is uiteraard wel veel, maar hoe lang moet je nog met die kleuter aanmodderen?

Recidivisme kan alleen gebruikt worden als dat juridisch is vastgelegd. Hij is geloof ik jaren terug (ook met Makkelie) bij Heracles een keer weggestuurd. Als hij zich zo vaak misdraagt, moet je daar dan naar handelen en het niet iedere keer laten begaan. En dat doen ze klaarblijkelijk wel, want hij is nergens anders gerapporteerd. Dan kun je dat gegeven nu niet tegen hem gebruiken hoe irritant hij zich ook gedraagt.

Ik zie het liefst een trainer die rustig de wedstrijd ondergaat en ingrijpt in het spel van zijn eigen ploeg waar nodig en mogelijk. Dat overspannen gedoe leidt alleen maar af.
En dat Bosz scheidsrechters geen handje geeft is gewoonweg zielig. Maar dat is ook geen materie om deze schorsing te verklaren. Er staat nergens dat zoiets verplicht is.

En ik vind het ook prima dat hij geschorst wordt, maar 4 wedstrijden is wat veel. Vitesse gaat overigens al in beroep. Dus de strijd tussen KNVB en Vitesse gaat nog even door.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Een wedstrijd moeten staken is een zwaarwegend iets. Dan weet je dat de coach er niet met een wedstrijdje er van af gaat komen. Hoezo dan op vier komen en niet op twee of drie weet ik niet. Ik had het iig net zo gek gevonden als ze hem slechts een wedstrijd hadden geschorst.
 

Fabian

Active member
Een wedstrijd moeten staken is een zwaarwegend iets. Dan weet je dat de coach er niet met een wedstrijdje er van af gaat komen. Hoezo dan op vier komen en niet op twee of drie weet ik niet. Ik had het iig net zo gek gevonden als ze hem slechts een wedstrijd hadden geschorst.

Het is niet eerder vertoond dat de scheidsrechter naar zo'n zwaarwegend middel grijpt vanwege mot met de hoofdtrainer. Je kunt je ook afvragen of Makkelie daar goed aan deed, omdat Bosz zijn quasi-intelligente brilletje en aantekenboekje al gepakt had. Die stond al klaar om weg te gaan. Het getuigt niet van natuurlijk overwicht als je een wedstrijd hierom staakt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Vervelend mannetje die Bosz. Mooi dat ie nu eens op de blaren moet zitten.
 
Bovenaan