Tweede Divisie

erka

Well-known member
Vitesse speelt dan uiteraard in de Tweede Divisie.

Ach ja natuurlijk. Vitesse gedegradeerd, net als Jong Utrecht. Wel leuk, volgend seizoen Vitesse-De Treffers.

Zal me benieuwen wie er als 2e club uit de Tweede Divisie gaat promoveren. Rijnsburgse Boys is de favoriet voor de playoffs maar wie weet.

Laatst bewerkt:

SC Heerenveen

Well-known member
Mooi zo, Rijnsburgse Boys tegen Noordwijk draait zaterdag nog ergens om. Heb ik een mooie afsluiter voor de competitie.

noordooster

Well-known member
Duidelijk is al dat IJsselmeervogels en Hoek er komend seizoen bij komen en dat ADO'20 er uit vliegt.
En wat mij betreft neemt Harkemase Boys de plaats in van Scheveningen.

noordooster

Well-known member
In theorie wel, maar dan moeten ze winnen van ACV en Scheveningen moet verliezen van Quick Boys en dan moet ADO ook nog een achteratand van 14! doelpunten goedmaken. En dan ook nog de nacompetitie winnen. Moeilijk, zo niet onmogelijk.

Joost

Well-known member
Zoals ik dat begreep is dat nog helemaal niet duidelijk, maar ook afhankelijk van de wedstrijd Jong Cambuur - Jong Feyenoord?
De winnaar van de voorjaars en najaarscompetitie van de onder 21 spelen eerst tegen elkaar. Dat zijn Feyenoord en Cambuur.
De winnaar van die ontmoeting speelt tegen Sparta.

Maar Cambuur heeft aangegeven niet te willen promoveren naar de 2e divisie, daarom vervalt de wedstrijd tussen Feyenoord en Cambuur.

Bernardo

Well-known member
De winnaar van de voorjaars en najaarscompetitie van de onder 21 spelen eerst tegen elkaar. Dat zijn Feyenoord en Cambuur.
De winnaar van die ontmoeting speelt tegen Sparta.

Maar Cambuur heeft aangegeven niet te willen promoveren naar de 2e divisie, daarom vervalt de wedstrijd tussen Feyenoord en Cambuur.
Zo heb ik het niet begrepen, de wedstrijd tussen Cambuur en Feyenoord word sowieso gespeeld, want die wedstrijd gaat om het algehele kampioenschap van beloften. Het is volgens mij alleen onduidelijk wat er gebeurd als Cambuur die wedstrijd wint, gaat Feyenoord dan spelen tegen Sparta of word die wedstrijd helemaal niet gespeeld.

noordooster

Well-known member
Het zou al leuker en minder ingewikkeld zijn als er gewoon geen beloftenteams of andere 2e elftallen worden toegelaten in standaardcompetities.

Bovenaan