Uitzendrechten en televisie-inkomsten Eredivisie

Joost

Well-known member
Ik weet niet of dat vanaf 1-1-2024 of seizoen 24/25 is, dat staat er niet uitdrukkelijk bij.
 

Bernardo

Well-known member
Ze hebben de tekst aangepast er stond januari. Dan zal het wel met ingang volgend seizoen zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Helmond Sport-FC Dordrecht live of VV Alkmaar-PEC Zwolle live is toch pure geldverspilling? Wie gaat daar nou naar zitten kijken?
 

ALenstra

Well-known member
Niemand. Ik heb me laten vertellen dat alleen wedstrijden van Ajax, Feyenoord en PSV fatsoenlijke kijkcijfers halen.
 

Joost

Well-known member
Helmond Sport-FC Dordrecht live of VV Alkmaar-PEC Zwolle live is toch pure geldverspilling? Wie gaat daar nou naar zitten kijken?
ESPN heeft als slogan; Voor de fans, altijd en overal. Maar als supporter van een club in de Eerste Divisie was dat niet meer dan in holle commerciele term. In tijden dat supporters het stadion niet in mochten werden niet alle duels live uitgezonden. Dit kan wel eens verzekering daartegen zijn.

Anderzijds is het met het Nederlandse beleid ook niet uitgesloten dat je als supporters van de uitploeg helemaal het stadion niet meer in mag. Betaald voetbal leeft bij de gratie van publieke belangstelling. Als je supporters dan niet naar het stadion kunnen of mogen komen dan moeten ze in ieder geval een alternatief geboden krijgen.

Overigens is het ook maar een kleine aanpassing voor ESPN. Voor buitenlandse websites maken ze de beelden immers al beschikbaar maar dan zonder commentaar of herhalingen. Kleine moeite om ze ook in Nederland aan te bieden.
 

Deathprod

Active member
Gaan ze ook schuiven met de aanvangstijden/dagen voor de KKD? Of blijft het leeuwendeel op de vrijdagavond 8 uur.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Gaan ze ook schuiven met de aanvangstijden/dagen voor de KKD? Of blijft het leeuwendeel op de vrijdagavond 8 uur.
Ik neem aan dat ze inderdaad twee duels met commentaar gaan doen en de rest alleen beeld. Dus alles om 20:00
 

Forza AZ

Well-known member
Ik neem aan dat ze inderdaad twee duels met commentaar gaan doen en de rest alleen beeld. Dus alles om 20:00
Jaren geleden waren er ook al eens enkele wedstrijden om 18.45u op vrijdag, dus je hebt best kans dat ze de wedstrijden op vrijdag gaan spreiden tussen 18.45u en 21.00u, zodat er meer wedstrijden op de TV-zenders uitgezonden kunnen worden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zou ideaal zijn voor een tv kijker zoals ik, al ben ik op vrijdag altijd darten.
 

Bernardo

Well-known member
Jaren geleden waren er ook al eens enkele wedstrijden om 18.45u op vrijdag, dus je hebt best kans dat ze de wedstrijden op vrijdag gaan spreiden tussen 18.45u en 21.00u, zodat er meer wedstrijden op de TV-zenders uitgezonden kunnen worden.
Dan kunnen ze beter meer wedstrijden gaan spreiden over het weekend, zijn op genoeg momenten in het weekend dat ESPN maar 1 of 2 wedstrijden live uitzend.
 

Jef400

Well-known member
Mijn idee is dat de wedstrijden net zo over het weekend verdeeld gaan worden als in de Eredivisie.
 

ALenstra

Well-known member
Net als in Duitsland waar Bundesliga en 2e Bundesliga eigen tijden hebben die elkaar vrijwel niet overlappen.
 

JMD

Well-known member
Net als in Duitsland waar Bundesliga en 2e Bundesliga eigen tijden hebben die elkaar vrijwel niet overlappen.
Klopt, maar daar wordt het grootste deel (min 5 duels) op zaterdagmiddag 15.30 gespeeld. In NL zit de eredivisie op minimaal 7 (en soms wel 8) momenten per weekend
 

Deathprod

Active member
Ik kan me herinneren dat ze dat hier ook even hebben geprobeerd, die zaterdagmiddag wedstrijden. Door protesten was het ook snel weer verdwenen.

Is er al iets bekend over de verdelingen? Want er werd altijd geklaagd dat de topclubs een veelste groot percentage kregen tov andere competitie's.
 

Abubakari

Well-known member
Net als in Tsjechië wedstrijden om kwart over tien ‘s Ochtends.

Ik denk niet dat ze alles op de kop gaan zetten voor die 100 man die TOP -Telstar of Dordrecht-Helmond kijken.
 
Bovenaan