UEFA Nations League: de Leeuw vs the 3 Lions

UEFA Nations League: de Leeuw vs the 3 Lions

  • Winst Oranje

    Stemmen: 5 62,5%
  • Winst Engeland

    Stemmen: 1 12,5%
  • Gelijkspel, Oranje wns

    Stemmen: 1 12,5%
  • Gelijkspel, Engeland wns

    Stemmen: 1 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    8
  • Opiniepeiling gesloten .

gevegt

Well-known member
Jij overschat de Roon..

Hoe komt dat ?

Ik denk niet dat ik hem overschat. Hij paste helemaal in het plaatje om de linkerkant veilig te stellen.
Het was niet voor niets dat bij balbezit het merendeel over rechts ging. Daar zat onze snelheid en de zwakte van Engeland.
de Roon zorgde er voor dat als de Engelsen in balbezit waren, ze onze relatief trage linkerkant niet of nauwelijks konden bereiken.

Edit: het eerste kwartier waren de Engelsen er op gebrand om de Jong niet aan het voetballen te krijgen. Door de inzet van de Roon en Wijnaldum, hielden ze het niet langer vol.
 
Laatst bewerkt:

Susa

New member
Ik denk niet dat ik hem overschat. Hij paste helemaal in het plaatje om de linkerkant veilig te stellen.
Het was niet voor niets dat bij balbezit het merendeel over rechts ging. Daar zat onze snelheid en de zwakte van Engeland.
de Roon zorgde er voor dat als de Engelsen in balbezit waren, ze onze relatief trage linkerkant niet of nauwelijks konden bereiken.

Edit: het eerste kwartier waren de Engelsen er op gebrand om de Jong niet aan het voetballen te krijgen. Door de inzet van de Roon en Wijnaldum, hielden ze het niet langer vol.

Ik geloof je direct..

Maar de Roon vertraagd wel...

Hij is technisch niet bijzonder goed en maakt volgens mij als middenvelder nooit maar dan ook echt nooit eens een doelpunt.

We kunnen veel beter!!!
 

gevegt

Well-known member
Ik geloof je direct..

Maar de Roon vertraagd wel...

Hij is technisch niet bijzonder goed en maakt volgens mij als middenvelder nooit maar dan ook echt nooit eens een doelpunt.

We kunnen veel beter!!!

Mede door de Roon kon Babel zijn energie sparen en kwam Blind niet vaak tegen een tegenstander te staan.
Als hij de bal veroverde was hij natuurlijk wel zo slim om hem direct aan een betere opbouwende speler te geven.

Ken je trouwens veel verdedigende middenvelders die regelmatig scoren?
 

gevegt

Well-known member
Hij heeft niet bij Ajax gespeeld, dus dan is gevegt altijd meteen een stuk positiever.

Onzin. Door de tactiek van Koeman kwam de Jong na ongeveer 20 minuten aan het voetballen waardoor de Engelsen echt bang werden om hem te blijven afjagen.
 

Susa

New member
Mede door de Roon kon Babel zijn energie sparen en kwam Blind niet vaak tegen een tegenstander te staan.
Als hij de bal veroverde was hij natuurlijk wel zo slim om hem direct aan een betere opbouwende speler te geven.

Ken je trouwens veel verdedigende middenvelders die regelmatig scoren?

Valt allemaal wel mee beste Gevegt..

Nadat de Roon eruit ging zag ik iets van 'Schwung in het Nederlands elftal' .

Tegen Estand, Bel;arus en Noord Ierland moet je die jongen niet opstellen.
 

gevegt

Well-known member
Valt allemaal wel mee beste Gevegt..

Nadat de Roon eruit ging zag ik iets van 'Schwung in het Nederlands elftal' .

Tegen Estand, Bel;arus en Noord Ierland moet je die jongen niet opstellen.

Met dat laatste ben ik het mee eens.
de Roon werd gewisseld omdat Koeman meer aanvallender wilde spelen. Dan is het toch een logische wissel?
 

Susa

New member
Met dat laatste ben ik het mee eens.
de Roon werd gewisseld omdat Koeman meer aanvallender wilde spelen. Dan is het toch een logische wissel?

Ja weet je, als Koeman echt goed wil finetunen moet hij gaan voor een 4-4-2..

Is voor de Roon gunstiger.

Kun je Babel Lozen..
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Valt allemaal wel mee beste Gevegt..

Nadat de Roon eruit ging zag ik iets van 'Schwung in het Nederlands elftal' .

Tegen Estand, Bel;arus en Noord Ierland moet je die jongen niet opstellen.

Je zag juist dat de balans totaal weg was. Ruimtes werden veel groter en Nederland kwam in de problemen, waardoor Engeland steeds vaker doorkwam op het middenveld. Dan heb je geluk dat die 2-1 afgekeurd werd.

Koeman herstelde dit door Pr?pper te brengen, waardoor je weer controle kreeg en het middenveld van de Engelsen neutraliseerde.

Tegen die tegenstanders kun je inderdaad wel kiezen voor Vd Beek.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Je zag juist dat de balans totaal weg was. Ruimtes werden veel groter en Nederland kwam in de problemen, waardoor Engeland steeds vaker doorkwam op het middenveld. Dan heb je geluk dat die 2-1 afgekeurd werd.

Koeman herstelde dit door Pr?pper te brengen, waardoor je weer controle kreeg en het middenveld van de Engelsen neutraliseerde.

Tegen die tegenstanders kun je inderdaad wel kiezen voor Vd Beek.

Precies dit. Als iedereen fit is, zou ik het elftal zo laten staan als tegen Engeland. Wellicht Promes erin voor Babel of Bergwijn, maar verder geen wijzigingen.
 
Bovenaan