Tweede Kamerverkiezingen 17 maart 2021

Ik stem op:


  • Totaal aantal stemmers
    31

zwammy

Well-known member
Nee, dat snap ik jongen, en natuurlijk helemaal terecht.

Maar wat is de reden dat jongeren uit de risicogroep niet via brief mogen stemmen? Daar ging het toch over?
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik neem aan omdat die geen risico lopen op Corona, althans, as ik de kenners mag geloven hebben de jongeren hier vrijwel geen last van en is het dus ook niet noodzakelijk om hun de mogelijkheid te geven om via de post te stemmen. Voor hun is er immers geen (of een veel kleiner) risico.
Dat was imo de aanzet van deze discussie maar de PvdD wil dus heel democratisch ook alle mensen jonger dan 70 deze mogelijkheid geven maar met het oog op risico lopen om besmet te raken met Corona lijkt me dat onnodig.
Wat ik niet weet is of het ging om alle mensen jonger dan 70 of specifiek mensen met een aandoening maar voor die laatste groep heb je ook al de mogelijkheid om iemand te machtigen dus ik zie het probleem niet zo.
Verder begreep ik dat het voor de groep 70 plus al min of meer geregeld is en voor de groep onder de 70 niet en het te kort dag is om dit voor volgende maand nog te regelen.
 

zwammy

Well-known member
Aha duidelijk. Ik dacht dat het specifiek om de jongeren die wel in de risicogroep zaten, copd, diabetes overgewicht en al en zou het dan wel eerlijk vinden dat die dat ook zouden willen. Zeker omdat er met machtiging iemand wel moet weten op wie je stemt en dat kan idd privé blijven.

Bedankt voor de uitleg jongen 👍
 

Eef de Kip

Well-known member
Aha duidelijk. Ik dacht dat het specifiek om de jongeren die wel in de risicogroep zaten, copd, diabetes overgewicht en al en zou het dan wel eerlijk vinden dat die dat ook zouden willen. Zeker omdat er met machtiging iemand wel moet weten op wie je stemt en dat kan idd privé blijven.

Bedankt voor de uitleg jongen 👍
je hebt gelijk, het gaat idd om de groep met gezondheidsproblemen

Partij voor de Dieren wil meer poststemmen - NRC

maar dan blijft nog steeds overeind dat die de mogelijkheid hebben om iemand te machtigen. Verder gaat het om 1 miljoen mensen en dat krijgen ze niet voor elkaar in een maand tijd. Daarnaast moet je dan ook nog is kijken wie van die groep er wel en wie niet in aanmerking komt, hoe ga je dat meten? maw, straks heb je potentieel een paar miljoen mensen die dus per post willen stemmen.
En wat dat machtigen betreft, iedereen heeft toch wel een familielid of vriend die je kunt vertrouwen?
 

zwammy

Well-known member
Lijkt me wel, zelfs de meeste die het niet willen zeggen bespreken het wel met hun eigen kring, daar bespreek je ook je salaris mee, nog zo'n hekel punt wat niet besproken word. Maar goed, 70+ hebben over het algemeen ook wel iemand voor machtiging. Dus het valt van beide kanten te begrijpen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik heb de indruk dat dat mn geldt voor partijen waar men niet graag openlijk voor uit komt waarop ze willen stemmen, dan weten wij wel om wat voor partijen dat dan gaat.
 

Bonehead

Well-known member
Stemwijzertje ingevuld en tot tweemaal toe kwam BBB overtuigend als winnaar uit de bus.

Inboeringscursus voor iedereen. We gaan er voor!
 

BlauwVinger

Well-known member
Mijn machtiging is inmiddels via een administratieve omweg eindelijk gerealiseerd. Het is in 2021 niet mogelijk om vanuit het buitenland electronisch/digitaal te stemmen.

Er is een wijzer in omloop die Nederlandse kiezers in het buitenland vertrouwd moet maken met de wijze waarop politieke partijen Nederlanders in den vreemde willen 'faciliteren'. De PVV werpt zich op met een gedachtengoed die emigranten als landverraders het liefst stemrecht zou ontnemen.
 

Susaa

Well-known member
De Piraten staan bij mij op 1, op de voet gevolgd door Bij 1.

tja.... Het ligt allemaal wel dik tegen elkaar aan moet ik zeggen.
 

gevegt

Well-known member
Mijn machtiging is inmiddels via een administratieve omweg eindelijk gerealiseerd. Het is in 2021 niet mogelijk om vanuit het buitenland electronisch/digitaal te stemmen.

Er is een wijzer in omloop die Nederlandse kiezers in het buitenland vertrouwd moet maken met de wijze waarop politieke partijen Nederlanders in den vreemde willen 'faciliteren'. De PVV werpt zich op met een gedachtengoed die emigranten als landverraders het liefst stemrecht zou ontnemen.
Ook in Nederland is het niet mogelijk digitaal te stemmen.
Dus het wordt de PVV?
De Piraten staan bij mij op 1, op de voet gevolgd door Bij 1.

tja.... Het ligt allemaal wel dik tegen elkaar aan moet ik zeggen.
Bij1.
Kom er maar in SanMark.!
 
Bovenaan