Tweede Divisie 2016-2017

Bonehead

Well-known member
Voor de zoveelste keer; ik heb helemaal NIETS tegen zaterdagvoetbal. Ik ben alleen van mening dat het sportief niet meer uit te leggen valt dat je gescheiden competities hebt en dat clubs het recht hebben om een speeldag te verbieden.

Ik heb het idee het bovenstaande de algemene mening is van zondagclubs en hun aanhangers. Ik heb het in het verleden wel eens geprobeerd maar ik ben er mee gestopt om uit te leggen dat het een utopie is dat principi?le zaterdagclubs (en dat is de overgrote meerderheid van de zaterdagclubs) op zondag gaan spelen. Deze clubs hebben in hun statuten staan dat er geen activiteiten ontplooit worden op de zondag. Nu niet en over 20 jaar nog niet. Ik zit zelf bij een zaterdagclub en ben daar niet gekomen door geloofsovertuiging, maar ik dat geldt voor veel anderen wel. Ook hier is er ontkerkelijking maar dat gaat niet zo snel meer. Daarnaast heb ik het idee dat het aantal orthodox protestanten stabiel blijven. Ik woon niet in de bijbelgordel en bij mijn club zitten weinig bevindingrijken maar toch is het uitgesloten dat er op zondag gevoetbald wordt. Ook bij de jongeren zijn er genoeg die hier principieel op tegen zijn zodat dit bij een ALV er nooit door komt. En als dat zelfs bij club, dat een kleine speler is, het geval dan zal dat ook zeker het geval zijn in de regio's waar wel veel streng gelovigen wonen.

Ik geloof oprecht dat als het verplicht wordt op zondag te voetballen al deze clubs uit de KNVB stappen en weer hun eigen bond oprichten. De principes van deze leden wegen zwaarder dan een potje voetbal. Ik denk niet dat het voetbal hierbij gebaat is. Wel vind ik dat ook zaterdagclubs concessies moeten doen aan een ideale piramide dus dat betekent uitgezonderd de zondag op elke dag en tijdstip voetballen. Spelers van mij club klaagden als ze een bekerwedstrijdje om 17:00 uur moeten voetballen. Wat een gezeur. Dat is op recreatief niveau al schering en inslag met al die zondagclubs met teams op zaterdag.

Bonehead

Well-known member
Ik begrijp dat zondagclubs om voor hun moverende redenen op hun favoriete dag en tijdstip willen voetballen maar dat gaat niet gebeuren met zaterdagclubs op zondag. Nu niet en in de toekomst zeer vermoedelijk ook niet. Dan kunnen we op dit forum er urenlang over emmeren hoe onrechtvaardig dit allemaal is en dies meer maar dat is toch echt zinloos. Ik heb geen zin om hieraan mee te gaan doen dus ik laat het hier maar bij.

De Groene Scout

Well-known member
En jawel, HHC wint uit bij AFC met 2-4!!!
Spakenburg verloor vanmiddag al eerder en dus gaat HHC ze voorbij op de ranglijst.
Van harte Noord-Ooster!!!

Unregistere

Well-known member
Spakenburg krijgt wat hulp uit Katwijk, want die ploeg wint bij Jong Vitesse. Daardoor staan de Arnhemmers nog altijd een puntje onder Spakenburg op plek zeventien...

Maar Spakenburg, Spakenburg.... Kozakken Boys kwam nota bene met tien man te staan. Ook Raily Ignacio kreeg nog rood, maar dat had geen gevolgen voor de aantallen op het veld. Hij kreeg die kaart nadat hij al was gewisseld. Zijn vervanger, Madjer Lukoki, schoot de Werkendammers in extremis naar de winst.

TEC neemt de drie punten mee uit Veenendaal, 0-3 bij GVVV.

Ook Jozsef mocht weer eens juichen. Excelsior Maassluis klopte Koninklijke HFC met 1-2 en is nu weer zesde, mede dankzij Barendrecht dat bij VVSB won met dezelfde cijfers.

De Groene Scout

Well-known member
Inderdaad Twente speelde met de gebruikelijke namen, collectieve off-day van De Treffers waarschijnlijk gepaard met enige onderschatting.

de waan

Well-known member
Vandaag weer eens een potje bezocht. TEC gaf weer eens een lesje hogeschool-countervoetbal in Veenendaal.

SanMark.

Well-known member
Precies de zaterdagreactie in een notendop.

Zou je zulke mensen ook een aantal jaren uit het voetballen kunnen verbannen ?

Bovenaan