Tweede Divisie 2017/18

Unregistere

Well-known member
Jazeker, zoals ik al zei, Joey Jongman vond ik de beste man van het veld. Maar dat is hij elke keer als ik hem zie spelen.
Prima overzicht, geweldige trap, staat steeds op de goede plek, goede mentaliteit ( hoewel soms wel wat te fel protesterend tegen de scheidsrechter ) en bestrijkt het hele veld. Geen wonder dat Katwijk hem graag wilde inlijven.
Keeper Steven Stoop deed het ook goed. Hij redde enkele malen fraai en had geen schuld aan de doelpunten.
Winterberg werd inderdaad gewisseld. Hij is me niet in negatieve of positieve zin opgevallen.
Trainer Poldervaart ziet eruit als een gentleman en dat is hij denk ik ook wel. Ik stond een poosje achter zijn dug-out, zoals ook wel in vorige ontmoetingen Hij ziet er vrij relaxed uit en coacht positief.
Verder had Barendrecht voorin een aantal jongens die gemakkelijk een mannetje konden uitspelen. Namen weet ik niet.
Hun achterhoede had toch wel de nodige problemen met de HHC voorhoede van der Leij , van Benthem, Gouriye en Hemmink.
Man of the match van de thuisclub werd Tiemen van Hezel, afgelopen week trouwens afgestudeerd tot drs in een economie-variant.
Voor mijn gevoel waren er toch wel wat meer dan de opgegeven 1150 toeschouwers.

Dank voor de uitgebreide analyse. Dat Stoop het zo goed doet, is best verrassend. Hij is eigenlijk vierde keeper bij Barendrecht en staat normaal gesproken onder de lat bij het derde elftal.
 

De Groene Scout

Well-known member
TEC boekt een belangrijke overwinning thuis tegen De Dijk in de strijd tegen degradatie.
Ze doen de laatste plaats nu over aan Achilles'29.
AFC dacht even goede zaken te doen door een kwartier voor tijd met 1-2 voor te staan, mar FC Lienden boog de achterstand nog om in een 3-2 overwinning.
Blijft erg spannend onderin.
 

Unregistere

Well-known member
Speelronde 20

HHC Hardenberg - Barendrecht 3-1 (1-0)
31. 1-0 Rick Hemmink 48. 2-0 Sargon Gouriye 63. 2-1 Ramy Salem 74. 3-1 Rens van Benthem (strafschop)

Katwijk - Excelsior Maassluis 2-1 (0-1)
14. 0-1 Vincent van den Berg 64. 1-1 Raoul Esseboom 90 (+4). 2-1 Robbert Susan (strafschop)

FC Lienden - AFC 3-2
29. 1-0 Danny van den Meiracker 38. 1-1 Matthijs Jesse 67. 1-2 Raily Ignacio 79. 2-2 Nick Hak 89. 3-2 Jawad Bellahsan

FC Lisse - Achilles '29 3-0 (2-0)
33. 1-0 Martin van Eeuwijk 45. 2-0 Bert Koomen 56. 3-0 Boyd Stevens

Rijnsburgse Boys - Kozakken Boys 0-2 (0-0)
53. 0-1 Ahmed El Azzouti (strafschop) 56. 0-2 Gwaeron Stout

TEC - De Dijk 2-0 (1-0)
26. 1-0 Migiel Zeller 76. 2-0 Wimilio Vink
Rood: Raymond Baten (De Dijk)

De Treffers - Jong Sparta Rotterdam 3-2 (2-1)
8. 1-0 Coen Maertzdorf 10. 1-1 Ragnar Ache 45. 2-1 Nick de Bondt 52. 3-1 Coen Maertzdorf 90 (+3). 3-2 Youssef El Kachati

VVSB - Koninklijke HFC 2-1 (1-1)
18. 0-1 Roy Castien (strafschop) 40. 1-1 Mitchell Theuns 72. 2-1 Loyd van der Wilden
Rood: Tomas Arroyo (VVSB)

IJsselmeervogels - GVVV 1-1 (0-0)
55. 0-1 Soufiane Laghmouchi 81. 1-1 Oktay ?zt?rk (strafschop)
Rood: Wilco den Hartog (GVVV), Niek Oosterlee (trainer GVVV)

