Tweede Divisie 2016-2017

Forza AZ

Well-known member
Dus dan hebben we volgend jaar 4 Jong Teams in de JL? :hsv:
Er is zover ik weet nergens een maximum gesteld aan Jong Teams in een divisie, dus volgend jaar inderdaad 4 in de Eerste Divisie. En zou in principe nog meer kunnen worden als bijvoorbeeld Jong Vitesse het jaar erop promoveert bijvoorbeeld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er is zover ik weet nergens een maximum gesteld aan Jong Teams in een divisie, dus volgend jaar inderdaad 4 in de Eerste Divisie. En zou in principe nog meer kunnen worden als bijvoorbeeld Jong Vitesse het jaar erop promoveert bijvoorbeeld.

Wel in de eredivisie.
 
Iemand enig idee wat er gebeurt met Jong Achilles (nu uitkomend in de derde divisie) als Achilles degradeert naar de tweede divisie?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, daarin wel natuurlijk. Maar dat is omdat 2 teams van 1 club niet bij elkaar in dezelfde divisie mogen spelen.

Een onwaarschijnlijk scenario, maar wat gaat er gebeuren als er een Jong team kampioen wordt van de eerste divisie en het eerste elftal degradeert in dat jaar uit de eredivisie?
 

bqandy

Well-known member
Iemand enig idee wat er gebeurt met Jong Achilles (nu uitkomend in de derde divisie) als Achilles degradeert naar de tweede divisie?

Dat vroeg ik me elders op dit forum ook af en dit is het antwoord: Achilles'29 krijgt drie jaar om terug te keren in de 1e divisie en dan mag het beloftenteam gewoon in de piramide blijven. Is de 1e divisie door het eerste niet bereikt dan verdwijn het beloftenteam.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Krijgen amateurclubs die de eerste divisie halen ook recht op toetreding van een jong elftal in de piramide en zo ja na hoeveel jaar in de eerste divisie?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eens. Met strenge voorwaarde als zoveel jaar handhaving moet het eigenlijk mogelijk zijn. Stel je voor dat een amateurclub doorstoot naar de eredivisie en daar een vaste waarde wordt. Krijg je toch een vreemde situatie.
 

Batigoal

Well-known member
Eens. Met strenge voorwaarde als zoveel jaar handhaving moet het eigenlijk mogelijk zijn. Stel je voor dat een amateurclub doorstoot naar de eredivisie en daar een vaste waarde wordt. Krijg je toch een vreemde situatie.

Dan zal die ploeg wel alsnog de kans krijgen om een beloftenteam mee te laten doen in de reguliere piramide, maar er ontstaan wel scheve verhoudingen.
 

Forza AZ

Well-known member
Krijgen amateurclubs die de eerste divisie halen ook recht op toetreding van een jong elftal in de piramide en zo ja na hoeveel jaar in de eerste divisie?
Toetreding tot de piramide was in principe een eenmalige kans vorig seizoen. Clubs die daar geen gebruik van hebben gemaakt of geen gebruik van konden maken moeten dan hopen op een nieuwe "uitzondering" van de KNVB.
 

noordooster

Well-known member
Toetreding tot de piramide was in principe een eenmalige kans vorig seizoen. Clubs die daar geen gebruik van hebben gemaakt of geen gebruik van konden maken moeten dan hopen op een nieuwe "uitzondering" van de KNVB.

Ik heb het idee dat wanneer clubs als Feijenoord en Heerenveen ook willen, de KNVB graag bereid is een uitzondering te maken.
Het is dan wel de vraag waar die dan ingedeeld moeten worden, want voor de hoofdklassen zijn die beloftenteams veel te sterk.
 
Bovenaan