Tweede Divisie 2016-2017

de waan

Well-known member
Het gaat niet perse om Muhren, maar dat er nu gewoon te veel gewisseld kan worden. Als Muhren en Tankovic vast deel uitmaken van de beloftenselectie dan is dat zo.
 

Sjorro

Active member
Tot nu toe zijn de verschillen tussen de teams minimaal. De Treffers heeft al diverse wedstrijden gespeeld, waarbij "het bekende dubbeltje" alle kanten op kon vallen.

Het verschil zat 'm afgelopen weekend in de versterkte jong elftallen, waardoor er toch grote uitslagen genoteerd werden.
 

Unregistere

Well-known member
De clubs lijken er nu ook wat anders in te staan dan in de beginfase, minder onbevangen. Kozakken Boys begon vol bravoure met het volle kracht vooruit aanvallende voetbal, maar Buijs gaf nu in de krant al aan dat ze bewust meer zekerheden hebben ingebouwd. Dat zegt ook wel iets.
 

Sjorro

Active member
Voetbalclub HFC is zich kapot geschrokken van de zware straf die het als amateurclub heeft gekregen vanwege een in de ogen van de voetbalbond verkeerde shirtreclame.




De tuchtcommissie van de KNVB heeft Koninklijke HFC, de oudste voetbalclub in Nederland, de grootst mogelijke boete opgelegd in het amateurvoetbal: 4540 euro. Ook wordt HFC, dat in de Tweede Divisie uitkomt, voorwaardelijk uit de competitie gehaald onder de voorwaarde dat de club binnen twee weken nieuwe wedstrijdkleding moet dragen.
De tuchtcommissie heeft geoordeeld dat ‘Scotch Whisky International’ op het shirt reclame maakt voor die drank, ook al is het bedrijf een beleggingsfonds.
Het bestuur van HFC blijft bij het standpunt dat het geen reclame voert voor een alcoholmerk en zegt uitgebreid overleg te hebben gevoerd met de Stichting Verantwoord Alcholgebruik. De amateurvereniging uit Haarlem met meer dan 2000 leden denkt er sterk over om in beroep te gaan tegen de uitspraak.
HFC vindt dat niet de KNVB maar de reclamecodecommissie zich zou moeten uitspreken over de shirtsponsor. Als de reclamecodecommissie van oordeel zou zijn, dat de naam op het shirt van HFC een verkeerde associatie met alcohol heeft, kan de club zich daarin schikken. Maar daar heeft men volgens HFC de zaak niet getoetst.
KNVB-woordvoerder Bram Groot zegt: ,,De reclame op de wedstrijdkleding legt een relatie met alcoholhoudende drank en dit mag niet omdat de Reclame Code Commissie voorschrijft dat reclame voor alcoholhoudende drank niet gevoerd mag worden op een individuele sporter of sportploeg.’’
Groot vervolgt: ,,Reclame op een sportbeleving zoals ‘Holland Heineken House’ is volgens deze code wel toegestaan.’’ De regels van de RCC gelden ook niet alleen voor het voetbal, maar hebben betrekking op alle reclame-uitingen in Nederland. ,,De tuchtcommissie is van mening dat HFC de Reclame Code en daarmee het reglement van de KNVB heeft overtreden en heeft daarom deze sanctie opgelegd.’’ De KNVB begrijpt dat de uitspraak vervelend is voor HFC.



Ik dacht ook meteen aan een beleggingsfonds:)
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Het presteren van HHC valt dit seizoen flink tegen.
De ploeg staat na 6 speelronden met slechts 4 punten voorlaatste en ook de bekerwedstrijd tegen Jodan Boys ging verloren.
En met de zware uitwedstrijd tegen Kozakken Boys in het vooruitzicht zie ik de club niet direct op 7 uit 7 komen.
Trouwens de amateur landskampioen Excelsior Maassluis heeft ook maar 1 puntje meer.
Er worden allerlei oorzaken genoemd, zoals pech, vorm, onvoldoende versterking, motivatie en verkeerde opstellingen.
Feit is dat voetballend gewoon minder is dan vorig seizoen.
Het valt te hopen dat Joseph Oosting de zaak snel weer op gang krijgt.
Komt er halverwege het seizoen ook voor de amateurs een soort van transferperiode ? Ik hoorde zoiets...
 