STAND

1. Katwijk 20-48
2. Kozakken Boys 20-42
3. HHC Hardenberg 19-33
4. GVVV 20-32 (+10)
5. Barendrecht 20-32 (-2)
6. VVSB 20-32 (-3)
7. Rijnsburgse Boys 20-32 (-6)
8. FC Lienden 19-30
9. Koninklijke HFC 19-29
10. Excelsior Maassluis 19-28
11. FC Lisse 19-25
12. IJsselmeervogels 19-23
13. De Treffers 19-21
14. Jong Sparta Rotterdam 20-19
15. De Dijk 19-18
16. AFC 20-18
17. TEC 19-17
18. Achilles '29 19-16

Achilles '29 ??n punt in mindering

Topscorers:

1. Marciano Mengerink (Katwijk) 17
2. Ahmed El Azzouti (Kozakken Boys) 15
3. Roy Castien (Koninklijke HFC) 14
=. Danny van den Meiracker (FC Lienden) 14
5. Ahmad Mendes Moreira (Kozakken Boys) 11
6. Nick de Bondt (De Treffers) 10
=. Rick Hemmink (HHC Hardenberg) 10

DeTreffers_CoenMaertzdorf.jpg

Coen Maertzdorf maakte er twee voor De Treffers tegen Jong Sparta Rotterdam en hielp zijn team zo aan belangrijke punten
 

De Groene Scout

Well-known member
Ze vinden zichzelf hele mannetjes die 'beloften' van het keurkorps, maar in dergelijke trucjes trappen ze nog altijd in.
Die Rooie Vogel had er beter met rood af gekund na die charge, maar die werd uiteraard weer gespaard; bah laffe thuisfluiter!!!!

Die 2200 zal Noord Ooster je nog wel uitleggen; iets met een heeeeeeele grote tribune aan de camera-kant waarschijnlijk.
 

Joost

Well-known member
Overigens is het volgens mij zo dat de tuchtcommissie altijd eerst een schikking stuurt op basis van het acheidsrechtersrapport. Pas daarna wordt er verder inhoudelijk naar gekeken.
 

noordooster

Well-known member
Die 2200 zal Noord Ooster je nog wel uitleggen; iets met een heeeeeeele grote tribune aan de camera-kant waarschijnlijk.

Beste DGS. Ik heb werkelijk geen idee. Het is natuurlijk wel een grootmacht uit het zaterdagvoetbal en ik lees op DVK regelmatig dat juist zulke clubs sjoemelen met van alles en nog wat. Dan vast ook wel met de aantallen toeschouwers.
Dat momenteel in de tweede divisie de bovenste 5 allemaal zaterdagploegen zijn en de onderste 6 zondagploegen is natuurlijk ook geen zuivere koffie.
 

Unregistere

Well-known member
Toeschouwersaantallen zijn altijd een lastig onderwerp. Zeker op VoZ, waar ze worden ingevuld door de clubcorrespondent. In feite kan je dan gewoon ieder willekeurig getal kiezen, er is niet echt controle. Uiteraard gaat men uit van een bepaalde eerlijkheid en juiste inschatting, maar (een paar) honderd meer is zo gepiept uiteraard.
 

de Kok

Member
Beste DGS. Ik heb werkelijk geen idee. Het is natuurlijk wel een grootmacht uit het zaterdagvoetbal en ik lees op DVK regelmatig dat juist zulke clubs sjoemelen met van alles en nog wat. Dan vast ook wel met de aantallen toeschouwers.
Dat momenteel in de tweede divisie de bovenste 5 allemaal zaterdagploegen zijn en de onderste 6 zondagploegen is natuurlijk ook geen zuivere koffie.

