Eef de Kip
Well-known member
Ik ben er trouwens ook op tegen dat er in het huidige voetbal betaald wordt, geef mij maar de tijd toen er nog echt amateurvoetbal werd gespeeld.
Ik ben er trouwens ook op tegen dat er in het huidige voetbal betaald wordt, geef mij maar de tijd toen er nog echt amateurvoetbal werd gespeeld.
VoZ is goed ge?nformeerd over het hogere zaterdagvoetbal.
Het bevat ook vaak aardige wedstrijdverslagen en aardige columns ( niet altijd ) .
Ik kijk elke dag wel even op die site. En volgens mij heeft die site ook behoorlijk wat bezoekers.
Dat lijkt inderdaad wat veel van het goede. Maar helemaal uniek is het niet.
Ik weet niet hoeveel geld er nou precies naar al die verschillende teams toe gaat en in hoeverre de proftak gescheiden is van de amateurtak. Bij clubs als Volendam, Ajax, NEC, Emmen om maar een paar te noemen, heb je die scheiding wel en ook daar speelt men met allerlei 1e teams.
Een club als Volendam bv heeft ook een BVO1 een jong team, za1, zo1 en dames 1 en ook nog allerlei hoog spelende jeugdteams waar het nodige geld aan gespendeerd wordt ( trainers, reizen )
De clubs in de 2e divisie hebben natuurlijk geen jong teams in de standaardcompetities. Dat mochten alleen de BVO 's.
Maar meerdere zondagverenigingen hebben ook een zaterdag 1, zoals AFC, Lienden, VVSB en de Treffers, en vaak ook een vrouwen 1.
Bij AFC hebben ze zelfs 13 zaterdagseniorenteams ( tegen 11 op zondag ) , bij VVSB 10 op za en 3 op zo., bij Lienden 5 op za en 2 op zo en bij de Treffers 4 op za en 2 op zo.
Laatste zinnetje was gewoon iets wat me opviel. Met name de recreatieteams leveren de club gewoonlijk meer op dan dat ze kosten. En de onkosten voor zo1 ( 4e klasse ) zullen toch ook wel wat meevallen ?
Een za1 is er niet ( alleen za 2 tem 6 recreatief ). Blijft over jong Achilles en vrouwen 1 om op te bezuinigen, cq af te stoten.
Wat betreft die columns en de wedstrijdverslagen schreef ik ook niet voor niets " niet altijd ".
Hoewel hij iets te breedsprakig is lees ik bv de verslagen van Boomsma wel graag. Misschien ook wel omdat hij regelmatig iets schrijft over wedstrijden in mijn regio.
In de columns zit ook een behoorlijk verschil.
Ik lees iha graag de stukjes lezen van mensen als Jelle Loosman en John Blok , maar er zijn er ook die minder interessant schrijven.
VoZ leunt inderdaad ook wel op informatie van ( vaste ) informanten en omdat dat er vrij veel zijn, is de site op die manier goed ge?nformeerd.
Ik heb ook geen idee hoeveel "eigen redacteuren" de site heeft en in hoeverre zij het land in gaan, of allerlei sites en andere media doorzoeken.
Maar in ieder geval heeft deze site voor mij wel een behoorlijke meerwaarde tov wat er verder aan info is.
Ik denk dat ze wat betreft de tweede divisie betreft een beetje in een spagaat zitten.
De site is opgezet om te berichten over het zaterdagvoetbal , de zaterdagcompetities en de zaterdagclubs, neem ik aan.
Maar de tweede divisie is een mix-competitie. Hoe ga je daarmee om ?
En heeft de site ook correspondenten bij clubs als UNA , VVSB en HFC ?
Waar loopt het uit de hand dan?