UEFA Nations League

Makanaky

Well-known member
Precies: [video]https://www.dumpert.nl/mediabase/7566385/5dfcaf24/hoe_werkt_de_uefa_nations_league_.html[/video]
 

Abubakari

Well-known member
Ach, zoveel stelt die Nations League ook weer niet voor. ;)

DsZYc-nXcAApEGy.jpg:large
 

Max

Administrator
Forumleiding
Straks gewoon lekker de BBQ aan en Nation League Finals kijken. Ik merkte dat er wel iets meer gekeken werd dan bij de gemiddelde kwalificatiewedstrijd. Daar ruil je er nu dus twee tegen San Marino in voor twee duels tegen Zwitserland, Portugal en/of Engeland.
 

Mario

Well-known member
De Nations League is voor Oranje gewoon een succesverhaal. Dit was het ideale 'toernooi' voor eerherstel, en het levert de KNVB ook een smak geld op.
Idd, lekker zo'n ouderwets "EK" komende zomer :duim:

Ach, zoveel stelt die Nations League ook weer niet voor. ;)

Kom je ook kijken bij de rondvaart door de grachten komende zomer?
 

Batigoal

Well-known member
Nu het wel goed gaat is het een leuk toernooi inderdaad. Het liefst tegen Zwitserland, daar spelen we niet zo vaak tegen. En mochten we doorgaan dan tegen Engeland.
 

Max

Administrator
Forumleiding
UEFA Nations League

Nu het wel goed gaat is het een leuk toernooi inderdaad. Het liefst tegen Zwitserland, daar spelen we niet zo vaak tegen. En mochten we doorgaan dan tegen Engeland.

Die Portugezen wil je idd niet treffen. Zou toch lekker zijn als we die prachtige beker omhoog mogen liften.

Het is in principe een EK zonder de zwakke broeders.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Veel waren sceptisch over de Nations League, ik in eerste instantie ook, maar uiteindelijk is het gewoon een heel leuke toevoeging. Niet alleen voor Nederland, maar ik woon zelf in een C-land waar het heel serieus genomen wordt. Spelen tegen ongeveer gelijkwaardige tegenstanders met een kans op kwalificatie voor het EK eraan gekoppeld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies. Je speelt eindelijk tegen gelijkwaardige tegenstanders. Je zou zelfs kunnen overwegen indien er behoefte is om ook op die niveaus een Final Four in te voeren.
 

Mario

Well-known member
Die Portugezen wil je idd niet treffen. Zou toch lekker zijn als we die prachtige beker omhoog mogen liften.

Het is in principe een EK zonder de zwakke broeders.


Portugal in eigen huis is wellicht de grootste kanshebber op de titel, ik ben benieuwd of Ronaldo tegen die tijd weer zal aansluiten bij het nationale team.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Precies. Je speelt eindelijk tegen gelijkwaardige tegenstanders. Je zou zelfs kunnen overwegen indien er behoefte is om ook op die niveaus een Final Four in te voeren.


Dat zou dom zijn, want dan kom je in de knoei met de data voor de kwalificatieduels. De deelnemers aan de final four spelen immers in een groep van 5. Als je die andere divisies ook een final four laat spelen, dan stuur je de loting voor de EK-kwalificatie wel heel erg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat zou dom zijn, want dan kom je in de knoei met de data voor de kwalificatieduels. De deelnemers aan de final four spelen immers in een groep van 5. Als je die andere divisies ook een final four laat spelen, dan stuur je de loting voor de EK-kwalificatie wel heel erg.

Daar had ik niet bij stilgestaan. Dan zouden de sterke broeders bij de sterke broeders komen. Dat is niet handig.
 

Maasveld

Well-known member
Precies. Je speelt eindelijk tegen gelijkwaardige tegenstanders. Je zou zelfs kunnen overwegen indien er behoefte is om ook op die niveaus een Final Four in te voeren.
Voorheen oefenden we toch ook vrijwel altijd wel tegen dit soort tegenstanders?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voorheen oefenden we toch ook vrijwel altijd wel tegen dit soort tegenstanders?

Je zit in de kleinere groep, dus nu speel je niet tegen een land uit de categorie San Marino. In plaats daarvan speel je tegen Portugal, Engeland of Zwitserland.
 

Maasveld

Well-known member
Je zit in de kleinere groep, dus nu speel je niet tegen een land uit de categorie San Marino. In plaats daarvan speel je tegen Portugal, Engeland of Zwitserland.
Ik kan me niet herinneren dat we oefenwedstrijden tegen ploegen van het kaliber San Marino hebben gespeeld.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik kan me niet herinneren dat we oefenwedstrijden tegen ploegen van het kaliber San Marino hebben gespeeld.

Ik kan me ??n oefenwedstrijd herinneren tegen een echt klein land:

01-06-2004: Nederland-F?r?r Eilanden 3-0

Maar de discussie gaat hier een beetje langs elkaar heen.
-Maasveld heeft het over de oefenwedstrijden die gespeeld zouden zijn als er geen Nations League zou zijn geweest. Dan zal er inderdaad tegen (redelijk) sterke tegenstanders gespeeld zijn.
-Max heeft het over de finalewedstrijden van de Nations League, die nu in de plaats komen van 2 EK-kwalificatiewedstrijden tegen een land uit Pot 6 (Andorra, San Marino, Liechtenstein, Letland en Malta/Faroer).
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar je krijgt nu geen twee duels kwalificatie tegen zo'n dwerg, maar in plaats daarvan duels tegen Zwi/Eng/Por in juni.
 

Janssen

Well-known member
Ik dacht de hele tijd dat de winnaar van de Nations League naar het EK zou gaan, dat is dus niet zo. Wat mij betreft een vrij waardeloos toernooi daarmee en voor internationals straks een vervelende agenda vulling in juni in wat eigenlijk een ?rustjaar? zou moeten zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik dacht de hele tijd dat de winnaar van de Nations League naar het EK zou gaan, dat is dus niet zo. Wat mij betreft een vrij waardeloos toernooi daarmee en voor internationals straks een vervelende agenda vulling in juni in wat eigenlijk een “rustjaar” zou moeten zijn.

Normaal zou je in juni kwalificatie moeten spelen.

Daarnaast komen deze duels in de Nations League ipv de vreselijke oefeninterlands waarvoor veel spelers een Bergwijntje deden en er eindeloos gewisseld werd.
 
Bovenaan