Tweede Divisie 2017/18

de Kok

Member
Daar komt ie weer met zijn standaard riedeltje dat zaterdagploegen steeds hun zin krijgen.
En natuurlijk moet ook de kerk er even bijgehaald worden.
Wie willen er zo graag gemengde competities ?
Uit een enquete bleek : De meerderheid van de clubs in de TD is daar niet bepaald gelukkig mee, met name de zaterdagclubs niet.

Direct mee stoppen. Maar dan ook alles van jong tot oud maar weer scheiden................

JMD

Well-known member
Jij mag het onzin vinden. Uiteraard denk ik daar anders over, anders zou ik het niet zeggen.
In het eerste jaar van de Tweede Divisie werden veel wedstrijden om 18.00 uur gespeeld.
Daar waren zaterdagclubs in de regel weinig gelukkig mee.
Als reden werd vooral genoemd dalende toeschouwersaantallen, dalende recettes en andere inkomsten ( bv kantine-inkomsten )
Zaterdagclubs kunnen toch nog steeds om 14.30/15.00/15.30 aftrappen in eigen huis? Dat is altijd al zo geweest.
Zondagclubs trappen liever om 18.00 op zaterdagavond af, dat is toch ook hun goed recht? En als die meer toeschouwres om 15.30 zouden trekken, zullen ze dat echt wel doen...

Overigens dacht ik dat thuiswedstrijden za-zo nu veelal op 15.30 u.staan. Heeft dat niet te maken met Fox ?
HHC en 1 of 2 andere zaterdagclubs proberen in overleg dat tijdstip te veranderen naar het gunstiger geachte 14.30 uur.
Een aantal zondagverenigingen vindt dat geen probleem, maar bv de Treffers wel.
FOX zendt 1 duel om 15.30 live uit (maar dat mag de thuisclub weigeren), de rest heeft eigen keus.
Je hebt een overduidelijk aversie jegens De Treffers, blijkbaar moet elke zondagclub maar direct in het gelid staan als een zaterdagclub dat aangeeft???

JMD

Well-known member
Direct mee stoppen. Maar dan ook alles van jong tot oud maar weer scheiden................
Laten we dan ook de mobiele telefoon, internet, CD-speler, vliegtuig, TV en de automobiel maar afschaffen.
Terug naar de tijd van Polygoon en de radio. Zorg jij even voor een re?ncarnatie van Han Hollander en Leo Pagano?

SanMark.

Well-known member
Laten we dan ook de mobiele telefoon, internet, CD-speler, vliegtuig, TV en de automobiel maar afschaffen.
Terug naar de tijd van Polygoon en de radio. Zorg jij even voor een re?ncarnatie van Han Hollander en Leo Pagano?

Niemand heeft toch meer een CD speler, die is dus al afgeschaft.

Al vermoed ik dat NO nog een langspeelplaten speler heeft. Met alleen maar LP's met veel krassen erop.

de waan

Well-known member
Ik ben wel benieuwd waar dat verhaal van die 48 uur vandaan komt, want ik heb het nergens kunnen vinden. Alleen dat er maximaal 3 wedstrijden in een tijdsbestek van acht dagen worden vastgesteld.

En zoals gezegd, de combinatie zaterdagavond-maandagmiddag is al een eeuwigheid gangbaar in het paasweekend.

Verder natuurlijk groot gelijk dat er een club is die eens een keer vasthoudt aan wat henzelf het beste uitkomt.

Unregistere

Well-known member
En zoals gezegd, de combinatie zaterdagavond-maandagmiddag is al een eeuwigheid gangbaar in het paasweekend.

Klopt. Volgens mij is die '48 uur' iets uit het betaalde voetbal, maar voor de amateurs komt het mij ook niet bekend voor. Kan me genoeg 'paasdubbels' herinneren in elk geval en zelfs ??n waarin we toen op tweede paasdag om 17.00 uur aftrapten. Gewoon tegen een zaterdagclub.

JMD

Well-known member
Ik ben wel benieuwd waar dat verhaal van die 48 uur vandaan komt, want ik heb het nergens kunnen vinden. Alleen dat er maximaal 3 wedstrijden in een tijdsbestek van acht dagen worden vastgesteld.
In het Betaald Voetbal is die 48 uur (of zoiets) wel gangbaar. Zie 3 jaar terug toen Estoril - PSV 1 dag uitgesteld werd (of althans: de 2e helft), waardoor PSV - Feyenoord niet op de zondag gespeeld kon worden.

de waan

Well-known member
In het Betaald Voetbal is die 48 uur (of zoiets) wel gangbaar. Zie 3 jaar terug toen Estoril - PSV 1 dag uitgesteld werd (of althans: de 2e helft), waardoor PSV - Feyenoord niet op de zondag gespeeld kon worden.

