Tweede Divisie

noordooster

Well-known member
Hoeveel van die clubs zouden er zin hebben om kampioen te worden als dat inhoudt dat ze verplicht moeten promoveren naar de eerste divisie?
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Onder de amateurcondities willen er vast wel een aantal promoveren, maar ja dat mag dan weer niet.
Je moet een soort profclub worden aders mag je niet promoveren, dat wil niemand.
 

erka

Well-known member
Dat weet ik allemaal wel. Toch gek dat in Nederland zo streng aan dat verschil wordt vastgehouden terwijl in alle anderen in Europa er wel een regeling is. Ik neem het topamateurvoetbal ook totaal niet serieus. Zijn in de praktijk gewoon profs maar als puntje bij paaltje komt willen ze dat officieel niet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Sjorro

Active member
Valse start voor De Treffers in Katwijk.
Trainer heeft iets te veel veranderd in de basisopstelling, wat in mijn ogen niet echt nodig was. Het pakte totaal verkeerd uit.
 

Pieros

Active member
Valse start voor De Treffers in Katwijk.
Trainer heeft iets te veel veranderd in de basisopstelling, wat in mijn ogen niet echt nodig was. Het pakte totaal verkeerd uit.
Nieuwe trainer, toch? Sommige willen inderdaad teveel veranderen tov hun voorganger.
 

Deathprod

Well-known member
Dat weet ik allemaal wel. Toch gek dat in Nederland zo streng aan dat verschil wordt vastgehouden terwijl in alle anderen in Europa er wel een regeling is. Ik neem het topamateurvoetbal ook totaal niet serieus. Zijn in de praktijk gewoon profs maar als puntje bij paaltje komt willen ze dat officieel niet zijn.

Het is inmiddels bijna 15 jaar geleden dat de topklasse werd opgericht om het gat tussen de Eerste en Tweede Divisie te dichten. Hoewel de piramide sindsdien verder is gefinetuned, blijft het zonder promotie en degradatie een zinloze oefening. Het mislukte avontuur van Achilles '29 heeft veel clubs afgeschrikt, maar dat was onterecht m.i.. De problemen bij Achilles waren vooral intern en hadden weinig te maken met hun promotie. Zelfs zonder promotie zou die club waarschijnlijk dezelfde afgang hebben gekend.
Om de doorstroom tussen de divisies te verbeteren, zouden versoepelde licentie-eisen voor promovendussen een oplossing kunnen zijn. Laat clubs het eerste jaar voldoen aan de Tweede Divisie-eisen en geef ze drie jaar om stapsgewijs aan de eisen van de Eerste Divisie te voldoen. Een geldprijs voor de kampioen en een degradatieregeling vanuit de Eerste Divisie zouden ook een stimulans kunnen zijn. Dit alles kan deels gefinancierd worden uit de groeiende TV-geldenpot. Bovendien kan de promovendus drie jaar lang hun thuiswedstrijden op hun favoriete speeldag en tijd spelen, wat de aanpassing aan het hogere niveau vergemakkelijkt.
Ten slotte moeten we de beloftenploegen aanpakken door vaste selecties in te stellen, en ook een keuze maken tussen Onder 23 of Onder 21 voor alle niveau's. Eerste seizoen na invoering kan je de zwakste beloftenploeg laten degraderen. Jong Utrecht wat altijd onderaan eindigt voegt immers weinig toe.
 

Abubakari

Well-known member
Ik deed een zaterdag topvoetbal in Drenthe. Werd een flop. ACV-HFC was een doodsaaie wedstrijd (en eindigde in 0-2), daarna in de vierde divisie Hoogeveen-DZC’68 uit Doetinchem. Leuke eerste helft maar kort na rust gestaakt wegens een heftig onweer.
 

noordooster

Well-known member
Paar punten pakken en alles ziet er weer anders uit.
Ook thuis lukte het vandaag niet voor De Treffers.
En HHC kreeg vandaag een flinke afstraffing.
Ditmaal met Bouws en Berends als centrale verdedigers.
Maar niet weer doen lijkt mij.

Ik zag ACV vandaag verliezen met 1-2 van Spakenburg.
In de eerste helft speelde ACV niet goed. Het was nogal ideeëloos.
Na rust werd het wel wat beter, maar meer dan wat kleine kansjes leverde het niet op.
Spakenburg bleef vrij gemakkelijk op de been.
 
Bovenaan