Uitzendrechten en televisie-inkomsten Eredivisie

zwammy

Well-known member
Net als in Tsjechië wedstrijden om kwart over tien ‘s Ochtends.

Ik denk niet dat ze alles op de kop gaan zetten voor die 100 man die TOP -Telstar of Dordrecht-Helmond kijken.
Want andere programma's worden wel beter bekeken om kwart over 10 in de morgen?

Je bent wel heel hard aan het roepen dat er 3 clubs in Nederland zijn. Alsof de supporters van de kleine clubs zitten te wachten op allerlei achterlijke tijden.
 

Batigoal

Well-known member
Laat ESPN die meerdere kanalen maar eens inzetten voor (re-)lives van Nederlandse wedstrijden, i.p.v. 30 keer per dag hun eigen sportjournaal af te draaien, de zoveelste herhaling van een docu of één of andere Amerikaanse sportwedstrijd. Het schakelprogramma is inderdaad erg leuk, alleen wat meer spreiding en de mensen de kans geven om de wedstrijden van hun club te zien is ook wat waard. Plus zowat het hele weekend (incl. vrijdag en maandag) voetbal op tv lijkt mij niet verkeerd voor een voetbalzender.
 

Joost

Well-known member
Het schakelkanaal slaat in mijn ogen de plank volledig mis.
Als er een goal valt dan moet je direct schakelen en niet pas minuten later.
 

Abubakari

Well-known member
Want andere programma's worden wel beter bekeken om kwart over 10 in de morgen?
😄

Het was niet serieus. Volgende keer toch maar een smilie erbij zetten dus.

Al spelen ze in Tsjechie op kkd niveau wel echt om 10.15 maar nee, dat lijkt me niet serieus iets voor Nederland
 

zwammy

Well-known member
Klopt, was vorig jaar in Praag. Half 2 op een vrijdag. Leuk voor toeristen maar dan zitten er inderdaad maar 400 man
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het schakelkanaal slaat in mijn ogen de plank volledig mis.
Als er een goal valt dan moet je direct schakelen en niet pas minuten later.
Dat gaat toch niet, logischerwijs? Viaplay heeft op zaterdag ook een schakelkanaal voor de Bundesliga, die kunnen ook niet real time schakelen. Mensen willen de goal zien, niet het juichen.
 

Fregge

Well-known member
Daarbij is een beetje vertraging ook niet erg. Alsof ze ook halverwege het laten zien van een doelpunt kunnen overschakelen naar een ander doelpunt op een ander veld
 

Joost

Well-known member
Dat gaat toch niet, logischerwijs? Viaplay heeft op zaterdag ook een schakelkanaal voor de Bundesliga, die kunnen ook niet real time schakelen. Mensen willen de goal zien, niet het juichen.
Als er meer dan 5 minuten zit tussen het scoren van een goal en het schakelen naar het stadion is dat gewoon teveel. Zeker als ze in de tussentijd niets bijzonders laten zien.
 

Abubakari

Well-known member
Klopt, was vorig jaar in Praag. Half 2 op een vrijdag. Leuk voor toeristen maar dan zitten er inderdaad maar 400 man
Zondagochtend zaten er 1990, maar dat zal ook wel zijn omdat het tegen Sparta B was. Normaal zitten er ongeveer 1100, kelderduel in de Tsjechische KKD. Las trouwens dat er meer landen zijn waar dat soort tijden gebruikelijk zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wie kijkt er nou nog voetbal op tv dan? Ik niet iig. Alles via de PC, vrijwel alles legaal via kpn tv
 

Forza AZ

Well-known member
Wie kijkt er nou nog voetbal op tv dan?
Heel veel mensen. En ik moet zeggen dat voetbal kijken op een groter TV-scherm toch wel prettiger is dan op een klein computerscherm.

Door alleen met een App te kunnen kijken (als je geen Ziggo hebt) zal toch een hoop (oudere) mensen duperen, die niet of moeilijk kunnen omgaan met computers en Apps.
 

Hankie

Well-known member
Heel veel mensen. En ik moet zeggen dat voetbal kijken op een groter TV-scherm toch wel prettiger is dan op een klein computerscherm.

Door alleen met een App te kunnen kijken (als je geen Ziggo hebt) zal toch een hoop (oudere) mensen duperen, die niet of moeilijk kunnen omgaan met computers en Apps.
Even de app op je smart tv zetten of casten.
 
Bovenaan