Door de playoffs zouden de prestaties in Europa verbeteren was de redenering bij het invoeren. We kunnen vaststellen dat dit in ieder geval niet gebeurd is.Zonder die playoffs zouden we er in Europa veel beter voor staan?
Het levert inderdaad geen betere resultaten in Europa op (maar ook geen slechtere). Maar voor de spanning in de competitie zijn de play-offs wel goed. Er zijn nu meer clubs die langer nog ergens voor meedoen in de middenmoot van de competitie.De play-offs voegen wat mij betreft niks toe. Er wordt geen club, speler of fan beter van. Op prestaties in Europa heeft het geen positief effect. Ik wil ook niet beweren dat het een negatief effect heeft hoor, zoals ik al zei voegt het helemaal niks toe.
Ook zoiets zal de resultaten in Europa niet verbeteren. Spelers zullen niet ineens naar een Eredivisieclub gaan als er in plaats van wedstrijden tegen degradatiekandidaten (ik ga er vanuit dat bij het toevoegen van een BeNe-beker de Eredivisie iets ingekrompen zal worden, anders kun je die extra bekerwedstrijden niet kwijt in het seizoen) wedstrijden tegen de Belgische (sub)top voor in de plaats komen.Ze denken aan een flutbeker met Belgie waarin geen fan interesse heeft...
Ja, dat zal wel de reden zijn dat de prestaties zijn ingezakt. Die 3 jaar dat we die playoffs hebben gehad was toch een garantie op Europese prestaties. Zo heeft de winnaar van die playoff maar liefst 0 keer het hoofdtoernooi gehaald. Grootste fout die we gemaakt het afschaffen van die playoffsDe redenatie achter de gehele playoffs was om meer wedstrijden te hebben die ergens om gaan en dus ook meer spanning. Uiteraard ook op financieel gebied zoals extra recettes en tv-gelden. En dat gold ook voor de playoffs om een voorrondeplek in de CL. Hoe je het wendt of keert: na het afschaffen van de play-offs om een CL-voorrondeplek is het bergafwaarts gegaan met de Nederlandse prestaties in Europa.
Omdat de Eredivisie clubs steeds minder te besteden hebben ten opzichte van clubs uit vergelijkbare landen (?). En omdat spelers steeds sneller uit de Eredivisie weg willen als ze maar even een goed seizoen spelen.Maar hoe komt het dan dat we internationaal afhaken?
Dat is inderdaad het enige voordeel. En het systeem (knock-out) is beter dan als ze een groepsfase doen.Maar ik vind de competitie er wel leuker door geworden. Je doet nu nog tot plek 8 of 9 mee om iets. Dat is anders plek 4 of 5.
Geld, de betere spelers komen niet meer, waardoor het niveau van de Nederlandse clubs achteruit gaat. Een PES geeft het al aan een paar pagina's terug. Een paar jaar geleden had een Heerenveen PAOK Saloniki er opgelegd. Nu heeft Ajax er alle moeite tegen. Ik merk het ook zelf in de competitie als ik wedstrijden van Ajax bezoek. Vroeger ging je naar Heerenveen of Groningen en speelde je tegen Granqvist, Berg, Nevland, Tadic of Allback, Sulejmani, Alves, Pranjic, Samaras en Hansson. Tegenwoordig staan daar Hiariej, Maduro, Rusnak, Antonia of Slagveer, Reza, St. Juste en Larsson. Dat vind ik een flinke achteruitgang. Dit is niet typisch iets voor deze twee clubs, maar over de gehele Eredivisie. Ik heb niet de illusie dat met CL-playoffs er betere spelers komen of dat de spelers zijn afgehaakt vanwege de competitie opzet.Maar hoe komt het dan dat we internationaal afhaken?
Hij stelt dat sinds 2011/2012 vooral de topclubs het hebben laten liggen.
Maar hoe komt het dan dat we internationaal afhaken?
Hmm gevoelsmatig heb ik toch wel het idee dat Ajax elk jaar meestrijd om bij de laatste 4 van de CL te komen.
Hoe kan een mens zich dan op eens toch vergissen.
Je vergist je dus met de CL playoffs jaren. Shit happens.
Ajax was rond met Messi, maar toen werden de CL playoffs afgeschaft. Toen wilde ie niet meer komen.