UEFA Nations League

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik denk niet dat iemand het zou merken moest IJsland in Divisie 2 spelen. ;) Maar ik vermoed dat ze dan tussen de andere divisies ook nog wat gaan schuiven om het te laten 'kloppen'?

Ja, 3x 16 en poule D wordt een afvalputje van 7 landen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Poule D lijkt me dan juist heel leuk, onderlinge wedstrijden tussen oa. Andorra, San Marino, Gibraltar en Liechtenstein, heerlijk.

Jazeker, maar ik gok dat de play-off plek vervalt en dat er hooguit ??n promoveert naar poule C
 

Forza AZ

Well-known member
Jazeker, maar ik gok dat de play-off plek vervalt en dat er hooguit ??n promoveert naar poule C

Tussen C en D zullen er 2 degraderen/promoveren. De 4 nummers 4 uit C zullen een play-off spelen tegen degradatie. De 2 nummers 1 uit D promoveren.
 

Forza AZ

Well-known member
Maar ik vermoed dat ze dan tussen de andere divisies ook nog wat gaan schuiven om het te laten 'kloppen'?
Alle landen die waren gedegradeerd blijven in dezelfde divisie als in 2018. Verder is er extra promotie van de nummers 2 (Isra?l, Hongarije, Bulgarije, Roemeni?) uit Divisie C en de nummers 2 (Kazachstan, Luxemburg, Azerbeidzjan, Armeni?) en beste nummer 3 (Moldavi?) uit Divisie D.
 

Mario

Well-known member
Verrassing! Duitsland degradeert niet uit de Nations League, er is besloten om naar 16 landen uit te breiden...

Het is maar goed dat Frankrijk, Itali? en Spanje niet zijn gedegradeerd, anders hadden we een A divisie van 19 landen gehad.
 

JMD

Well-known member
Op zich zit dit wel logischer in elkaar, maar het valt natuurlijk op dat de aanpassing komt als Duitsland gedegradeerd is.
 

Forza AZ

Well-known member
Het is maar goed dat Frankrijk, Itali? en Spanje niet zijn gedegradeerd, anders hadden we een A divisie van 19 landen gehad.

Alle degradanten blijven nu in Divisie A, dus ook als dat deze landen waren geweest had Divisie A in 2020 uit 16 landen bestaan.
 

Deathprod

Active member
Poule D lijkt me dan juist heel leuk, onderlinge wedstrijden tussen oa. Andorra, San Marino, Gibraltar en Liechtenstein, heerlijk.

Was het nou de bedoeling dat ook Poule D een afgevaardigde kreeg bij de komende EK's? Of moeten die dan nog een voorronde spelen?
 

JMD

Well-known member
Was het nou de bedoeling dat ook Poule D een afgevaardigde kreeg bij de komende EK's? Of moeten die dan nog een voorronde spelen?

Klopt. De 4 beste ploegen uit groep D (mits ze zich niet voor het EK plaatsen via de kwalificatie) spelen om 1 plek op EURO2020.
 

Forza AZ

Well-known member

Tobcoach

New member
Was het nou de bedoeling dat ook Poule D een afgevaardigde kreeg bij de komende EK's? Of moeten die dan nog een voorronde spelen?

Voor het EK2020 plaatst de winnaar van de play-off van Nations League D zich voor het EK. Of dat voor het EK2024 ook zo gaat zijn is nog niet bekend. Ze hebben dan een plek minder te vergeven (gastland Duitsland is al automatisch geplaatst), dus de kans bestaat dat Nations League D dan buiten de boot gaat vallen, of dat ze dat op een andere manier gaan oplossen.

Voor het WK2022 gaan ze het vermoedelijk zo oplossen dat van de 10 kwalificatiegroepen de groepswinnaars zich automatisch plaatsen voor het WK, en dat dan de nrs. 2 in de kwalificatiegroepen en de beste 2 landen uit de totaalstand van de Nations League 2020/2021 die niet 1e of 2e zijn geworden in de kwalificatiegroep, een play-off gaan spelen om te komen tot de andere 3 Europese landen. Europa mag voor het WK2022 13 landen afvaardigen.
 

Forza AZ

Well-known member
Voor het EK2020 plaatst de winnaar van de play-off van Nations League D zich voor het EK. Of dat voor het EK2024 ook zo gaat zijn is nog niet bekend. Ze hebben dan een plek minder te vergeven (gastland Duitsland is al automatisch geplaatst), dus de kans bestaat dat Nations League D dan buiten de boot gaat vallen, of dat ze dat op een andere manier gaan oplossen.
Met nog maar 7 landen in Divisie D (tenzij de UEFA het na de 2020 editie weer gaat omgooien) lijkt het me inderdaad sterk dat er een aparte play-offs voor Divisie D komt. Ofwel maken die 7 landen helemaal geen kans om zich voor de play-offs te plaatsen, of er komt een gecombineerde play-off voor Divisies C en D, met bijvoorbeeld 3 landen uit Divisie C en 1 land uit Divisie D.
 

JMD

Well-known member
Komende dinsdag wordt er om 18.00 geloot (in Amsterdam) voor de groepen van de Nations League 2020-2021.

Nederland is (als 'finalist' van de Nations League) geplaatst in pot 1 van de A-divisie.

In pot 2 van de A-divisie zitten: BEL, FRA, SPA, ITA
Pot 3: BOS, UKR, DEN, ZWE
Pot 4: KRO, POL, DUI, IJS
 

JMD

Well-known member
Overigens een unicum: er is geen enkele restrictie bij de loting. Niet omdat de UEFA ineens Oekraïne en Rusland tegen elkaar wil laten spelen of toch meer wintergevoelige landen in 1 poule wil, maar alle niet gewilde combinaties zijn onmogelijk... :)
 
Bovenaan