UEFA-ranking

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar ik vind de competitie er wel leuker door geworden. Je doet nu nog tot plek 8 of 9 mee om iets. Dat is anders plek 4 of 5.
 

ALenstra

Well-known member
De redenatie achter de gehele playoffs was om meer wedstrijden te hebben die ergens om gaan en dus ook meer spanning. Uiteraard ook op financieel gebied zoals extra recettes en tv-gelden. En dat gold ook voor de playoffs om een voorrondeplek in de CL. Hoe je het wendt of keert: na het afschaffen van de playoffs om een CL-voorrondeplek is het bergafwaarts gegaan met de Nederlandse prestaties in Europa.
 

Forza AZ

Well-known member
De play-offs voegen wat mij betreft niks toe. Er wordt geen club, speler of fan beter van. Op prestaties in Europa heeft het geen positief effect. Ik wil ook niet beweren dat het een negatief effect heeft hoor, zoals ik al zei voegt het helemaal niks toe.
Het levert inderdaad geen betere resultaten in Europa op (maar ook geen slechtere). Maar voor de spanning in de competitie zijn de play-offs wel goed. Er zijn nu meer clubs die langer nog ergens voor meedoen in de middenmoot van de competitie.
 

Forza AZ

Well-known member
Ze denken aan een flutbeker met Belgie waarin geen fan interesse heeft...
Ook zoiets zal de resultaten in Europa niet verbeteren. Spelers zullen niet ineens naar een Eredivisieclub gaan als er in plaats van wedstrijden tegen degradatiekandidaten (ik ga er vanuit dat bij het toevoegen van een BeNe-beker de Eredivisie iets ingekrompen zal worden, anders kun je die extra bekerwedstrijden niet kwijt in het seizoen) wedstrijden tegen de Belgische (sub)top voor in de plaats komen.
Het levert misschien wel wat meer interessante wedstrijden op als je ook bijvoorbeeld PSV-Club Brugge e.d. krijgt. Maar dan moet zo'n BeNe-beker wel serieus genomen worden door alle clubs en niet met B-elftallen gespeeld gaan worden zoals de League Cup in Engeland.
 

Pascallovic

Well-known member
De redenatie achter de gehele playoffs was om meer wedstrijden te hebben die ergens om gaan en dus ook meer spanning. Uiteraard ook op financieel gebied zoals extra recettes en tv-gelden. En dat gold ook voor de playoffs om een voorrondeplek in de CL. Hoe je het wendt of keert: na het afschaffen van de play-offs om een CL-voorrondeplek is het bergafwaarts gegaan met de Nederlandse prestaties in Europa.
Ja, dat zal wel de reden zijn dat de prestaties zijn ingezakt. Die 3 jaar dat we die playoffs hebben gehad was toch een garantie op Europese prestaties. Zo heeft de winnaar van die playoff maar liefst 0 keer het hoofdtoernooi gehaald. Grootste fout die we gemaakt het afschaffen van die playoffs
 

Forza AZ

Well-known member
Maar hoe komt het dan dat we internationaal afhaken?
Omdat de Eredivisie clubs steeds minder te besteden hebben ten opzichte van clubs uit vergelijkbare landen (?). En omdat spelers steeds sneller uit de Eredivisie weg willen als ze maar even een goed seizoen spelen.
 

JMD

Well-known member
Maar ik vind de competitie er wel leuker door geworden. Je doet nu nog tot plek 8 of 9 mee om iets. Dat is anders plek 4 of 5.
Dat is inderdaad het enige voordeel. En het systeem (knock-out) is beter dan als ze een groepsfase doen.
Maar het zijn idd de ploegen die goed zijn aan het eind die de PO winnen. Of je 5e of 8e wordt maakt niet meer uit, gewoon zorgen dat je in mei goed bent.
En NAC werd bv 3e (of 4e) in 2008, normaal gesproken genoeg voor Europees voetbal. Nu droomden ze van CL-voorronde, gingen (als ik het goed onthouden heb) lullig onderuit in die PO, stroomden af en stonden uiteindelijk met lege handen.

Een jaar later eindigden ze lager, maar kwamen door de PO wel in Europa...
 

Pascallovic

Well-known member
Maar hoe komt het dan dat we internationaal afhaken?
Geld, de betere spelers komen niet meer, waardoor het niveau van de Nederlandse clubs achteruit gaat. Een PES geeft het al aan een paar pagina's terug. Een paar jaar geleden had een Heerenveen PAOK Saloniki er opgelegd. Nu heeft Ajax er alle moeite tegen. Ik merk het ook zelf in de competitie als ik wedstrijden van Ajax bezoek. Vroeger ging je naar Heerenveen of Groningen en speelde je tegen Granqvist, Berg, Nevland, Tadic of Allback, Sulejmani, Alves, Pranjic, Samaras en Hansson. Tegenwoordig staan daar Hiariej, Maduro, Rusnak, Antonia of Slagveer, Reza, St. Juste en Larsson. Dat vind ik een flinke achteruitgang. Dit is niet typisch iets voor deze twee clubs, maar over de gehele Eredivisie. Ik heb niet de illusie dat met CL-playoffs er betere spelers komen of dat de spelers zijn afgehaakt vanwege de competitie opzet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hmm gevoelsmatig heb ik toch wel het idee dat Ajax elk jaar meestrijd om bij de laatste 4 van de CL te komen.

Hoe kan een mens zich dan op eens toch vergissen.

Je vergist je dus met de CL playoffs jaren. Shit happens.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax was rond met Messi, maar toen werden de CL playoffs afgeschaft. Toen wilde ie niet meer komen.

Messi blijkt ook wel een wispelturige drama queen. Stopte laatst met zijn interlandcarri?re, maar keert alweer terug voordat Argentini? een kans heeft gehad zonder hem aan te treden.
 

ALenstra

Well-known member
Even wat anders. In de VI ook een artikel waarin staat dat Ajax en PSV in een UEFA-werkgroep zitten die moet voorkomen dat de grote clubs na 2018 zich afscheiden om een eigen europese competitie te beginnen. Op 5 en 6 september is een vergadering in Geneve belegd door de UEFA. Dus tegen die tijd dat we de rechtstreekse CL-plek verliezen bestaat de CL mischien niet meer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
UEFA-ranking

Hoeven we ook niet meer aan die saaie competitie mee te doen. Kan Feyenoord zonder angst kampioen worden.
 
Bovenaan