Tweede Divisie 2018/19

de waan

Well-known member
Ze maken vooral zichzelf er nogal belachelijk mee.

Spakenburg kan niet achterblijven natuurlijk en hengelt Roy Terschegget binnen. Goed werk van hun scouting. En ze schijnen ook in de spelerssupermarkt van Werkendam gesignaleerd te zijn.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
En volgens een niet nader te noemen supporter op Twitter waren ze ook al rond met een groot talent uit de regio, maar hij noemde nog geen namen om de Blauwe TC niet in verlegenheid te brengen.

Terschegget goede aanwinst overigens. Wat ze nu nog bij de Boys denken te vinden, vraag ik me overigens af. Daar zijn de interessantste spelers inmiddels al weggeplukt of in het bezit van een doorlopend contract.

Kozakken Boys zelf zal wel weer terug naar de basis gaan nu en in de regio gaan scouten, zoals ze jaren terug ook vaak met succes deden.
 

Bonehead

Well-known member
Een clubje met waarschijnlijk nog geen 700 leden die kunnen putten uit maar liefst 4 elftallen. Ja, dan wordt er natuurlijk flink betaald. Dan moet je niet gaat miepen als dat een ander veel beter kan.
 

Unregistere

Well-known member
Mwah, Kozakken Boys is nog wel een echte voetbalvereniging vind ik. Hebben ook genoeg jeugdteams. Denk ook wel rond de 1.000 leden. Maar dat staat verder op zich los van het verhaal.

Nou, dan kijk maar uit dus.

In de opbouwtijd visten ze vaak met succes in de eerste klasse of lager, dus ik hoop maar dat ze zich nu ook op de hoofdklasse en lager richten. ;) Maar goed, mochten ze wel spelers van ons gaan benaderen, dan is dat zo. Doe je weinig aan.
 

Bonehead

Well-known member
Mwah, Kozakken Boys is nog wel een echte voetbalvereniging vind ik. Hebben ook genoeg jeugdteams. Denk ook wel rond de 1.000 leden. Maar dat staat verder op zich los van het verhaal.

Volgens mij hebben ze twee teams meer dan mijn club en wij hebben 616 leden waarvan 201 rustend lid zijn. Dan lijkt mij 700 leden zelfs nog aan de hoge kant...
 

Unregistere

Well-known member
Nee, ik meen vrij zeker te weten dat ze vorig jaar de grens van 1.000 leden zijn gepasseerd. Daarom ook allerlei verbouwingen aan het complex en dergelijke.
 

De Groene Scout

Well-known member
AFC weer eenvoudig met een 4-0 overwinning.
In Barendrecht werd er lustig op los gescoord; RBB won er met 4-5.
Bovenin laat Jong Sparta 2 dure punten liggen bij de Kozakken Boys.
Onderin wordt het steeds penibeler voor VVSB, na opnieuw een flinke nederlaag. Met 2 puntjes nu al een straatlengte achter op de veilig plaatsen.
 

germania

Member
Was een zeer matige wedstrijd waarbij Maassluis op voorsprong kwam uit een van richting veranderd schot.
Treffers kwam op gelijke hoogte uit volgens mij een buitenspel doelpunt.
Ik vond 1 punt voor beide te veel van het goede.
 

Sjorro

Active member
Was een zeer matige wedstrijd waarbij Maassluis op voorsprong kwam uit een van richting veranderd schot.
Treffers kwam op gelijke hoogte uit volgens mij een buitenspel doelpunt.
Ik vond 1 punt voor beide te veel van het goede.

Klopt helemaal, Germaan. Evenals dat beide doelpunten op een gelukkige manier gescoord werden.
 

Bonehead

Well-known member
Nee, ik meen vrij zeker te weten dat ze vorig jaar de grens van 1.000 leden zijn gepasseerd. Daarom ook allerlei verbouwingen aan het complex en dergelijke.

Vreemd. Even nageteld. Zij hebben volgens hun site 29 teams. Mijn club heeft exact evenveel teams. Mijn club heeft op de kop af 616 leden waarvan 200 rustend. Zouden ze dan bij Kozakken Boys zoveel meer rustende leden hebben? Ik vind een club met 29 teams geen grote club.
 

Unregistere

Well-known member
Vreemd. Even nageteld. Zij hebben volgens hun site 29 teams. Mijn club heeft exact evenveel teams. Mijn club heeft op de kop af 616 leden waarvan 200 rustend. Zouden ze dan bij Kozakken Boys zoveel meer rustende leden hebben? Ik vind een club met 29 teams geen grote club.

