Tweede Kamerverkiezingen 22 november 2023

Ik stem op

  • BBB

  • PVDA / GL

  • VVD

  • PVV

  • D66

  • PVDD

  • SP

  • CDA

  • JA21

  • Volt

  • FVD

  • Christenunie

  • SGP

  • DENK

  • BVNL

  • BIJ 1

  • 50 Plus

  • Iets anders

  • Nieuw Sociaal Contract

  • Aant Jelle Soepboer


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Max

Administrator
Forumleiding
In het kader van de verkiezingen Timmermans aanvallen op een paar maanden wachtgeld opgehoest door alle Europese Unie burgers. Niet weten dat haar premierkandidaat twee jaar wachtgeld vangt opgehoest door de Nederlandse burgers. Ik begrijp dat ze voorheen journalist was. Dan is het ook een kwaliteit om de juiste vragen te stellen om tot informatie te komen. Bijzonder.
 

zwammy

Well-known member
Heeft het er niet mee te maken dat er één ontslagen is en één ontslag heeft genomen?
 

Jef400

Well-known member
In het kader van de verkiezingen Timmermans aanvallen op een paar maanden wachtgeld opgehoest door alle Europese Unie burgers. Niet weten dat haar premierkandidaat twee jaar wachtgeld vangt opgehoest door de Nederlandse burgers. Ik begrijp dat ze voorheen journalist was. Dan is het ook een kwaliteit om de juiste vragen te stellen om tot informatie te komen. Bijzonder.
Kijk, al heb je daar politiek gezien als triple B weer een troefkaart in handen met hoe Keijzer bij het CDA weg is gegaan. Ze ontvangt wel wachtgeld maar als het CDA 'normaal' had gedaan dan...
 

De Wolf

Well-known member
Dat wachtgeld mogen ze van mij gewoon een UWV uitkering van maken en laat die kamerleden / ministers net zoals iedere andere Nederlander solliciteren naar nieuw werk. Lijkt mij in de huidige markt niet zo lastig.
 

JMD

Well-known member
Vooral die opmerking op het eind: 'we laten het niet door het CPB uitrekenen omdat die gaan vertellen wat het allemaal kost'... Ongelooflijk, daarmee geef je precies aan dat Paternotte 100% gelijk heeft... Had ze nou nog gezegd dat ze dat niet doet omdat ze het CPB niet vertrouwt omdat die 'te links' zijn ofzo, nou ja, is het nog steeds onzin, maar dan zit er nog iets van een gedachte achter. Dit is gewoon quatsch wat ze vertelt.

Wat is het toch dat dit soort partijen die er zeggen 'voor de gewone mensen' te zijn uiteindelijk allemaal uit elkaar knallen doordat ze dit soort BS gaan verkopen.
 

erka

Well-known member
Omtzigt, ik weet het niet hoor, wat een controlfreak. Hij voert dus zelf gesprekken met 60(!) kandidaten in 2 dagen tijd. Je kunt dit soort gesprekken ook delegeren en alleen met de belangrijkste zelf spreken. Hij heeft toch een groepje vertrouwelingen om zich heen? Die kunnen ook aantal gesprekken doen.
En vervolgens komt hij begin oktober met een kandidatenlijst. En daarna moet er nog een verkiezingsprogramma komen.

Ik vrees dat hij nog voor de verkiezingen weer overspannen is.
 

De Wolf

Well-known member
Misschien dat het aan haar stem ligt, maar ik vind het verschrikkelijk om naar te luisteren. Het zelfde is met Lillian Marijnissen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Serieus? de PvdD is niet mijn partij, maar ik vind haar een hele goede politica

Ik ook wel. Weet niet of het nou ook een goede fractieleider is.

Omtzigt, ik weet het niet hoor, wat een controlfreak. Hij voert dus zelf gesprekken met 60(!) kandidaten in 2 dagen tijd. Je kunt dit soort gesprekken ook delegeren en alleen met de belangrijkste zelf spreken. Hij heeft toch een groepje vertrouwelingen om zich heen? Die kunnen ook aantal gesprekken doen.
En vervolgens komt hij begin oktober met een kandidatenlijst. En daarna moet er nog een verkiezingsprogramma komen.

Ik vrees dat hij nog voor de verkiezingen weer overspannen is.

Tsja van die 60 zal hij minimaal de helft op de lijst zetten, dus dan snap ik wel dat je aan de voorkant mee wil kijken. Als je ziet hoeveel gezeik je kan hebben met je partij…
 

De Wolf

Well-known member
Enige zinnige was dat ze regelmatig klaagde over Rutte die op zijn telefoon zat te turen. Maar dat tijdperk is toch ten einde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De lijst van Omtzigt zitten best wel wat redelijke kandidaten tussen. Twee personen waar ik tijdens een verkiezing wel eens op heb gestemd.
 

JMD

Well-known member
De lijst van Omtzigt zitten best wel wat redelijke kandidaten tussen. Twee personen waar ik tijdens een verkiezing wel eens op heb gestemd.
En dat laatste is dan ook een groot probleem, er zitten volgens mij relatief veel mensen tussen die van een andere partij komen. Partijhoppers. Weet nou niet of je partij daar beter van wordt, want wie weet gaan ze bij een beetje tegenwind weer hoppen bij een andere partij.

Ik zag dat Rosanne Hertzberger er op stond, dat vind ik wel mooi. Haar columns zijn zeer goed, is een goede wetenschapper, en was 1 van de eerste wetenschappers die een vraagteken zette (op een goede manier (dus niet zoals de FVD)) bij alle maatregelen omtrent corona, en voorspelde al wat dat de tunnelvisie rond de coronamaatregelen zou leiden tot wat we nu zien: psychische problemen bij mensen (m.n. jongeren), faillisementsgolf enz..

Ik ben nog steeds niet voornemens op Omtzigt te stemmen omdat ik eigenlijk sinds de LPF weiger te stemmen op nieuwe partijen, die lazeren vaak met een noodgang uit elkaar. Maar dat Hertzberger nu op die lijst staat vind ik echt een goed punt, dus ik begon toch een beetje te twijfelen.
 
Bovenaan