Volgens mij denken vrijwel alle weldenkende Feyenoord supporters er wel hetzelfde over. De jeugdopleiding van Feyenoord is hopeloos achterhaald en op alle vlakken gaat het mis. Dat bleek al uit het artikel van NRC, alleen was dat artikel vanuit het perspectief van trainers geschreven en komen hier vooral ook spelers aan bod.
Het enige positieve is dat we wel al een nieuw jeugdcomplex hebben met deels ook wel de moderne faciliteiten die andere jeugdopleidingen in Nederland, Engeland en Duitsland hebben, dus dat we in die zin vooral de poppetje moeten vervangen. Maar dat zijn er wel een flink aantal en die lopen er al heel lang rond bij de club. Daarnaast hebben we vorig jaar onze veranderaar omgeruild voor een hoofd jeugdopleiding oude stempel Brard.
Dat het slecht gaat blijkt overigens ook uit alles. Jeugdteams presteren niet en in een Oranje onder 17 spelen Feyenoorders nauwelijks een rol. Als we dan eens van Ajax onder 19 winnen, dan is het met extreem matig voetbal en met een elftal gemiddeld 2-2,5 jaar ouder dan Ajax. Maar dan zie je de simpele zielen weer roepen hoe fantastisch het gaat. We hebben een Jong Feyenoord die om spek-en-bonen speelt en desondanks is het Feyenoord onder 19 straks niet in staat om de kampioenspoule te halen.
We moeten echt schoon schip maken. Brard, Adriaanse, Taument, Kuyt etc. eruit en iemand die elders in Nederland, Engeland o Duitsland betrokken is geweest bij het opzetten van een moderne jeugdopleiding aanstellen als hoofd jeugdopleiding. Ik ben niet erg bekend met dat soort types, maar ik zou dan allereerst denken aan Wim Jonk.