Jef400

Well-known member
Voetbalclub HFC is zich kapot geschrokken van de zware straf die het als amateurclub heeft gekregen vanwege een in de ogen van de voetbalbond verkeerde shirtreclame.




De tuchtcommissie van de KNVB heeft Koninklijke HFC, de oudste voetbalclub in Nederland, de grootst mogelijke boete opgelegd in het amateurvoetbal: 4540 euro. Ook wordt HFC, dat in de Tweede Divisie uitkomt, voorwaardelijk uit de competitie gehaald onder de voorwaarde dat de club binnen twee weken nieuwe wedstrijdkleding moet dragen.
De tuchtcommissie heeft geoordeeld dat ‘Scotch Whisky International’ op het shirt reclame maakt voor die drank, ook al is het bedrijf een beleggingsfonds.
Het bestuur van HFC blijft bij het standpunt dat het geen reclame voert voor een alcoholmerk en zegt uitgebreid overleg te hebben gevoerd met de Stichting Verantwoord Alcholgebruik. De amateurvereniging uit Haarlem met meer dan 2000 leden denkt er sterk over om in beroep te gaan tegen de uitspraak.
HFC vindt dat niet de KNVB maar de reclamecodecommissie zich zou moeten uitspreken over de shirtsponsor. Als de reclamecodecommissie van oordeel zou zijn, dat de naam op het shirt van HFC een verkeerde associatie met alcohol heeft, kan de club zich daarin schikken. Maar daar heeft men volgens HFC de zaak niet getoetst.
KNVB-woordvoerder Bram Groot zegt: ,,De reclame op de wedstrijdkleding legt een relatie met alcoholhoudende drank en dit mag niet omdat de Reclame Code Commissie voorschrijft dat reclame voor alcoholhoudende drank niet gevoerd mag worden op een individuele sporter of sportploeg.’’
Groot vervolgt: ,,Reclame op een sportbeleving zoals ‘Holland Heineken House’ is volgens deze code wel toegestaan.’’ De regels van de RCC gelden ook niet alleen voor het voetbal, maar hebben betrekking op alle reclame-uitingen in Nederland. ,,De tuchtcommissie is van mening dat HFC de Reclame Code en daarmee het reglement van de KNVB heeft overtreden en heeft daarom deze sanctie opgelegd.’’ De KNVB begrijpt dat de uitspraak vervelend is voor HFC.



Ik dacht ook meteen aan een beleggingsfonds:)

Lijkt mij een simpel verhaal. Ze zullen aan moeten tonen dat het een alcoholmerk betreft, dat kunnen ze niet. Dus gaan ze op hun muil. Zoals de KNVB wel vaker gaat.
 

Joost

Well-known member
Waarom mag de KNVB wel een hele competitie laten sponseren door een merk als Jupiler?

Dat staat in deze passage;
KNVB-woordvoerder Bram Groot zegt: ,,De reclame op de wedstrijdkleding legt een relatie met alcoholhoudende drank en dit mag niet omdat de Reclame Code Commissie voorschrijft dat reclame voor alcoholhoudende drank niet gevoerd mag worden op een individuele sporter of sportploeg.’’
Groot vervolgt: ,,Reclame op een sportbeleving zoals ‘Holland Heineken House’ is volgens deze code wel toegestaan.’’ De regels van de RCC gelden ook niet alleen voor het voetbal, maar hebben betrekking op alle reclame-uitingen in Nederland. ,,De tuchtcommissie is van mening dat HFC de Reclame Code en daarmee het reglement van de KNVB heeft overtreden en heeft daarom deze sanctie opgelegd.’’

