VI - Het blad

Janssen

Well-known member
Is die seizoensgids nog het kopen waard? Heb ik 20 jaar geleden voor het laatst gedaan geloof ik.
 

Unregistere

Well-known member
Is die seizoensgids nog het kopen waard? Heb ik 20 jaar geleden voor het laatst gedaan geloof ik.

In de stijl van de afgelopen paar jaar weer meer de moeite waard geworden, vind ik. Daarvoor was het toch vooral een herhaling van zetten, nu zorgen ze voor meer variatie.
 

Unregistere

Well-known member
De beloofde verrassing van VI is een nieuwe lay-out voor het magazine, las ik zojuist in een mail. Morgen valt de vernieuwde VI samen met de seizoengids op de mat. Meer aandacht voor fotografie, is de voornaamste verandering. Ben benieuwd dan.
 

JMD

Well-known member
De beloofde verrassing van VI is een nieuwe lay-out voor het magazine, las ik zojuist in een mail. Morgen valt de vernieuwde VI samen met de seizoengids op de mat. Meer aandacht voor fotografie, is de voornaamste verandering. Ben benieuwd dan.

De lay-out was een jaar of 2 geleden ook al aangepast, toch wel weer een snelle verandering.

Grootste verandering is dat de cijfers van de eredivisie (en de 1e div neem ik aan) verdwijnen. Die staan natuurlijk allemaal wel online, maar vond het altijd wel handig alles op 2/3 pagina's. Enige nadeel is dat veel cijfers idd online staan (wel op 2 verschillende pagina's van de site, 1 voor de beoordelingen en 1 voor de statistieken), maar dat ze vergeten op te schrijven wie de scheids is en hoeveel toeschouwers er zijn, dat staat na een aantal dagen nog steeds op 'niet bekend'. Slordig.
 

ALenstra

Well-known member
Het blad heeft ook een iets groter formaat dan de vorige. Ook heeft het 82 pagina's i.p.v. de 98 die in het vorige formaat zaten. Ik had de uitgave van vorige week snel uit.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik krijg nou niet het gevoel dat ze erop vooruit gaan of dat die wijzigingen een positief effect gaan hebben.
 

ALenstra

Well-known member
Dus moet je onderscheidend zijn als het gaat om goede verhalen. En daar zit het probleem van VI.
 

TeeZee

Active member
Dat de uitslagen en standen van de buitenlandse competities verdwenen zijn, okee. Maar van de Nederlandse divisie vind ik wel een gemis. Dat de brievenrubriek gesneuveld is vind ik niet erg, dat waren meestal erg rare brieven die op mij overkwamen als sollicitaties (kijk mij eens mooi schrijven).
 

JMD

Well-known member
Dat de uitslagen en standen van de buitenlandse competities verdwenen zijn, okee. Maar van de Nederlandse divisie vind ik wel een gemis. Dat de brievenrubriek gesneuveld is vind ik niet erg, dat waren meestal erg rare brieven die op mij overkwamen als sollicitaties (kijk mij eens mooi schrijven).
Helemaal mee eens. Het werden ook steeds minder brieven, vroeger 2 kantjes vol met wel 10 brieven in totaal, de laatste tijd op een halve pagina ofzo...

Ik ben al 25 jaar abonnee en merk dat ik nu voor het eerst met de gedachte speel om mijn abonnement op te zeggen. Ik mis idd ook die NL divisiecijfers, alles stond toch mooi overzichtelijk bij elkaar. Nu moet je op 2 verschillende webpagina's kijken en wordt eenvoudige info als scheids + toeschouwers vermeld als 'niet bekend'...

Overigens gaf Michel Abbink (van de VI) aan dat de 'feitenpagina's' op de website nog een nieuwe layout krijgen... Tsja, had dat dan direct gedaan denk ik dan.
 

Janssen

Well-known member
De uitslagen en opstellingen in het buitenland waren juist het eerste wat ik checkte vroeger.

Toevallig nam de vrouw des huizes de editie van afgelopen week voor me mee. Heb er eens doorheen gebladerd maar het heeft echt nul waarde meer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Al heel lang VI niet meer. Het werd steeds minder. Die statistieken bladerde ik ook altijd wel even door.
 

Unregistere

Well-known member
Ik ben lid vanaf 1987. Maar ik zie er steeds minder waarde erin.

Ik vanaf 1993. Blijf ook wel abonnee, vind het toch altijd wel leuk om wekelijks weer even de VI door te nemen. Dat het blad nu minder dik is, vind ik ergens een voordeel omdat ik dan sneller klaar ben. Anders stapelde het zich vaak behoorlijk op en liep ik vaak weken achter, haha.

De opstellingen van de eredivisie en JL mis ik wel. Buitenland ook, maar wel iets minder. Daar waren ze al wat minder scheutig mee geworden ten opzichte van jaren geleden. Ben wel benieuwd of de uitslagen van de tweede en derde divisie wel gehandhaafd blijven, of dat die pagina ook sneuvelt in de nieuwe opzet.

Verder is het nog een beetje wennen.
 

JMD

Well-known member
De uitslagen en opstellingen in het buitenland waren juist het eerste wat ik checkte vroeger.
Vroeger 'spelde' ik die idd ook... Maar daar waren ze een paar jaar terug al flink mee gestopt, alleen nog de doelpuntenmakers en alleen van de grote clubs (en waar NL speelden) in DUI/ITA/ENG/SPA de opstellingen, terwijl de opstelling van bv Bayern, Real, Barcelona enzo toch al bekend zijn bij je. Juist die kleinere clubs waren altijd leuker.
 

Maasveld

Well-known member
Vroeger 'spelde' ik die idd ook... Maar daar waren ze een paar jaar terug al flink mee gestopt, alleen nog de doelpuntenmakers en alleen van de grote clubs (en waar NL speelden) in DUI/ITA/ENG/SPA de opstellingen, terwijl de opstelling van bv Bayern, Real, Barcelona enzo toch al bekend zijn bij je. Juist die kleinere clubs waren altijd leuker.
Dat zou tegenwoordig ook gewoon helemaal niets meer toevoegen.
 

JMD

Well-known member
Dat zou tegenwoordig ook gewoon helemaal niets meer toevoegen.
Ten dele mee eens. Ja, je kan het op internet opzoeken, maar ik blijf erbij dat alles zo overzichtelijk onder elkaar op papier toch sneller leest en werkt dan van alle duels afzonderlijk de opstellingen moeten opzoeken.


Suleyman ?zturk heeft Ronald geantwoord trouwens: "Beste Ronald, valt me op dat veel in jouw leven ‘geneuzel’ is. Mooi woord wel. Maar voor de goede orde: ik kom daar niet vandaan. Geboren en getogen in Nederland. Volg t voetbal gewoon."
 
Bovenaan