De Groene Scout
Well-known member
Lennard, wat heb je gedaan?
Dat weet ie niet meer.Lennard, wat heb je gedaan?
Misschien gaan ze net zoals bij Lienden de amateurtak en semiproftak scheiden.
Je moet daar naar percentage's kijken. Als je dat niet doet als knvb zijnde, of alles van de scheids als waarheid aan neemt. Tja, dan krijg je dit. Ik meen me een column van JDVDZ te herinneren waarin hij aangaf dat hij het niet leuk vond dat mensen naar de burgerrechter gingen om hun schorsingen aan te vechten. Ja, met zo'n mentaliteit ben je top bezig als KNVB zijnde...Ja, maar dat heeft ook wel te maken met het feit dat er nu veel minder codes zijn dan voorheen. Toen kon je echt de nuance zoeken als scheidsrechter, nu valt alles al snel in een vaste categorie. Daar rolt dan een schikkingsvoorstel uit dat ook al min of meer vaststaat. In het betaalde voetbal kijken ze veel meer naar de overtreding op zich.
En de KNVB heeft wel eens aangegeven dat ze bewust zwaarder straffen in het amateurvoetbal, omdat daar meer excessen plaatsvinden. Wat ook logisch is, omdat er veel meer wedstrijden zijn, maar goed.
Het gaat dan toch om de onderste regionen in het amateurvoetbal en de lagere elftallen? In de top vind ik het wel meevallen.
Het is nog waar ook. Dat tweede deel althans. http://tweededivisie.org/kon-hfc-gaat-overstag-en-gaat-contracten-uitdelen/Die gaan aan de leden verklappen dat ze al jaren lang betalen via het illegale circuit en dat ze dat vanaf volgend seizoen legaal gaan doen.