Tweede Divisie 2016-2017

Forza AZ

Well-known member
Wanneer je in het buitenland zegt dat de tweede voetbalclub in je hoofdstad met zoveel inwoners bij een competitiewedstrijd maar 100 toeschouwers trekt, geloven ze je niet. Ook nog op voorkeursdag en -tijdstip van de club.
In Rotterdam trekken de 2e en 3e club van de stad toch altijd wel een paar duizend toeschouwers.
Afgelopen vrijdag waren er nog wat AZ-supporters naar Lyon Duchere gaan kijken. De 2e club van Lyon die op het Franse 3e niveau speelt. Aantal toeschouwers: 150.
Het gebeurt dus niet alleen in Nederland dat een 2e club in een grote stad nauwelijk publiek trekt.

Unregistere

Well-known member
Wanneer je in het buitenland zegt dat de tweede voetbalclub in je hoofdstad met zoveel inwoners bij een competitiewedstrijd maar 100 toeschouwers trekt, geloven ze je niet. Ook nog op voorkeursdag en -tijdstip van de club.
In Rotterdam trekken de 2e en 3e club van de stad toch altijd wel een paar duizend toeschouwers.

Ja, maar in Rotterdam spelen de 2e en 3e club in de eredivisie. Dat is wel wat anders natuurlijk. De hoogst spelende Rotterdamse amateurclubs trekken ook weinig publiek. Dat is een eerlijkere vergelijking.

Unregistere

Well-known member
Ben het met je eens dat het weinig is. Maar amateurvoetbal vs profvoetbal is geen eerlijke vergelijking, vind ik. Als Amsterdam een tweede BVO had, was die club misschien wel drukker bezocht.

Jef400

Well-known member
Nou ja, in groot-Amsterdam heb je natuurlijk veel meer clubs. Volendam is maar een halfuurtje met de bus vanaf Amsterdam CS. Telstar is goed te doen, Almere is goed te doen. Qua forensenbewegingen zijn het defacto voorsteden natuurlijk.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is natuurlijk wel eenrichtingsverkeer. Al die inwoners van Amsterdam die hebben nul interesse in Almere, Volendam en Velsen. Ik ben in de vijf jaar dat ik in Amsterdam woon slechts enkele keren in Almere geweest, maar dat is omdat er familie woont.

SanMark.

Well-known member
Het cynische zit 'm natuurlijk er in dat AFC het vooral doet voorkomen alsof ze deze man willen helpen , willen opvangen enz. , terwijl het hun natuurlijk er vooral ook om te doen is een goede keeper binnen te hengelen.
Op zich niks mis met dat laatste, maar ik ben het met SanMark eens dat de nadruk in het verhaal wat te erg komt te liggen op de "goede werken ".

Nou als je het verhaaltje lees is het maar zeer de vraag of hij ooit voor AFC uit gaat komen. Maar je kan dit natuurlijk ook gewoon doen zonder de publiciteit te zoeken.

Bovenaan