UEFA Nations League

Mario

Well-known member
Als Oranje nu alleen oefenpotjes had gespeeld, dan hadden ze wellicht niet die gewenste groeicurve gemaakt.
 

Janssen

Well-known member
Normaal zou je in juni kwalificatie moeten spelen.

Daarnaast komen deze duels in de Nations League ipv de vreselijke oefeninterlands waarvoor veel spelers een Bergwijntje deden en er eindeloos gewisseld werd.

Die ene kwalificatiewedstrijd in juni is natuurlijk wat anders dan een toernooi met meerdere landen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Die ene kwalificatiewedstrijd in juni is natuurlijk wat anders dan een toernooi met meerdere landen.

Normaal zijn het 2 kwalificatiewedstrijden of oefenwedstrijden, nu 2 wedstrijden in de final four. Je speelt geen wedstrijd extra...
 

Janssen

Well-known member
Normaal zijn het 2 kwalificatiewedstrijden of oefenwedstrijden, nu 2 wedstrijden in de final four. Je speelt geen wedstrijd extra...

Maar het gaat nog steeds nergens om, daardoor kijk ik dus liever naar een EK kwalificatiewedstrijd dan naar een veredelde oefenwedstrijd in de Nations League.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Maar het gaat nog steeds nergens om, daardoor kijk ik dus liever naar een EK kwalificatiewedstrijd dan naar een veredelde oefenwedstrijd in de Nations League.

Nations League gaat ook ergens om, is gewoon een prijs. Ik vind het een prima toevoeging en (eindelijk eens) een goed idee van de UEFA.
 

Janssen

Well-known member
Nations League gaat ook ergens om, is gewoon een prijs. Ik vind het een prima toevoeging en (eindelijk eens) een goed idee van de UEFA.

Een prijs zoals het WK voor clubteams ja.

Ik hecht meer waarde aan de penaltybokaal bij de lokale amateurclub aan het eind van het seizoen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Gemiste kans dit, de winnaar moet naar het EK. Sterker, de 4 poulewinnaars hadden moeten gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In de Duitse en Belgische kranten liggen ze in ieder geval niet wakker van de flaters in de Nation League.
 

Forza AZ

Well-known member
En dit is niet zouteloos als je weet dat het nergens om gaat?

Als ze dat aan het begin even benadrukt hadden had er geen hond gekeken.

Dat is al vanaf het begin duidelijk gemaakt, dat er in de Nations League alleen plaatsen te verdienen zijn voor de play-offs van de EK-kwalificatie, en niet voor het eindtoernooi.

Verder is het gewoon een apart toernooi met een prijs. Die is natuurlijk (nog) lang niet zo aansprekend als een EK-titel, maar nog altijd veel beter dan die oefenpotjes met halve B-teams en eindeloos gewissel tijdens de wedstrijden.
 

Abubakari

Well-known member
En dit is niet zouteloos als je weet dat het nergens om gaat?

Als ze dat aan het begin even benadrukt hadden had er geen hond gekeken.

Kenners weten dat.

En verder:
Je hoeft hier niet te komen kijken.

Kwalificatiepotjes om het echie zijn leuker, maar het is sowieso leuker dan oefeninterlands met 7x wisselen, 6 afzeggingen en standaard 1-1 als uitslag. Daar kijk ik niet meer naar. Dit was/is best een leuk toernooi.
 

Janssen

Well-known member
Dat is al vanaf het begin duidelijk gemaakt, dat er in de Nations League alleen plaatsen te verdienen zijn voor de play-offs van de EK-kwalificatie, en niet voor het eindtoernooi.

Verder is het gewoon een apart toernooi met een prijs. Die is natuurlijk (nog) lang niet zo aansprekend als een EK-titel, maar nog altijd veel beter dan die oefenpotjes met halve B-teams en eindeloos gewissel tijdens de wedstrijden.

Mja, niet duidelijk genoeg schijnbaar aangezien diverse media eerder anders bericht hebben. Ik vond de opkomst en sfeer gisteren overigens wel gelijk aan een oefenwedstrijd en ik vraag me af of andere landen het allemaal net zo boeiend vinden als wij.
 

erka

Well-known member
Kenners weten dat.

En verder:
Je hoeft hier niet te komen kijken.

Kwalificatiepotjes om het echie zijn leuker, maar het is sowieso leuker dan oefeninterlands met 7x wisselen, 6 afzeggingen en standaard 1-1 als uitslag. Daar kijk ik niet meer naar. Dit was/is best een leuk toernooi.

+ dat in echte oefenpotjes niet zo fel wordt geopend en al helemaal niet in de 90e minuut nog volop voor de 2-2 wordt gestreden. Dan vinden ze het allang best. Heel blijven en snel terug naar de clubs.

Het is is gewoon best wel een succes en veel leuker dan die kansloze prutspotjes.
 
Bovenaan