Tweede Divisie 2017/18

JMD

Well-known member
Ik ben wel benieuwd waar dat verhaal van die 48 uur vandaan komt, want ik heb het nergens kunnen vinden. Alleen dat er maximaal 3 wedstrijden in een tijdsbestek van acht dagen worden vastgesteld.
In het Betaald Voetbal is die 48 uur (of zoiets) wel gangbaar. Zie 3 jaar terug toen Estoril - PSV 1 dag uitgesteld werd (of althans: de 2e helft), waardoor PSV - Feyenoord niet op de zondag gespeeld kon worden.
 

noordooster

Well-known member
Zaterdagclubs kunnen toch nog steeds om 14.30/15.00/15.30 aftrappen in eigen huis? Dat is altijd al zo geweest.


FOX zendt 1 duel om 15.30 live uit (maar dat mag de thuisclub weigeren), de rest heeft eigen keus.
Je hebt een overduidelijk aversie jegens De Treffers, blijkbaar moet elke zondagclub maar direct in het gelid staan als een zaterdagclub dat aangeeft???

Dat weet je niet goed.
Vorig seizoen was bij za-zo 18.00 uur de standaardtijd.
Daarvan kon alleen worden afgeweken als beide clubs dat willen. Meerdere zondagclubs wilden daarvan niet afwijken.
Zo is het dit seizoen met 15.30 uur.
Dus onzin om te zeggen dat zaterdagclubs hun za-zo wedstrijden zonder goedkeuring van de zondagclub op 14.30 uur kunnen zetten, of dat de za club eigen keus heeft.
" Overduidelijke aversie " ? Nee. De zondagclubs die wel willen meedenken waardeer ik wel meer.
 

de waan

Well-known member
In het Betaald Voetbal is die 48 uur (of zoiets) wel gangbaar. Zie 3 jaar terug toen Estoril - PSV 1 dag uitgesteld werd (of althans: de 2e helft), waardoor PSV - Feyenoord niet op de zondag gespeeld kon worden.

Dan zullen ze daar wel mee in de war zijn.
 

JMD

Well-known member
Dat weet je niet goed.
Vorig seizoen was bij za-zo 18.00 uur de standaardtijd.
Daarvan kon alleen worden afgeweken als beide clubs dat willen. Meerdere zondagclubs wilden daarvan niet afwijken.
Zo is het dit seizoen met 15.30 uur.
Oke, my mistake. Maar volgens mij werd het merendeel van de zaterdagduels alsnog in de middag afgewerkt, vandaar mijn gedachte.

Resumerend: vorig seizoen leverde bij een za-zo-duel de zondagclub de zondag in, en kreeg daarvoor de speeltijd van 18.00. Lijkt me ergens eerlijk, je geeft beide iets.
Jij wil dus liever dat de zondagclubs ?n de dag ?n de tijd inleveren?? Dat is alleen eerlijk als de zondagclub ook de speeldag ?n speeltijd mag bepalen van hun thuisduels. Maar daar wil de zaterdag niet aan. (kan ik me voorstellen overigens...)
En dan nog durf je te zeggen dat de KNVB meer naar de zondag luistert... Hoe durf je dat te zeggen?
 

de waan

Well-known member
Kennelijk is dit seizoen de afspraak gemaakt dat zaterdagclubs thuis altijd al 's middags mogen spelen. Best wel weer flexibel meegedacht dus.
 

JMD

Well-known member
Kennelijk is dit seizoen de afspraak gemaakt dat zaterdagclubs thuis altijd al 's middags mogen spelen. Best wel weer flexibel meegedacht dus.
Precies. Dat bedoel ik. En ik snap dat ook wel, als jij als zaterdagclub altijd op zaterdagmiddag gespeeld hebt levert dat natuurlijk minder toeschouwers op als je op zaterdagavond speelt, dus moet je dat faciliteren (ook als tegenstander, je speelt immers in een gemengde competitie, dus heb je niet altijd je zin). Maar dan blijft het des te vreemde dat de zaterdagclubs (waarvan dus reglementair geregeld is dat ze niet op zondag hoeven te spelen) ook nog eens als een klein kind 'ikke ikke ikke' gaan dreinen als ze om 18.00 moeten spelen... Zo ongeveer iedereen draait alles jouw kant op, en dan nog durven te zeggen dat iedereen tegen je is omdat je niet in alles je zin krijgt....

Het lijken een stelletje religieuze fanatici, die willen dat alles en iedereen buigt voor hun geloof.
 

noordooster

Well-known member
Jouw mening is bekend. Maar jij bent niet de enige voetballiefhebber/kenner die er in NL rondloopt.