Geen idee. Maar zie ook onder andere dit stukje: https://www.nieuwsbladaltena.nl/nieuws/sport/102865/kozakken-boys-bouwt-nieuwe-kleedkamers-

En de 'Kozak' in de appgroep van de verslaggevers van AD stelt ook dat ze boven de 1.000 zitten. Misschien inderdaad veel rustende leden dan, want het is bij wedstrijden ook altijd vrij druk en kan me haast niet voorstellen dat dit allemaal mensen zijn die geen lid zijn. En volgens dat stukje dus ook meer jeugd.

Gisteren pakten de Boys in elk geval een puntje, ondanks rood voor Gwaeron Stout en trainer De Muijnck. Blijft een beetje behelpen op de ranglijst. Geldt ook voor Barendrecht en Excelsior Maassluis, al zal met name Barendrecht al blij zijn met handhaving.

Katwijk komt ook niet echt los. Ze hebben nu Jan Zoutman aangesteld als nieuwe trainer. Pikant, gezien zijn verleden bij Quick Boys. Aparte keuze ook wat mij betreft, maar goed. Ze doen maar!
 

Unregistere

Well-known member
Speelronde 10

AFC - GVVV 4-0 (3-0)
15. 1-0 Yordi Teijsse 17. 2-0 Yordi Teijsse 40. 3-0 Milan Hoek 60. 4-0 Yordi Teijsse

Barendrecht - Rijnsburgse Boys 4-5 (1-4)
3. 0-1 Edo Knol 6. 0-2 Max Hudepohl 10. 0-3 Maikey Parami 43. 0-4 Frank Tervoert 45 (+1). 1-4 Donny Navajas Sanchez 52. 2-4 Donny Navajas Sanchez 62. 2-5 Frank Tervoert 78. 3-5 Donny Navajas Sanchez 88. 4-5 Yarick Dorst (strafschop)

Jong Almere City FC - HHC Hardenberg 0-4 (0-2)
22. 0-1 Rick Hemmink 28. 0-2 Rob van der Leij (strafschop) 73. 0-3 Jurjan Mannes 76. 0-4 Rob van der Leij (strafschop)
Rood: Radinio Balker (Jong Almere City FC, 2 x geel)

Katwijk - Kozakken Boys 0-0 (0-0)

Koninklijke HFC - VVSB 3-0 (1-0)
21. 1-0 Wessel Boer 61. 2-0 Khalid Tadmine 90. 3-0 Robin Eindhoven

Kozakken Boys - Jong Sparta Rotterdam 1-1 (0-0)
60. 0-1 Youssef El Kachati 71. 1-1 Ahmed El Azzouti
Rood: Gwaeron Stout (Kozakken Boys), Jasper de Muijnck (trainer Kozakken Boys), Jaimy Brute (Sparta Rotterdam, 2 x geel)

FC Lienden - Jong Vitesse 2-4
15. 0-1 Hicham Acheffay 57. 1-1 Michiel Hemmen 59. 1-2 Anil Mercan 62. 2-2 Michiel Hemmen 85. 2-3 Nikolas Agrafiotis 90. 2-4 Nikolas Agrafiotis
Rood: Shuremy Felomina (FC Lienden, 2 x geel)

Spakenburg - Scheveningen 3-2 (1-2)
4. 1-0 Jordi Bitter 13. 1-1 Tim Peters 29. 1-2 Mehmet Aldogan 53. 2-2 Youri Koelewijn 68. 3-2 Philip Ties (strafschop)

De Treffers - Excelsior Maassluis 1-1 (0-1)
7. 0-1 Marouane Afaker 60. 1-1 Sjoerd Ars
Rood: Arda Havar (De Treffers, 2 x geel)

STAND

1. AFC 10-22
2. IJsselmeervogels 10-21
3. Jong Sparta Rotterdam 10-20
4. Rijnsburgse Boys 10-19
5. Koninklijke HFC 10-18 (+6)
6. Katwijk 10-18 (+5)
7. HHC Hardenberg 10-16 (+7)
8. Spakenburg 10-16 (0)
9. De Treffers 10-15
10. GVVV 10-13
11. Jong Vitesse 10-12
12. Kozakken Boys 10-11 (-3, 16 goals voor)
13. Excelsior Maassluis 10-11 (-3, 13 goals voor)
14. Jong Almere City FC 10-11 (-7)
15. Barendrecht 10-10
16. FC Lienden 10-9
17. Scheveningen 10-8
18. VVSB 10-2

Topscorers:

1. Raily Ignacio (AFC) 9
2. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 8
3. Ahmed El Azzouti (Kozakken Boys) 7
=. Jeremy de Graaf (GVVV) 7
=. Marciano Mengerink (Katwijk) 7
=. Khalid Tadmine (Koninklijke HFC) 7
=. Kenny Teijsse (AFC) 7

Barendrecht_DonnyNavajasSanchez.jpg

Donny Navajas Sanchez maakte drie goals voor Barendrecht tegen Rijnsburgse Boys, maar stond met zijn team toch met lege handen
 
Bovenaan