En zie haar nou eens met een 60 jarige lul in dr mond.
Aangezien dit een redelijk Boulevard-topic is soms; de getrouwde Jan Slagter van Omroep Max doet het met de dochter van generatiegenoot Jan Marijnissen. De ouwe snoeperd!
Waarom zitten jongeren in dit soort programma's altijd in een Wajonguitkering en hebben ze ADHD?
Gaat gewoon werken, lamballen, dat ADHD gedoe is een verzonnen iets, is allang achterhaald die hype.
Als een kind een rondje rent in de woonkamer heeft het al ADHD, hou toch op.
Hoewel het zeker eens ben met je laatste opmerking (kinderen worden veel te snel gediagnosticeerd met ADHD (maar ook bv met dyslexie, ADD, borderline, ODD en weet ik wat nog meer), maar ja, de instelling die de diagnose stelt behandelt (kort door de bocht gezegd) ook, en dat levert dus geld op, je zou gek zijn als je dat laat schieten) is het wel degelijk zo dat ADHD echt bestaat. Punt is alleen (ook weer net als bv bij dyslexie) dat er overgediagnosticeerd wordt waardoor de ?chte dyslecten en ADHD-ers in de verdrukking komen.
Ik heb in mijn klas een ADHD-er die zegt dat hij niet rustig kan werken 'omdat hij ADHD heeft'. Laatst heb ik hem een keer gezegd dat hij dat soort dingen later ook tegen zijn baas niet kan zeggen, dat hij dan zo op straat staat. Hij heeft daarna nog nooit zo hard gewerkt...
Ik dikte het een beetje overdreven aan,maar men kan niet ontkennen dat het ADHD verhaal inmiddels middels onderzoeken wel ietwat achterhaald is.
Er was een tijd dat je niet bij iemand op bezoek kon komen die een kleuter had of men begon erover dat ze ADHD hadden terwijl ik dan een kind zag wat gewoon een kat achterna zat, wat elk kind doet.
Met name achterhaald is vooral het percentage mensen/kinderen dat er last van zou hebben. Dat werd veel te hoog ingeschat ja.
Je voorbeeld klopt. En verder moeten kinderen tegenwoordig natuurlijk ook veel meer dan vroeger, en krijgen veel minder tijd om lekker te spelen. Buiten spelen gebeurt sowieso veel minder. Ik vond dat vroeger nooit erg leuk, ik was veel gelukkiger met een boek of met lego, maar er zijn ook zat kinderen (vooral jongens) die je lekker moet laten ravotten buiten in het park of in de tuin. Vroeger ging je naar buiten en kwam je na een aantal uur pas thuis 'als de lantaarns aangingen' (tenminste, zo was dat in een dorp als Hillegom). Tegenwoordig durven ouders de kids niet eens meer buiten te laten spelen, en als dat zo is dan hebben ze een mobiel bij zich en belt mama elk kwartier op.
Of de wereld verandert.