Mooi dat je mij liefhebber/kenner noemt.
Ik denk trouwens dat je mijn mening niet geheel kent, zeker niet als het gaat om de exacte invulling van voorstellen.
Over grote onderwerpen als beloften in de competitie en gemengde competities lees je, ook hier, vele varianten
Van beide ben ik geen groot fan, maar er zijn varianten te bedenken waar mee te leven valt, hoewel ze niet mijn eerste keus zouden zijn.
Maar als het bv gaat om zaterdagclubs te verplichten op zondag te voetballen , wat ik hier nogal eens lees, dan is mijn mening duidelijk.
 

noordooster

Well-known member
Kennelijk is dit seizoen de afspraak gemaakt dat zaterdagclubs thuis altijd al 's middags mogen spelen. Best wel weer flexibel meegedacht dus.

Hadden de meeste zondagclubs in de piramide daar moeite mee, of vonden de meeste 15.30 u ook beter dan 18.00 uur ?
 

noordooster

Well-known member
Oke, my mistake. Maar volgens mij werd het merendeel van de zaterdagduels alsnog in de middag afgewerkt, vandaar mijn gedachte.

Resumerend: vorig seizoen leverde bij een za-zo-duel de zondagclub de zondag in, en kreeg daarvoor de speeltijd van 18.00. Lijkt me ergens eerlijk, je geeft beide iets.
Jij wil dus liever dat de zondagclubs ?n de dag ?n de tijd inleveren?? Dat is alleen eerlijk als de zondagclub ook de speeldag ?n speeltijd mag bepalen van hun thuisduels. Maar daar wil de zaterdag niet aan. (kan ik me voorstellen overigens...)
En dan nog durf je te zeggen dat de KNVB meer naar de zondag luistert... Hoe durf je dat te zeggen?

Dat laatste omdat ik het opmaak uit hun voorstellen, besluiten en (deels) intrekken en versoepelen van besluiten, niet alleen op dit dossier.
Maar daar heb ik het vaker over gehad.

Die speeltijden enz. zijn allemaal een afgeleide van het vormen van een gemengde competitie.
En daarin heeft het zaterdagvoetbal flink ingeleverd.
 

JMD

Well-known member
Die speeltijden enz. zijn allemaal een afgeleide van het vormen van een gemengde competitie.
En daarin heeft het zaterdagvoetbal flink ingeleverd.

Sorry? Het merendeel van de duels wordt op zaterdagmiddag gespeeld... Slechts een enkel duel nog op zondag. En dan durf je te zeggen dat het zaterdagvoetbal flink heeft ingeleverd...
Gedraag je eens niet als het verwende kind dat al boos is als hij 1 snoepje moet inleveren terwijl de overige kindjes 100 snoepjes moeten inleveren...
 

noordooster

Well-known member
Sorry? Het merendeel van de duels wordt op zaterdagmiddag gespeeld... Slechts een enkel duel nog op zondag. En dan durf je te zeggen dat het zaterdagvoetbal flink heeft ingeleverd...
Gedraag je eens niet als het verwende kind dat al boos is als hij 1 snoepje moet inleveren terwijl de overige kindjes 100 snoepjes moeten inleveren...

Aan je reactie te zien snap je niet wat ik bedoel, of je wil het niet snappen.
En daarom slaat dat met die snoepjes ook nergens op.
Maar laat maar, kheb ook geen zin het verder te verduidelijken.
 

JMD

Well-known member
Aan je reactie te zien snap je niet wat ik bedoel, of je wil het niet snappen.
En daarom slaat dat met die snoepjes ook nergens op.
Maar laat maar, kheb ook geen zin het verder te verduidelijken.

Als jij eindigt met te zeggen dat het zaterdagvoetbal flink heeft ingeleverd terwijl dat dus pertinent niet waar is dan is je bedoeling wel duidelijk...
Dat jij niet wil veranderen (of terug naar de oude tijd) is ook al tijden duidelijk.
Alleen wil de KNVB en vele voetballiefhebbers vooruit. En iedereen zal dus water bij de wijn moeten doen.
 

germania

Member
De Treffers heeft al verschillende wedstrijden eerder op zaterdag gespeeld.
Zaterdag spelen ze ook weer 15.30 uur in Hardenberg.
En Achilles'29 als zaterdag team speelt ook gewoon op zondag bij De Treffers.
 

noordooster

Well-known member
De Treffers heeft al verschillende wedstrijden eerder op zaterdag gespeeld.
Zaterdag spelen ze ook weer 15.30 uur in Hardenberg.
En Achilles'29 als zaterdag team speelt ook gewoon op zondag bij De Treffers.

Zoals al gezegd is dit seizoen bij za-zo wedstrijden die 15.30 uur de norm.
Dus logisch dat ze dit seizoen dat al behoorlijk vaak deden, het is verplicht tenzij beide clubs iets anders overeenkomen.
En Achilles '29 is opeens bevorderd tot zaterdagteam ? Weten ze dat zelf ook wel ?
 
Bovenaan