Tweede Divisie 2017/18

JMD

Well-known member
AFC won vandaag, jammer...
Komende week FC Lisse - FC Lienden, weer een zespuntenduel voor FC Lisse (en Lienden ook natuurlijk). Bij winst zet de ploeg een grote stap richting handhaving.

VVSB werd weggecounterd door Excelsior Maassluis en verloor met 0-3, de 0-2 en 0-3 vielen pas in blessuretijd 2e helft.

de waan

Well-known member
Lienden is helemaal van het padje af (5 punten uit de laatste 12 wedstrijden), dus dat lijkt me een makkie voor Lisse.

JMD

Well-known member
Lienden is helemaal van het padje af (5 punten uit de laatste 12 wedstrijden), dus dat lijkt me een makkie voor Lisse.

Bij FC Lisse zit het ook niet lekker hoor, vanmiddag totaal gefrustreerd, keeper kreeg geel bij een idiote actie (trapte de bal op 10 meter de dugout van de Vogels in), is daardoor geschorst (zijn 7e kaart van het seizoen) en Lisse mist al veel keepers... Verder nog weer een aantal blessures erbij.

de waan

Well-known member
Ik las het, ja. Ben je lekker mee als club, zo'n malloot.

Maar toch: Kraay weg, stemming op het nulpunt, kansloos verliezen van De Dijk (nota bene), vandaag door de gehaktmolen gedraaid door Kozakken Boys.

Maar goed, de bal is rond he. :p

SanMark.

Well-known member
Het verschil tussen de zaterdag- en de zondagclubs in de Tweede Divisie is dit seizoen wel erg groot. Groter dan vorig seizoen ook.
De eerste 8 op de ranglijst zijn allemaal zaterdagclubs.
Nummer 9 is VVSB, overigens de meest irritante ploeg die ik dit seizoen op de Boshoek aan het werk heb gezien.

Lisse is de laagst geklasseerde zaterdagclub. Zij moeten nog behoorlijk aan de bak om niet op een p/d plek terecht te komen.
Achilles '29 beschouw ik nog altijd als een zondagclub.

Money talks. Logisch dus dat de zaterdagclubs de dienst uitmaken.

Unregistere

Well-known member
Dickie leest mee. Hij werd in de rust gewisseld en zit vandaag bij de selectie.

Haha, ik zag het later ook inderdaad. Ben benieuwd of hij al mag debuteren, zou me niets verbazen. Wedstrijd van vandaag is voor Sparta toch vooral voorbereiding op de nacompetitie.

Bij FC Lisse zit het ook niet lekker hoor, vanmiddag totaal gefrustreerd, keeper kreeg geel bij een idiote actie (trapte de bal op 10 meter de dugout van de Vogels in), is daardoor geschorst (zijn 7e kaart van het seizoen) en Lisse mist al veel keepers... Verder nog weer een aantal blessures erbij.

Typisch een actie voor Van der Werff. Veel te veel bezig met allerlei randzaken en zijn eigen showtje, terwijl hij best wel kan keepen. Maar een doelman met zeven gele kaarten in ??n seizoen, terwijl hij ook al eens rood kreeg.... Kan echt niet, dus logisch dat Lisse disciplinaire maatregelen heeft aangekondigd.

JMD

Well-known member
Of het alleen dat is, weet ik niet. Vorig seizoen stonden er aan het eind in het linkerrijtje maar 4 zaterdagclubs .
Maar ik lees hier zo vaak, met name ook van jou, dat de zaterdagclubs over het meeste geld beschikken.
En dan vraag ik me weer af, hoe dat dan komt.
Schot voor de boeg:
Denk dat dat misschien iets van vroeger is? Zeg jaren '70/'80 speelden in de zaterdagteams veel spelers die niet op zondag mochten spelen van hun geloof (Jaan de Graaf etc.). Een overstap naar het betaald voetbal was voor hen dus eigenlijk geen optie (Folkert Velten was de eerste volgens mij). Betalen was dus een manier om je beste spelers te behouden. Voor de zondagploegen was betalen geen (of een mindere) optie, want hun beste spelers gingen w?l naar de eerste divisie of eredivisie.

de waan

Well-known member
Nee, dat zal het niet zijn. Sinds Folkert Velten is er namelijk geen enkele speler meer geweest die om principi?le redenen geen profvoetballer is geworden. Ik ken ze althans niet.

Het heeft er veel meer mee te maken dat de grote zaterdagclubs uit in meer of mindere mate gesloten gemeenschappen komen, met bijgevolg ook meer gemeenschapszin. Dat geldt dan ook al snel voor de ondernemers, die hun geld dus eerder in de lokale voetbalclub stoppen (of verdelen over meerdere clubs om klandizie van het hele dorp veilig te stellen ;-)) dan dat ze naar de profclub in de stad verderop gaan.

