Normaal zou je in juni kwalificatie moeten spelen.
Daarnaast komen deze duels in de Nations League ipv de vreselijke oefeninterlands waarvoor veel spelers een Bergwijntje deden en er eindeloos gewisseld werd.
Die ene kwalificatiewedstrijd in juni is natuurlijk wat anders dan een toernooi met meerdere landen.
Normaal zijn het 2 kwalificatiewedstrijden of oefenwedstrijden, nu 2 wedstrijden in de final four. Je speelt geen wedstrijd extra...
Maar het gaat nog steeds nergens om, daardoor kijk ik dus liever naar een EK kwalificatiewedstrijd dan naar een veredelde oefenwedstrijd in de Nations League.
Ik kan me ??n oefenwedstrijd herinneren tegen een echt klein land:
01-06-2004: Nederland-F?r?r Eilanden 3-0
Nederland - Liechtenstein, eerste interland onder Van Basten.
Nations League gaat ook ergens om, is gewoon een prijs. Ik vind het een prima toevoeging en (eindelijk eens) een goed idee van de UEFA.
Dan had je anderhalf jaar lang zouteloze oefenpotjes gehad. Gemiste kans inderdaad.Gemiste kans dit, de winnaar moet naar het EK. Sterker, de 4 poulewinnaars hadden moeten gaan.
Die ene kwalificatiewedstrijd in juni is natuurlijk wat anders dan een toernooi met meerdere landen.
Dan had je anderhalf jaar lang zouteloze oefenpotjes gehad. Gemiste kans inderdaad.
Het was in ieder geval een stuk minder zouteloos dan de oefenpotje voorheen.En dit is niet zouteloos als je weet dat het nergens om gaat?
Als ze dat aan het begin even benadrukt hadden had er geen hond gekeken.
Ik kan me ??n oefenwedstrijd herinneren tegen een echt klein land:
01-06-2004: Nederland-F?r?r Eilanden 3-0
En dit is niet zouteloos als je weet dat het nergens om gaat?
En dit is niet zouteloos als je weet dat het nergens om gaat?
Dat is al vanaf het begin duidelijk gemaakt, dat er in de Nations League alleen plaatsen te verdienen zijn voor de play-offs van de EK-kwalificatie, en niet voor het eindtoernooi.
Verder is het gewoon een apart toernooi met een prijs. Die is natuurlijk (nog) lang niet zo aansprekend als een EK-titel, maar nog altijd veel beter dan die oefenpotjes met halve B-teams en eindeloos gewissel tijdens de wedstrijden.
Kenners weten dat.
En verder:
Je hoeft hier niet te komen kijken.
Kwalificatiepotjes om het echie zijn leuker, maar het is sowieso leuker dan oefeninterlands met 7x wisselen, 6 afzeggingen en standaard 1-1 als uitslag. Daar kijk ik niet meer naar. Dit was/is best een leuk toernooi.