Tweede divisie 2020/21

Unregistere

Well-known member
De technische man van GVVV houdt voet bij stuk en hoeft Powel niet meer te zien. De ervaren spits wil de Veenendalers echter wel aan het contract houden:

Maar de zoektocht naar een nieuwe club, in de top van het amateurvoetbal, liep voor de transferdeadline van afgelopen maandag op niets uit. En dus klopte Powel weer bij GVVV aan. ,,Ik heb Rob de Boer (technisch manager van GVVV, red.) gevraagd of ik me dinsdagavond bij de training van het tweede elftal moest melden. Of gewoon bij het eerste, dat maakte mij niet uit. Ik heb immers gewoon nog een contract. Hij liet mij weten dat ik niet hoefde te komen. Dat de club me niet meer nodig had. Maar de club zal mij netjes moeten betalen.”

Doet GVVV dat niet, dan dreigt de soap op Panhuis een vervelend vervolg te krijgen. De Boer bevestigt dat de breuk met Powel definitief is. ,,We hebben geen zin in juridisch getouwtrek. Maar Powel heeft zelf het initiatief genomen voor zijn vertrek. Wij hebben hem medewerking verleend. Daarom vinden wij het gek dat hij terug wil nu hij geen club kan vinden. Zo werkt het niet”, vindt de technisch manager, die met Lars ten Teije al een vervanger heeft gehaald.

Gevolg van de scheiding is dat Powel voorlopig – in ieder geval tot de winterstop – geen competitiewedstrijden kan spelen. ,,Seizoen 63 laat dus nog even op zich wachten”, zegt de ‘seniorstriker’ met een lach. ,,Zonde, maar het is nu niet anders. Ik ben nog niet van plan te stoppen. Ik zorg dat ik de komende tijd fit blijf, daar maak ik me niet druk over.”

Half jaartje voor zichzelf trainen dus en gewoon salaris opstrijken, kan slechter voor Berry!
 

Unregistere

Well-known member
Deze teams, volgens de volgers van 2e divisie op Twitter:

EhIWwZ4WAAMUPB6
 

Fregge

Well-known member
Vind ik een rare splitsing zo. Ik denk dat het tussen 6/7 teams bovenin gaat gebeuren. Een soort Derde Divisie Zondag 19/20
 

Forza AZ

Well-known member
Is de degradatie regeling tussen Tweede Divisie en Derde Divisie al definitief bekend. Ik neem aan dat er niets veranderd is ten opzichte van vorig seizoen, maar ik kan nergens nog de regeling voor 2020-21 vinden op de site van de KNVB.
 

Unregistere

Well-known member
Is de degradatie regeling tussen Tweede Divisie en Derde Divisie al definitief bekend. Ik neem aan dat er niets veranderd is ten opzichte van vorig seizoen, maar ik kan nergens nog de regeling voor 2020-21 vinden op de site van de KNVB.

Als het goed is, zou er wel iets veranderd zijn. Slechts 1 rechtstreekse degradant (amateurclub) en twee (amateurclubs) die nacompetitie spelen. Maar het is inderdaad nog niet officieel bevestigd. Mogelijk daarom dus ook nog niet op de site?
 

De Groene Scout

Well-known member
Toch al enkele grote clubs die direct punten morsen, o.a. HHC en AFC komen niet verder dan een remise.
Verder vallen de kleine uitslagen op; minimaal krachtsverschil dus blijkbaar.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag dus de openingswedstrijd van het seizoen, direct de regioderby bij Kozakken Boys. Extra beladen door het gebeuren rond Thomas Marijnissen, die een basisplaats had gekregen bij de Werkendammers omdat Royston Drenthe niet topfit was. Bij ons drie nieuwkomers in de basis: Jarreau Manuhuwa, Ellas Meijer en Daniël Wissel. Helaas was Henrico Drost er nog niet bij, nadat hij vorige week een blessure opliep in de oefenpot tegen Smitshoek.

In de eerste helft een Kozakken Boys dat 'overall' wel wat sterker was, maar ASWH gaf weinig weg. De eerste echte kans was ook voor ons, maar Sam van de Kreeke schoot op de doelman. Door een fout van linksback Ellas Meijer, die te lang treuzelde en de bal verloor, kon Kozakken Boys via Teije ten Den de 1-0 maken. Na rust scoorde Ten Den nogmaals. Een controversieel doelpunt. De grensrechter vlagde namelijk meteen voor buitenspel. Scheidsrechter De Brito Roque besloot echter zijn assistent te overrulen, omdat hij van mening was dat het een eigen doelpunt was en dus geen buitenspel. Gek genoeg schreef hij na afloop wel Ten Den op als doelpuntenmaker op het formulier, maar dat terzijde. Veel protest van onze kant, waarbij aanvoerder Jesper van den Bosch het niet slim aanpakte. Hij bleef maar doorgaan en kreeg twee keer geel en dus rood.

