Tweede Divisie 2018/19

noordooster

Well-known member
Ik zou eerder clubs die logischerwijze over onvoldoende jeugd kunnen beschikken en hun eerste elftal desondanks wel op een mooi niveau laten spelen, juist eerder willen belonen, dan willen straffen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Iets kleins moest begin van deze eeuw ineens iets groots worden, met ondersteuning van enkele suikeroompjes Meestal houdt dat geen stand als diezelfde suikeroompjes een stapje terug doen. Zeker niet als er geen beleid/structuur achter zit. Einde dus voor FC Lienden. Jammer, maar het is niet anders.
 

bqandy

Well-known member
Ergens las ik de vraag of FC Lienden degradeert naar de derde divisie.
Het antwoord is nee. De zondagtak verdwijnt helemaal, werd mij vanavond verteld uit het Lienden kamp. Er blijft alleen een zaterdag vierdeklasser over.
 

de Kok

Member
Iets kleins moest begin van deze eeuw ineens iets groots worden, met ondersteuning van enkele suikeroompjes Meestal houdt dat geen stand als diezelfde suikeroompjes een stapje terug doen. Zeker niet als er geen beleid/structuur achter zit. Einde dus voor FC Lienden. Jammer, maar het is niet anders.

In de 1e periode met Hans Kraaij had de club de grootste zakenclub in het amateurvoetbal. Dus niet 2 suiker oompjes maar een brede basis. Kennelijk is daar nu weinig van over.
De vraag is ook wat er met die stichting aan de hand is. Gaat die failliet dat gaat ook de club failliet, want dan kunnen mogelijke schulden daarop verhaald worden.
 

de waan

Well-known member
In de 1e periode met Hans Kraaij had de club de grootste zakenclub in het amateurvoetbal. Dus niet 2 suiker oompjes maar een brede basis. Kennelijk is daar nu weinig van over.
De vraag is ook wat er met die stichting aan de hand is. Gaat die failliet dat gaat ook de club failliet, want dan kunnen mogelijke schulden daarop verhaald worden.
Toen leefde het ook veel meer. Ben nog bij de beslissingwedstrijd geweest toen ze promoveerden naar de hoofdklasse. Daar liep het hele dorp voor uit. Later hadden ze ook altijd wel een supportersbus mee. Daar is weinig van over.

Ze zullen toch niet voor niets een stichting hebben opgericht. Zou wel erg dom van ze zijn als daarmee de vereniging ook mee het moeras ingetrokken wordt.
 

Joost

Well-known member
Ik heb deze zin een aantal malen gelezen, maar ik snap m niet.

Als de KNVB wil, dat de clubs een gezond financieel beleid voeren, dan lijkt me dat logisch en ik denk dat de fiscus daar in zekere zin ook wel achter staat.
Dat de KNVB clubs die niet over voldoende jeugd beschikken, omdat ze uit een kleiner dorp komen met onvoldoende jeugd , of omdat ze weigeren jeugd te ronselen van buurtverenigingen, terwijl ze t.a.v. de seniorenselectie op financieel en sportief gebied wel een gezond beleid voeren, wil straffen, slaat nergens op.

Dit heeft niets met straffen te maken. De ervaringen uit het verleden zijn dat verenigingen die zich uitsluitend toeleggen op een eerste elftal en daar veel geld in pompen uiteindelijk ook een keer hard terugvallen. Nu geloof ik niet dat je de herkomst van het geld bij Lienden kunt vergelijken met bijvoorbeeld VVA '71, Turkiyemspor, Dijkse Boys of Young Boys maar in theorie is er weinig verschil met de opbouw van de vereniging. En nu ook weinig met de harde terugval.

Iedere vereniging heeft een soort natuurlijke habitat waarin ze thuishoort.Wil je een stap maken zo groot als die van FC Lienden dan moet alles groeien. Om aangezien dat in vrijwel alle gevallen uiteindelijk toch misgaat is het niet verkeerd dat de KNVB het wat moeilijker wil maken voor clubs die een onnatuurlijke grote stap willen maken.
 

noordooster

Well-known member
Dit heeft niets met straffen te maken.

Het heeft alles met straffen te maken.
Wanneer een vereniging het met de selectie op sportief en financieel gebied prima voor elkaar heeft, maar m.b.t. de jeugd niet aan de licentievoorwaarden kan voldoen , omdat er in het verzorgingsgebied te weinig jeugd is en de club weigert jeugdspelers van andere club te halen, wordt die gestraft.
En dat vind ik onterecht.
Neem dan nog liever het aspect mee in hoeverre zo'n club bij thuiswedstrijden publiek trekt en in die zin voor de regio in een behoefte voorziet.
 

Joost

Well-known member
Het heeft alles met straffen te maken.
Wanneer een vereniging het met de selectie op sportief en financieel gebied prima voor elkaar heeft, maar m.b.t. de jeugd niet aan de licentievoorwaarden kan voldoen , omdat er in het verzorgingsgebied te weinig jeugd is en de club weigert jeugdspelers van andere club te halen, wordt die gestraft.
En dat vind ik onterecht.
Neem dan nog liever het aspect mee in hoeverre zo'n club bij thuiswedstrijden publiek trekt en in die zin voor de regio in een behoefte voorziet.

Je zou ook gewoon na 1 zin verder kunnen lezen in mijn stukje.
 

Unregistere

Well-known member
Man man, Jack is nog niet eens officieel begonnen bij Barendrecht en hij heeft ze al bijna in veilige haven geloodst. :duim:
 

JMD

Well-known member
Er is nu dus geen rechtstreekse degradant toch?

O ja, dat was ik even vergeten. Er valt natuurlijk sowieso 1 Jongploeg weg...
VVSB dus in ieder geval al zeker van nacompetitie. Dat zal de mensen aan de Boekhorst gunstig stemmen.
 

Forza AZ

Well-known member
O ja, dat was ik even vergeten. Er valt natuurlijk sowieso 1 Jongploeg weg...
VVSB dus in ieder geval al zeker van nacompetitie. Dat zal de mensen aan de Boekhorst gunstig stemmen.

En als Lienden niet verder gaat in de Derde Divisie volgend seizoen, dan is er in de nacompetitie Derde Divisie/Hoofdklasse 1 extra plek beschikbaar. Er zijn dus weer 4 plekken beschikbaar, wat het logisch zou maken om de nacompetitie terug te brengen naar de standaard vorm (2 rondes), want met de huidige vorm zou je dan 3 rondes hebben gevolgd door een verliezerspoule van 3.
 

Forza AZ

Well-known member
Heb je ook een jaartal waarin je dat ziet gebeuren?

2020-21 zou kunnen, als ze dit seizoen kampioen worden van de Belofte-competitie (en Jong Den Bosch buiten de top 2 valt in de Hoofdklasse). en vervolgens komend seizoen promoveren vanuit de Derde Divisie.
 

De Groene Scout

Well-known member
Al meer bekend over de spelers van FC Lienden?
Verwacht dat De Treffers en TEC er nog wel enkelen oppikken in de winterstop.
Loopt er al iets?
 
Bovenaan