Tweede divisie 2020/21

Unregistere

Well-known member
Ja, kan natuurlijk zo zijn dat we die uitwedstrijden niet meer gespeeld hebben door de coronastop. Rijnsburgse Boys is volgens mij wel een 14.30 uur team. En ik twijfel over GVVV. Maar goed, dat tijdstip is duidelijk al een tijdje niet meer heilig voor de clubs.
 
Die waren zeker niet slecht nee. Werden ook kampioen van Nederland. A1 later ook en de beloften idem. Maar toch weinig daarvan doorgebroken. En zo talloze 'toptalenten' die het niet haalden. In die tijd zag iedereen alleen bij Samaras meteen 'dit is 'm!' Paar duels in de B1, daarna wereldgoal in A1 tegen PSV, week daarop op de bank bij beloften en de rest is geschiedenis.

Wij keken altijd op tegen Orlando Smeekes. Superaardige gast, groot talent, maar heftig leven gehad daarna. Komt straks ook naar voren in het boek over Gertjan Verbeek.

wat betreft Orlando dat kan ik alleen maar bevestigen. Ontzettend aardige gast. Ook veel misbruik van gemaakt volgens mij.
 

Unregistere

Well-known member
Precies. Gewoon één directe degradant en twee naar de nacompetitie, zoals toegezegd. Wel alleen amateurclubs, de belofteteams hebben weer een eigen tweestrijd.
 

Unregistere

Well-known member
2 directe degradanten denk ik.

Dat is niet wat de KNVB na de laatste bijeenkomsten naar de clubs heeft gecommuniceerd. Daar werd duidelijk gesproken over één directe degradant en twee clubs in de nacompetitie, waarvan zich er maximaal één kan handhaven.

Dus wel promotie voor de kampioen uit de derde divisie A en de derde divisie B, maar daarna gaan de zes periodekampioenen en de twee herkansers uit de tweede divisie strijden om één open plek ipv twee.
 

Unregistere

Well-known member
Waarom pleuren ze die beloftenteam er niet gewoon uit

Die hebben ze nodig als tussenstap in de piramide van Onder 21 competitie naar KKD. Al hadden ze er op zich ook uit gekund hoor en dan promotie tussen de Onder 21 en de KKD mogelijk maken. Maar goed, de aanwezige clubs wilden toch wel graag in de tweede divisie blijven en zien daar meer in dan in de nieuwe Onder 21 competitie. In elk geval Sparta.
 

Unregistere

Well-known member
De kans is overigens extreem groot dat er in de eerste maanden van het seizoen in de tweede divisie zonder uitpubliek gespeeld zal worden. Clubs zijn nog in gesprek, maar een groot deel heeft die beslissing noodgedwongen al genomen.
 
Bij De Treffers verplichte aanmelding/registratie voor thuiswedstrijden. Alleen leden en sponsoren zijn welkom. Voor die registratie wordt een geringe bijdrage gevraagd. Dat kan nog wel een dingetje worden want leden betalen contributie en kunnen de thuiswedstrijden gratis bezoeken.

Hoe is dat bij andere clubs geregeld?
 

Unregistere

Well-known member
Bij ons is het nog even de vraag of er met verplichte aanmelding / registratie gewerkt gaat worden of dat we het maximum van 250 in stand houden. Ook alleen toegang voor leden en sponsoren.

Volgens mij is dat voorlopig bij alle clubs zo, geloof dat ze dit onderling hebben afgesproken. Zie ook post #33.
 

de waan

Well-known member
Maar waarom alleen leden. Als je iedereen registreert hoeft dat toch geen probleem te zijn?
 
Bovenaan