Met nog 25 minuten te gaan 2-0 achter.... Dat was vorig seizoen geheid 5-0 geworden, maar nu liep het anders. Mede dankzij doelman Bryan Janssen, die heel knap redde op een poging van Kay Tejan. De tien Ambachters bleven voetballen en dat leverde kort voor tijd de aansluitingstreffer op via rechtsback Clarence Bijl. Hij schoot raak na een hoekschop. De Boys schrokken toch ineens en het voelde alsof de gelijkmaker kon vallen. Nog een wissel, de 18-jarige Luuk Admiraal erin voor linksback Meijer. Vol op de aanval dus. Daardoor ontstond wel ruimte in de omschakeling voor Kozakken Boys en in de vierde minuut van de toegevoegde tijd tekende Tarik Fagrach voor de 3-1. Er werd nog door gevoetbald, waarna Luuk Admiraal brutaal de actie maakte en nog voor de 3-2 tekende. Leuk moment voor hem uiteraard, al floot de scheids daarna af en eindigde het dus in een nederlaag voor ons.

Toch was het gevoel vrij positief. Het is ook met een man minder een wedstrijd gebleven, pure winst ten opzichte van vorig seizoen, ook al heb je geen punten gepakt. Maar dat is tegen een ploeg als Kozakken Boys ook niet vreemd. Die zijn in alles net wat verder, volwassener enzovoort. Zie je ook aan de namen in de basiself. Ik schat in dat zij bovenin mee zullen draaien, net onder de echte titelkandidaten. Voor ons is handhaving de doelstelling en gevoelsmatig is die kans echt wel groter geworden dan vorig seizoen. Maar we gaan het zien!

Kozakken Boys - ASWH 3-2 (1-0)
25. 1-0 Teije ten Den 63. 2-0 Teije ten Den 85. 2-1 Clarence Bijl 90 (+4). 3-1 Tarik Fagrach 90 (+5). 3-2 Luuk Admiraal
Scheidsrechter: Sander de Brito Roque

Kozakken Boys: Nils den Hartog; Stephen Warmolts, Leon Bot, Kaj Ramsteijn; Frenk Keukens, Jeffrey Rijsdijk (80. Tarik Fagrach), Mark Veenhoven (75. Yasin Ouja), Gwaeron Stout, Thomas Marijnissen; Kay Tejan, Teije ten Den (86. Prince Rajcomar)

ASWH: Bryan Janssen; Clarence Bijl, Jarreau Manuhuwa, Gilmaro van de Werp, Ellas Meijer (88. Luuk Admiraal); Jesper van den Bosch, Koen Wesdorp, Fabian Korporaal; Sam van de Kreeke (71. Joost van Eck), Daniël Wissel, Ismail Yildirim (71. Lester Pires)

EhKdpuSXgAEZ_rJ

Gilmaro van de Werp verdedigt namens ASWH tegen Kozakken Boys-spits Teije ten Den

Katwijk is na een 0-2 zege bij Excelsior Maassluis de eerste koploper. Ook IJsselmeervogels (2-1 in de kraker tegen Rijnsburgse Boys) en Quick Boys (2-1 tegen GVVV) begonnen met een zege.

Er kwam geen winnaar in de duels Noordwijk - AFC (2-2), Scheveningen - Spakenburg (1-1), Jong FC Volendam - Jong Sparta Rotterdam (2-2) en De Treffers - HHC Hardenberg (0-0).
 

Forza AZ

Well-known member
Als het goed is, zou er wel iets veranderd zijn. Slechts 1 rechtstreekse degradant (amateurclub) en twee (amateurclubs) die nacompetitie spelen. Maar het is inderdaad nog niet officieel bevestigd. Mogelijk daarom dus ook nog niet op de site?
Vreemd dat er bij de start van de competitie nog niet bekend is hoe de degradatie precies geregeld is.
 

Unregistere

Well-known member
De 'big spenders' van TEC gaan na een 1-0 voorsprong toch gewoon onderuit tegen Koninklijke HFC, dat zo'n 70 minuten met een man minder speelde.

Toch leuk.
 

Sjorro

Active member
De Treffers speelde met 0-0 gelijk tegen HHC. De Treffers had de handen vol aan hun tegenstander en kon zelf met name voorin te weinig brengen.
Wedstrijd met weinig kansen, waarbij HHC de beste kreeg.

Verder zag ik op de beelden een omstreden gelijkmaker van AFC tegen Noordwijk. En iedereen is weer aan elkaar gewaagd dit seizoen. Dat belooft weer een leuk en hopelijk ook spannend seizoen te worden!
 
Bovenaan