Dan zullen ze daar wel mee in de war zijn.

JMD

Well-known member
Dat weet je niet goed.
Vorig seizoen was bij za-zo 18.00 uur de standaardtijd.
Daarvan kon alleen worden afgeweken als beide clubs dat willen. Meerdere zondagclubs wilden daarvan niet afwijken.
Zo is het dit seizoen met 15.30 uur.
Oke, my mistake. Maar volgens mij werd het merendeel van de zaterdagduels alsnog in de middag afgewerkt, vandaar mijn gedachte.

Resumerend: vorig seizoen leverde bij een za-zo-duel de zondagclub de zondag in, en kreeg daarvoor de speeltijd van 18.00. Lijkt me ergens eerlijk, je geeft beide iets.
Jij wil dus liever dat de zondagclubs ?n de dag ?n de tijd inleveren?? Dat is alleen eerlijk als de zondagclub ook de speeldag ?n speeltijd mag bepalen van hun thuisduels. Maar daar wil de zaterdag niet aan. (kan ik me voorstellen overigens...)
En dan nog durf je te zeggen dat de KNVB meer naar de zondag luistert... Hoe durf je dat te zeggen?

de waan

Well-known member
Kennelijk is dit seizoen de afspraak gemaakt dat zaterdagclubs thuis altijd al 's middags mogen spelen. Best wel weer flexibel meegedacht dus.

JMD

Well-known member
Kennelijk is dit seizoen de afspraak gemaakt dat zaterdagclubs thuis altijd al 's middags mogen spelen. Best wel weer flexibel meegedacht dus.
Precies. Dat bedoel ik. En ik snap dat ook wel, als jij als zaterdagclub altijd op zaterdagmiddag gespeeld hebt levert dat natuurlijk minder toeschouwers op als je op zaterdagavond speelt, dus moet je dat faciliteren (ook als tegenstander, je speelt immers in een gemengde competitie, dus heb je niet altijd je zin). Maar dan blijft het des te vreemde dat de zaterdagclubs (waarvan dus reglementair geregeld is dat ze niet op zondag hoeven te spelen) ook nog eens als een klein kind 'ikke ikke ikke' gaan dreinen als ze om 18.00 moeten spelen... Zo ongeveer iedereen draait alles jouw kant op, en dan nog durven te zeggen dat iedereen tegen je is omdat je niet in alles je zin krijgt....

Het lijken een stelletje religieuze fanatici, die willen dat alles en iedereen buigt voor hun geloof.

JMD

Well-known member
Die speeltijden enz. zijn allemaal een afgeleide van het vormen van een gemengde competitie.
En daarin heeft het zaterdagvoetbal flink ingeleverd.

Sorry? Het merendeel van de duels wordt op zaterdagmiddag gespeeld... Slechts een enkel duel nog op zondag. En dan durf je te zeggen dat het zaterdagvoetbal flink heeft ingeleverd...
Gedraag je eens niet als het verwende kind dat al boos is als hij 1 snoepje moet inleveren terwijl de overige kindjes 100 snoepjes moeten inleveren...

JMD

Well-known member
Aan je reactie te zien snap je niet wat ik bedoel, of je wil het niet snappen.
En daarom slaat dat met die snoepjes ook nergens op.
Maar laat maar, kheb ook geen zin het verder te verduidelijken.

Als jij eindigt met te zeggen dat het zaterdagvoetbal flink heeft ingeleverd terwijl dat dus pertinent niet waar is dan is je bedoeling wel duidelijk...
Dat jij niet wil veranderen (of terug naar de oude tijd) is ook al tijden duidelijk.
Alleen wil de KNVB en vele voetballiefhebbers vooruit. En iedereen zal dus water bij de wijn moeten doen.

germania

Active member
De Treffers heeft al verschillende wedstrijden eerder op zaterdag gespeeld.
Zaterdag spelen ze ook weer 15.30 uur in Hardenberg.
En Achilles'29 als zaterdag team speelt ook gewoon op zondag bij De Treffers.

Bovenaan