Vitesse Nieuws topic

ALenstra

Well-known member
Benjamin Schmedes volgt Thomas Spors op als technisch directeur. De 36 jarige Duitser had deze functie eerder bij VfL Osnabrück.
 

Maasveld

Well-known member
Alsof het nog niet genoeg was, Bazoer 3 weken geleden in de catacomben aangevallen door een dronken sponsor.
 

Batigoal

Well-known member
Met een schuld van (minstens?) 155 miljoen wens ik ze veel succes met zoeken. Dit gaat voor Vitesse een heel vervelende situatie worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vraag mij wel af waar die schuld van 155 miljoen vandaan komt. Als je het jaarveslag 2020-2021 bekijkt lijkt men agio als schuld te betitelen. Dat is het niet. Zou alleen zo zijn als het agio is uitgekeerd en schuldig is gebleven, maar dan heeft Vitesse een negatief eigen vermogen voor vrijwel hetzelfde bedrag en dan voldoen ze sowieso niet aan de licentie eisen. Maar goed, niemand die 155 miljoen voor Vitesse neer gaat leggen, dus die Rus zal sowieso dan een deel moeten gaan kwijtschelden of Vitesse ploft en hij krijgt helemaal niks.
 

gevegt

Well-known member
Volgens Woerts zijn die miljoenen voor rekening van de eigenaar.

Is het mogelijk dat een Nederlandse club Vitesse kan overnemen als satelietclub?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens Woerts zijn die miljoenen voor rekening van de eigenaar.

Is het mogelijk dat een Nederlandse club Vitesse kan overnemen als satelietclub?

Heeft Woerts volgens mij ook gewoon gelijk in als ik de jaarrekening zag. Los van de trucendoos kan die Rus kiezen voor het laten klappen van Vitesse waarbij al zijn geld kwijt is of het genoegen nemen met het bedrag wat Vitesse waard is. Als het nog conform de jaarrekening 2020/2021 is, dan is het geen schuld maar agio. In dat geval betaal je wat Vitesse als club aan waarde vertegenwoordigt qua achterban, jeugdopleiding en verdienpotentieel. Dat is natuurlijk wat lastig met de denk ik wat dure Gelredome die je in goede tijden niet vol speelt en als je dan qua spelersbudget terug zal moeten ook zeker niet voller zal gaan zitten.

Volledig eigendom in dezelfde divisie zal neem ik aan niet mogen. Al weet ik niet precies hoe het destijds met Feyenoord en Excelsior zat. Dat heette een satellietclub, maar was er ook een aandeelhouderschap? Misschien dat uit een ouder jaarverslag van een van beide clubs iets blijkt. Feyenoord zal iig wel geïnteresseerd zijn om eventueel Vitesse hun licentie over te nemen voor Jong Feyenoord.
 

Mario

Well-known member
De Russische schuld wordt kwijtgescholden. Op zoek naar een nieuwe eigenaar dus.

 

delmaestro

Well-known member
Nooit enig gevaar geweest natuurlijk :ROFLMAO:

Maar wel fijn in die zin dat ze nu de volgende stappen kunnen zetten. Over 6 weken ofzo gaan ze alweer voetballen...
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Russische schuld wordt kwijtgescholden. Op zoek naar een nieuwe eigenaar dus.


Wat een baggerstuk is dit. De Rus heeft in zijn eigen BV een schuld zitten waar hij afstand van doet. Klinkt wat gek niet? Het is niet alsof ik zomaar afstand kan doen van mijn hypothecaire lening.

Op basis van het jaarverslag 2020/2021 van Vitesse blijf ik erbij dat het agio is en geen schuld. Agio kan je niet zomaar uit laten keren. Dan zal de bestuurder moeten bepalen of Vitesse daardoor niet in problemen zou komen en als hij die test niet goed doet, dan kan hij als bestuurder aansprakelijk worden gesteld voor de schade. Voor zover je toch agio uitkeert zijn er sowieso onvoldoende (liquide) bezittingen om überhaupt effectief geld uit Vitesse te trekken.

Laten we verder wel wezen, de KNVB had ook nooit een schuld van 155 miljoen geaccepteerd. Het is juist als agio gestort om een positief eigen vermogen te handhaven.

Die Rus was gewoon al zijn investering kwijt en kon er toch niets uittrekken. Vitesse vertegenwoordigt weinig waarde en die Rus heeft er niks aan om Vitesse echt te laten omvallen. Die is er alles aan gelegen om het speeltje voor een marktconforme prijs van de hand te doen. In die zin geloof ik best dat Vitesse nooit echt in gevaar geweest qua voortbestaan. Er is altijd wel iemand die wil spelen voor de juiste prijs.

Sportief gezien en qua financiële toekomst zijn er natuurlijk wel zorgen. Echt rendabel is Vitesse de laatste jaren niet geweest toen er steeds geld bij moest. Om tot een positief bedrijfsresultaat en daarmee tot een natuurlijke aanwas van eigen vermogen te komen op korte termijn moeten de personeelskosten flink worden gereduceerd. Als Vitesse in de toekomst nog wat eigen spelers zou hebben die ze zouden verkopen, dan kun je net als andere clubs op die manier overleven. In die zin was het ook een te emotionele beslissing om een Bazoer niet te verkopen.
 
Laatst bewerkt:

delmaestro

Well-known member
Paniek bij hekkensluiter Bochum in de Bundesliga. Die hebben de trainer uit gemikt, en zijn nu bij Letsch uitgekomen. Er is dus ineens een perspectief ontstaan dat er in de zomer nog niet was. Die geruchten gingen namelijk over wat Letsch zelf zou gaan doen t.o.v. de onduidelijkheid over de overname en daarmee de sportieve mogelijkheden bij de club...
 

JMD

Well-known member
Davy Pröpper gaat weer trainen bij Vitesse. Pröpper stopte eerder dit jaar met voetballen omdat hij er geen plezier meer in had.
 
Bovenaan