En het tegenhouden van de natuur zal ook zijn effect hebben. De twee grootste zaterdagclubs zijn IJsselmeervogels en Quick Boys. Als dat geen zaterdagclubs waren geweest waren die in 1954 ongetwijfeld profclub geworden. En zo zijn er misschien nog wel een paar clubs.

JMD

Well-known member
Het heeft er veel meer mee te maken dat de grote zaterdagclubs uit in meer of mindere mate gesloten gemeenschappen komen, met bijgevolg ook meer gemeenschapszin. Dat geldt dan ook al snel voor de ondernemers, die hun geld dus eerder in de lokale voetbalclub stoppen (of verdelen over meerdere clubs om klandizie van het hele dorp veilig te stellen ;-)) dan dat ze naar de profclub in de stad verderop gaan.

:duim:

Unregistere

Well-known member
De Treffers - TEC werd 2-2. Schieten ze allebei niet zo gek veel mee op, al passeert De Treffers nu wel FC Lienden op basis van het doelsaldo. Lienden onder de streep dus.

Speelronde 31

AFC - Barendrecht 3-1 (2-1)
10. 0-1 Joey Jongman 22. 1-1 Raily Ignacio 39. 2-1 Ilias Zaimi 90 (+3). 3-1 Raily Ignacio
Rood: Max van Dijk (Barendrecht)

HHC Hardenberg - GVVV 2-0 (1-0)
40. 1-0 Rob van der Leij 72. 2-0 Rob van der Leij

Jong Sparta Rotterdam - Koninklijke HFC 6-1 (6-1)
8. 1-0 Halil Dervisoglu 11. 2-0 Halil Dervisoglu 20. 3-0 Ayoub Boukhari 32. 4-0 Halil Dervisoglu 34. 4-1 Wessel Boer 39. 5-1 Halil Dervisoglu 45. 6-1 Halil Dervisoglu

Katwijk - De Dijk 4-0 (1-0)
27. 1-0 Robbert Susan (strafschop) 57. 2-0 Kilian Berkhout 62. 3-0 Robbert Susan 71. 4-0 Marciano Mengerink

FC Lienden - Kozakken Boys 0-5 (0-2)
41. 0-1 Leon Bot 45 (+2). 0-2 Ahmad Mendes Moreira 47. 0-3 Ahmed El Azzouti 73. 0-4 Juri?n Gaari 88. 0-5 Ahmed El Azzouti
Rood: Leon Broekhof (FC Lienden, 2 x geel)

Rijnsburgse Boys - Achilles '29 3-1 (2-1)
17. 1-0 Maikey Parami 28. 2-0 Maikey Parami 32. 2-1 Christoff Dias de Oliveira 75. 3-1 Jordy Strooker

De Treffers - TEC 2-2 (0-2)
17. 0-1 Serhat Ko? 40. 0-2 Serhat Ko? 77. 1-2 Robin Janssen 79. 2-2 Coen Maertzdorf

VVSB - Excelsior Maassluis 0-3 (0-1)
41. 0-1 Kevin Dercks 90. 0-2 Jeremy Moreno 90 (+3). 0-3 Jeremy Moreno

IJsselmeervogels - FC Lisse 2-0 (2-0)
20. 1-0 G?vero Markiet 31. 2-0 Mike van de Laar

STAND

1. Katwijk 30-68
2. Kozakken Boys 31-65
3. Barendrecht 31-55
4. HHC Hardenberg 31-53
5. GVVV 31-51
6. Rijnsburgse Boys 31-49
7. Excelsior Maassluis 31-47
8. IJsselmeervogels 31-45 (+12)
9. VVSB 31-45 (-8)
10. Koninklijke HFC 31-44
11. Jong Sparta Rotterdam 30-42
12. AFC 31-38
13. FC Lisse 31-37
14. De Treffers 31-35 (-6)
15. FC Lienden 31-35 (-17)
16. TEC 31-32
17. De Dijk 31-27
18. Achilles '29 31-11 *

Achilles '29 zes punten in mindering

* = gedegradeerd

Topscorers:

