Kielse Rat
Well-known member
Mogen Kroati?, Polen en IJsland ook blijven of zijn die niet belangrijk genoeg?
Mogen Kroati?, Polen en IJsland ook blijven of zijn die niet belangrijk genoeg?
Tuurlijk, het moet niet te veel opvallen he
Ik denk niet dat iemand het zou merken moest IJsland in Divisie 2 spelen. Maar ik vermoed dat ze dan tussen de andere divisies ook nog wat gaan schuiven om het te laten 'kloppen'?
Ja, 3x 16 en poule D wordt een afvalputje van 7 landen.
Poule D lijkt me dan juist heel leuk, onderlinge wedstrijden tussen oa. Andorra, San Marino, Gibraltar en Liechtenstein, heerlijk.
Jazeker, maar ik gok dat de play-off plek vervalt en dat er hooguit ??n promoveert naar poule C
Alle landen die waren gedegradeerd blijven in dezelfde divisie als in 2018. Verder is er extra promotie van de nummers 2 (Isra?l, Hongarije, Bulgarije, Roemeni?) uit Divisie C en de nummers 2 (Kazachstan, Luxemburg, Azerbeidzjan, Armeni?) en beste nummer 3 (Moldavi?) uit Divisie D.Maar ik vermoed dat ze dan tussen de andere divisies ook nog wat gaan schuiven om het te laten 'kloppen'?
Verrassing! Duitsland degradeert niet uit de Nations League, er is besloten om naar 16 landen uit te breiden...
Het is maar goed dat Frankrijk, Itali? en Spanje niet zijn gedegradeerd, anders hadden we een A divisie van 19 landen gehad.
Poule D lijkt me dan juist heel leuk, onderlinge wedstrijden tussen oa. Andorra, San Marino, Gibraltar en Liechtenstein, heerlijk.
Was het nou de bedoeling dat ook Poule D een afgevaardigde kreeg bij de komende EK's? Of moeten die dan nog een voorronde spelen?
Was het nou de bedoeling dat ook Poule D een afgevaardigde kreeg bij de komende EK's? Of moeten die dan nog een voorronde spelen?
Met nog maar 7 landen in Divisie D (tenzij de UEFA het na de 2020 editie weer gaat omgooien) lijkt het me inderdaad sterk dat er een aparte play-offs voor Divisie D komt. Ofwel maken die 7 landen helemaal geen kans om zich voor de play-offs te plaatsen, of er komt een gecombineerde play-off voor Divisies C en D, met bijvoorbeeld 3 landen uit Divisie C en 1 land uit Divisie D.Voor het EK2020 plaatst de winnaar van de play-off van Nations League D zich voor het EK. Of dat voor het EK2024 ook zo gaat zijn is nog niet bekend. Ze hebben dan een plek minder te vergeven (gastland Duitsland is al automatisch geplaatst), dus de kans bestaat dat Nations League D dan buiten de boot gaat vallen, of dat ze dat op een andere manier gaan oplossen.