Nee helemaal niet opvallend en gaat ook niet over niet zuivere koffie maar wel over heel veel geld.......................
Moeten gewoon met hun budgetten in JP gaan spelen.
 

noordooster

Well-known member
Toeschouwersaantallen zijn altijd een lastig onderwerp. Zeker op VoZ, waar ze worden ingevuld door de clubcorrespondent. In feite kan je dan gewoon ieder willekeurig getal kiezen, er is niet echt controle. Uiteraard gaat men uit van een bepaalde eerlijkheid en juiste inschatting, maar (een paar) honderd meer is zo gepiept uiteraard.
We hebben het er vaker over gehad.
Je kunt wellicht uitgaan van het aantal verkochte kaartjes. maar worden de mensen die gratis toegang hebben ook geregistreerd ?
En hoe telt men degenen die tijdens de wedstrijd naar binnen komen, wel of niet betalend, bv omdat hun wedstrijden net zijn afgelopen.
 

SanMark.

Well-known member
We hebben het er vaker over gehad.
Je kunt wellicht uitgaan van het aantal verkochte kaartjes. maar worden de mensen die gratis toegang hebben ook geregistreerd ?
En hoe telt men degenen die tijdens de wedstrijd naar binnen komen, wel of niet betalend, bv omdat hun wedstrijden net zijn afgelopen.

De meesten tellen met een vork.
 

Joost

Well-known member
We hebben het er vaker over gehad.
Je kunt wellicht uitgaan van het aantal verkochte kaartjes. maar worden de mensen die gratis toegang hebben ook geregistreerd ?
En hoe telt men degenen die tijdens de wedstrijd naar binnen komen, wel of niet betalend, bv omdat hun wedstrijden net zijn afgelopen.

Toeschouwersaantallen zijn (helaas) geen exacte wetenschap maar slechts informatie voor de ge?nteresseerden.

Zeker in het amateurvoetbal treden er soms grote verschillen op. De ene club telt het aantal verkochte tickets, bij de andere is het een inschatting.
Meestal is het dat laatste en dat varieert per inschatter.

Het viel me in dit geval vooral op omdat IJsselmeervogels als grote club te boek staat die hoge aantallen heeft. Op de beelden zie je echter maar hooguit 350-400 toeschouwers terwijl VoZ spreekt van 2200.
Zelf ben je vast ook wel eens op de Westmaat geweest en het is dan wel theoretisch mogelijk dat aan die ene zijde nog 1800 mensen staan maar in de praktijk is het natuurlijk nooit zo.
 

de waan

Well-known member
We hebben het er vaker over gehad.
Je kunt wellicht uitgaan van het aantal verkochte kaartjes. maar worden de mensen die gratis toegang hebben ook geregistreerd ?
En hoe telt men degenen die tijdens de wedstrijd naar binnen komen, wel of niet betalend, bv omdat hun wedstrijden net zijn afgelopen.

Zoals Unregistere al zegt, er wordt gewoon een getalletje ingevuld door iemand. Ik heb vorig jaar bij geen enkele wedstrijd in de Tweede Divisie een offici?le toeschouwersopgave doorgekregen (ook niet bij navragen), want die is er simpelweg niet.
 

noordooster

Well-known member
Zoals Unregistere al zegt, er wordt gewoon een getalletje ingevuld door iemand. Ik heb vorig jaar bij geen enkele wedstrijd in de Tweede Divisie een offici?le toeschouwersopgave doorgekregen (ook niet bij navragen), want die is er simpelweg niet.

Er is geen verplichting om precies bij te houden hoeveel toeschouwers naar binnen gaan.
En ik ken hier in de buurt geen club die dat precies bijhoudt.
Het aantal betalende bezoekers lukt nog wel, maar een flink deel van de bezoekers kan bij de kassa zo doorlopen.
Bij veel clubs zit er in de rust , of soms al na een half uur niemand meer bij de kassa en ook dan komen er nog toeschouwers naar binnen.
Bij bv HHC zie je dan vaak ook nogal wat spelers van lagere teams die net uitgevoetbald zijn, erbij komen.
Conclusie, het blijft schatten.
Ik heb het idee dat men dat bij clubs als HHC, ACV, Staphorst, HZVV en Genemuiden redelijk goed doet.
 

Joost

Well-known member
Ik ben eenmaal bij Genemuiden geweest en telde halverwege de eerste helft de helft van het opgegeven aantal.
 
Bovenaan