1. Marciano Mengerink (Katwijk) 27
2. Ahmed El Azzouti (Kozakken Boys) 26
3. Halil Dervisoglu (Jong Sparta Rotterdam) 22
4. Danny van den Meiracker (FC Lienden) 21
5. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 17
6. Raily Ignacio (Kozakken Boys / AFC) 16
7. Roy Castien (Koninklijke HFC) 15
8. Ahmad Mendes Moreira (Kozakken Boys) 14
=. Robbert Olijfveld (IJsselmeervogels) 14
10. Joey Jongman (Barendrecht) 13
=. Jo?l Tillema (Rijnsburgse Boys) 13
12. Serhat Ko? (TEC) 12
=. Niek Versteegen (Achilles '29 / De Treffers) 12
14. Tommy Bekooij (VVSB) 11
=. Soufiane Laghmouchi (GVVV) 11
16. Nick de Bondt (De Treffers) 10
=. Jeremy de Graaf (GVVV) 10
=. Rick Hemmink (HHC Hardenberg) 10
=. Robbert Susan (Katwijk) 10
=. Wimilio Vink (TEC) 10

MK1802101106913-800x800.jpg

Halil Dervisoglu maakte er liefst 5 namens Jong Sparta tegen Koninklijke HFC en had daar maar ??n helft voor nodig!

JMD

Well-known member
Jammer dat het 2-2 werd vandaag. Had gehoopt dat TEC zou winnen, dan bleef het gat naar plaats 15 3 punten voor FC Lisse...
Nu is het gat nog 2 punten naar plaats 15, daar staat Lienden. Winst zaterdag betekent dus een gat van 5, en die hebben ze ook minimaal naar plaats 16. Dan moet dat normaal gesproken toch wel genoeg zijn, zeker omdat het doelsaldo ook veel beter is.

Bij verlies is Lisse echter diep in de problemen...

de waan

Well-known member
Ik begrijp hieruit, dat je zegt dat grote zaterdagclubs meer geld uit sponsoring halen, dan de grote zondagclubs.

Is de paus katholiek?

Dat IJsselmeervogels en Quick Boys in 1954 profclub zouden zijn geworden als ze geen principi?le zaterdagclubs waren lijkt me een slag in de lucht. Waarop is dat gebaseerd ?

Omdat de clubs die in 1954 in de 1e klasse speelden profclub konden worden, maar ook de nodige 2e en zelfs 3e klassers. Clubs als Brabantia, Oosterparkers, Helmondia, TOP, Oldenzaal, Zeist, UVS en ONA (om er maar een paar te noemen) waren ook in die tijd denk ik geen grotere clubs dan IJsselmeervogels en Quick Boys.

De Groene Scout

Well-known member
De Dijk wil wat meer humor in de kleedkamer:

De Dijk staat volgend seizoen mogelijk onder leiding van Kees Oostermeijer en Viggo Waas. Dat meldt De Telegraaf.

Het duo werkt momenteel al samen bij eersteklasser WV-HEDW. Oostermeijer is bezig aan zijn derde seizoen bij de Amsterdamse club, die vlak voor de jaarwisseling aankondigde dat de samenwerking na dit seizoen zal stoppen. Waas, die als speler lange tijd in de jeugdopleiding van Ajax speelde, fungeert als assistent en is landelijk bekend als cabaretier.

Unregistere

Well-known member
Haha, las het ook. Dat wordt gezellig inderdaad, hopelijk komen ze op de zaterdag meedoen dan.

https://www.voetbal247.nl/speler-van-de-week-de-genomineerden-van-speelronde-31/

Halil Dervisoglu is in elk geval genomineerd, doen ze goed. Maar je zal zien dat hij de verkiezing niet wint.

En, ook vers van de pers, FC Lisse heeft doelman Brian van der Werff per direct weggestuurd. Contract ontbonden: https://www.fclisse.nl/voetbal/ontbinding-contract-brian-van-der-werff/

Volgend seizoen bij OFC of De Dijk?

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Oud nieuws, stond al in de reacties op het eigen Facebook-bericht van Tweede Divisie. ;) Wel goed dat ze vervolgens bij Nico hebben ge?nformeerd.

Unregistere

Well-known member
Met goed resultaat kan Katwijk zaterdag al kampioen worden, De doelstelling was top 5...

Eerst vanavond inhalen tegen Jong Sparta. Cruciaal potje denk ik. Als ze die winnen, kan het bijna niet meer mis. Maar bij een nederlaag tegen de in goede vorm stekende beloften, wordt het nog bijzonder spannend. Ben vooral benieuwd wat Sparta allemaal mee zal nemen.

De Dijk heeft definitief het duo Oostermeijer - Waas aangesteld als nieuwe trainers voor volgend seizoen.

Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Kijk maar eens tussen de genomineerden het hele jaar door.
Vrijwel altijd spitsen die 2 of 3 keer gescoord hebben in een wedstrijd. Daar mag iedereen dan uit kiezen.
Complete willekeur; jammer.

Bovenaan