Neemt niet weg dat het natuurlijk aan alle kanten heel krom is.

Enerzijds dat je dus wel sportbeleving mag koppelen aan reclame voor alcohol maar niet aan een sporter of sportploeg. Anderzijds dat Kon. HFC beweert dat het een beleggingsmaatschappij is. Misschien is het dat wel maar de naam is in ieder geval verwarrend. Uit het logo blijkt ook niet dat het om een beleggingsmaatschappij gaat en nota bene de eerste regel over de sponsor op de website van Kon. HFC; "Wij zijn een in Nederland gevestigd handelshuis dat uitsluitend handelt in zeldzame Single Malt Scotch Whisky"
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp nu dat de whisky het beleggingsinstrument is. Uiteindelijk is het wel een bedrijf die promoot dat er geld uitgeven wordt aan alcohol, maar niet van het segment die de alcoholist zich kan veroorloven.
 

JMD

Well-known member
Dit moet de Koninklijke HFC toch wel succesvol kunnen aanvechten.

Gezien de omgeving waar de ploeg speelt zullen er flink wat advocaten onder hun leden zijn ja...

Maar wat belachelijk. Heineken sponsort de KNVB, we hebben de Jupiler League. Dat mag alles van de KNVB, die varen er wel bij. Maar o wee als een club zich laat sponsoren door een alcoholmerk...
 

Jef400

Well-known member
Ik begrijp nu dat de whisky het beleggingsinstrument is. Uiteindelijk is het wel een bedrijf die promoot dat er geld uitgeven wordt aan alcohol, maar niet van het segment die de alcoholist zich kan veroorloven.

Het is een investeringsfonds wat in Whiskey investeert naar wat ik nu weet. Daarnaast deel ik dat de KNVB zich volstrekte hypocriet opstelt.
 

Abubakari

Well-known member
Ik begrijp nu dat de whisky het beleggingsinstrument is. Uiteindelijk is het wel een bedrijf die promoot dat er geld uitgeven wordt aan alcohol, maar niet van het segment die de alcoholist zich kan veroorloven.

Alcoholisme komt in alle lagen van de bevolking voor, ook rijke stinkerds kunnen al vroeg op de dag naar drank stinken.
 

noordooster

Well-known member
Het lijkt alsof HFC net als met het niet willen werken met contracten ook nu weer de grens en uiteindelijk de confrontatie opzoekt.
Ik denk dat de KNVB een punt heeft met de regel dat individuele sporters en sportploegen geen reclame mogen voeren voor alcoholhoudende drank of voor iets wat er een relatie mee legt.
 

Bonehead

Well-known member
Gezien de omgeving waar de ploeg speelt zullen er flink wat advocaten onder hun leden zijn ja...

Maar wat belachelijk. Heineken sponsort de KNVB, we hebben de Jupiler League. Dat mag alles van de KNVB, die varen er wel bij. Maar o wee als een club zich laat sponsoren door een alcoholmerk...

Bijna alle clubs worden gesponsord door alcohol. Alleen mag deze uiting niet op het shirt staan. Erg krom, maar zo is het al jaren. Het wordt anders als KNVB team met Heineken op de borst gaat voetballen
 

JMD

Well-known member
Bijna alle clubs worden gesponsord door alcohol. Alleen mag deze uiting niet op het shirt staan. Erg krom, maar zo is het al jaren. Het wordt anders als KNVB team met Heineken op de borst gaat voetballen

Maar die uiting mag dus wel de naamgever zijn van een competitie? (Jupiler League)
 

Pascallovic

Well-known member
De Grolsch Veste mag wel, maar als datzelfde Grolsch op het shirt van FC Twente zou willen staan hebben ze een probleem?
 
Bovenaan