Vierde divisie D 2023-2024

Abubakari

Well-known member
Ja, Buitenpost is niet zo ver, het is in een fase dat de lagere klassen nog niet om het echie voetballen en het is een leuk affiche.

Dan wordt het zeker 1-0.

Als BQ1887 mazzel heeft 0-0.

Eens moet het goed gaan!
En dat ging het!
64ea28e192ddc-IMG_1891.png

bqandy werd aangenaam verrast, op weg naar Buitenpost voorspelde hij 4-0 voor Buitenpost. Kort na rust scoorde BQ1887 vrij vlot achter elkaar twee keer en stond het zomaar 0-2. De verder betrouwbaar keepende BQ1887 goalie ging bij een corner de mist in, 1-2 en spanning terug, maar BQ1887 hield de voorsprong vast. Mooie start van het seizoen dus.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Het hoofdveld was nog niet helemaal speelklaar. Ik heb niet naar de details gevraagd.
 

de Kok

Member
te vee; weegbree in het veld en dat is behandeld door de gemeente Achtkarspelen maar of te laat gedaan maar ik elk geval was het veld nog niet speel gereed.
 

Jacco

Well-known member
Ja leuk. Kom je er nog wel eens kijken?
Is alweer lang geleden, andere prioriteiten, maar ik volg het wel.
Quick'20 heeft een jonge ploeg, met momenteel wat blessures en afwezigen.
De eerste wedstrijd ging best aardig tot de eerste tegentreffer.
 
Afgelopen zondag de wedstrijd TVC '28 - VVOG bezocht. De eerste 40 minuten was van beide kanten onthutsend zwak. Vlak voor rust kwam toch wel de terechte 0-1 voor VVOG. Vlak na rust werd het 0-2 door een blunder van de keeper van TVC en toen was de ban gebroken.

Het niveauverschil tussen TVC en VVOG bleek gewoon te groot te zijn. Zonder de andere teams te hebben gezien denk ik dat TVC dit seizoen zal degraderen.
 

de waan

Well-known member
Ik heb ze vorig seizoen een keer zien spelen, maar het was niet veel bijzonders inderdaad. De (voormalige) eerste klasse Noord op zondag was in vergelijking met andere eerste klassen gewoon bijzonder matig.
 

Baggio

Active member
Ik heb ze vorig seizoen een keer zien spelen, maar het was niet veel bijzonders inderdaad. De (voormalige) eerste klasse Noord op zondag was in vergelijking met andere eerste klassen gewoon bijzonder matig.
Wél knap dat je als dorpsclub zover kunt komen met 95% zelf opgeleide spelers die allemaal geld meebrengen (contributie) om te kunnen spelen. Dit in tegenstelling tot clubs die dit niet kunnen en jaarlijks met de geldbuidel rammelen om spelers te verleiden om te komen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Verhaal van TVC'' 28 is voor dit niveau ook wel heel uitzonderlijk.
Die zijn echt met rust in de vereniging en goed (jeugd)beleid en uiteraard enkele goede lichtingen achter elkaar steeds iets hoger gekomen.
Vaak komt dan een keer het moment dat als je richting divisie gaat dat er voorzichtig naar versterkingen wordt gekeken om ook op divisie niveau te kunnen blijven. Dit doen ze daar dus pertinent niet. Er wordt niemand gehaald en wordt niemand betaald. Tja dan is het logisch dat je een keer het plafond hebt bereikt en voor de kwaliteit die je in huis hebt net iets te hoog zit. Dat kon inderdaad dit jaar wel eens zo zijn.
Denk dat er ook daarover niemand wakker zal liggen in Tubbergen.
 

Baggio

Active member
Verhaal van TVC'' 28 is voor dit niveau ook wel heel uitzonderlijk.
Die zijn echt met rust in de vereniging en goed (jeugd)beleid en uiteraard enkele goede lichtingen achter elkaar steeds iets hoger gekomen.
Vaak komt dan een keer het moment dat als je richting divisie gaat dat er voorzichtig naar versterkingen wordt gekeken om ook op divisie niveau te kunnen blijven. Dit doen ze daar dus pertinent niet. Er wordt niemand gehaald en wordt niemand betaald. Tja dan is het logisch dat je een keer het plafond hebt bereikt en voor de kwaliteit die je in huis hebt net iets te hoog zit. Dat kon inderdaad dit jaar wel eens zo zijn.
Denk dat er ook daarover niemand wakker zal liggen in Tubbergen.
Precies zoals je het zegt. Beleidskeuze waar ik veel respect voor heb en qua prestaties dus ook hoger aansla dan koopclubs die daardoor 1 of 2 niveau’s hoger uitkomen. Want zelf opleiden is veel moeilijker dan met de geldbuidel rammelen. Voorbeelden te over waar geld helemaal geen garantie is op succes (Excelsior ‘31/ SVZW).
 

de waan

Well-known member
Wél knap dat je als dorpsclub zover kunt komen met 95% zelf opgeleide spelers die allemaal geld meebrengen (contributie) om te kunnen spelen. Dit in tegenstelling tot clubs die dit niet kunnen en jaarlijks met de geldbuidel rammelen om spelers te verleiden om te komen.
Absoluut. Was dan ook zeker geen waarde-oordeel. Verder eens met de Groene Scout. Waarschijnlijk is dit de piek en moeten ze lekker genieten van het seizoen in de divisie.
 

Baggio

Active member
‘Niet veel bijzonders’ vond ik nogal denigrerend en geen recht doen aan de club. Sommige mensen kijken puur naar niveau , anderen kijken iets verder: hoe komt het allemaal tot stand.
 

de waan

Well-known member
Het was toch vrij duidelijk dat ik het over het niveau van het team had. Dat is voor vierde divisie begrippen niet veel bijzonders. ik kan er niet meer van maken.
 

Bonehead

Well-known member
TVC. Ik weet of ze betalen. Wel zuur dat een betere speler een niveau lager gaat voetballen in Wierden. Op zondag wordt er immers niet of nauwelijks betaald. Buurtclub had een sponsor Maathuis die het puur of charitatieve beweegredenen deed. En dat spelers bij Siers op de loonlijst stonden was natuurlijk louter toeval. Want ze kwamen natuurlijk allemaal uit "eigen jeugd". We noemen het bijzonder. Nür wondern.
 
Laatst bewerkt:

Baggio

Active member
TVC. Ik weet of ze betalen. Wel zuur dat een betere speler een niveau lager gaat voetballen in Wierden. Op zondag wordt er immers niet of nauwelijks betaald. Buurtclub had een sponsor Maathuis die het puur of charitatieve beweegredenen deed. En dat spelers bij Siers op de loonlijst stonden was natuurlijk louter toeval. Want ze kwamen natuurlijk allemaal uit "eigen jeugd". We noemen het bijzonder. Nür wondern.
Ik proef enig cynisme
 

Jacco

Well-known member
Ploegen die zeggen niet te betalen krijgen vaker te maken met cynisme.
Dan worden er andere dingen bijgehaald: bijvoorbeeld dat ze spelers helpen met het vinden van een baan of dat ze spelers een reisje naar Mallorca aanbieden.
Dat zal dan allemaal zo zijn, neemt niet weg dat ze niet betalen.
 
Bovenaan