Tv-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Batigoal

Well-known member
Aangezien dit een redelijk Boulevard-topic is soms; de getrouwde Jan Slagter van Omroep Max doet het met de dochter van generatiegenoot Jan Marijnissen. De ouwe snoeperd!

Satyr

Administrator
Forumleiding
aM8lQ9rz_400x400.jpeg

Netjes

de waan

Well-known member
Aangezien dit een redelijk Boulevard-topic is soms; de getrouwde Jan Slagter van Omroep Max doet het met de dochter van generatiegenoot Jan Marijnissen. De ouwe snoeperd!

Slagters houden wel van een stukje mals vlees, maar waarschijnlijk wordt hij nu wel geslagt door zijn vrouw.

JMD

Well-known member
Waarom zitten jongeren in dit soort programma's altijd in een Wajonguitkering en hebben ze ADHD?

Gaat gewoon werken, lamballen, dat ADHD gedoe is een verzonnen iets, is allang achterhaald die hype.
Als een kind een rondje rent in de woonkamer heeft het al ADHD, hou toch op.

Hoewel het zeker eens ben met je laatste opmerking (kinderen worden veel te snel gediagnosticeerd met ADHD (maar ook bv met dyslexie, ADD, borderline, ODD en weet ik wat nog meer), maar ja, de instelling die de diagnose stelt behandelt (kort door de bocht gezegd) ook, en dat levert dus geld op, je zou gek zijn als je dat laat schieten) is het wel degelijk zo dat ADHD echt bestaat. Punt is alleen (ook weer net als bv bij dyslexie) dat er overgediagnosticeerd wordt waardoor de ?chte dyslecten en ADHD-ers in de verdrukking komen.

Ik heb in mijn klas een ADHD-er die zegt dat hij niet rustig kan werken 'omdat hij ADHD heeft'. Laatst heb ik hem een keer gezegd dat hij dat soort dingen later ook tegen zijn baas niet kan zeggen, dat hij dan zo op straat staat. Hij heeft daarna nog nooit zo hard gewerkt... :)

De Wolf

Well-known member
Ik ben zelf een ADD-er of te wel een ADHD-er die niet echt hyperactief is. Bij mij is het nog een milde vorm waardoor ik in staat ben om te kunnen werken. Op latere leeftijd valt het ook wat minder op omdat je bepaalde trucjes verzint.

Op zich kan je ook best wel wat met iemand die ADHD of Asperger heeft. Ze hebben alleen een beetje andere gebruiksaanwijzing wat soms lastig kan zijn.

inhethoekje

Active member
Ik dikte het een beetje overdreven aan,maar men kan niet ontkennen dat het ADHD verhaal inmiddels middels onderzoeken wel ietwat achterhaald is.

Er was een tijd dat je niet bij iemand op bezoek kon komen die een kleuter had of men begon erover dat ze ADHD hadden terwijl ik dan een kind zag wat gewoon een kat achterna zat, wat elk kind doet.

Mr. Wrong

New member
Hoewel het zeker eens ben met je laatste opmerking (kinderen worden veel te snel gediagnosticeerd met ADHD (maar ook bv met dyslexie, ADD, borderline, ODD en weet ik wat nog meer), maar ja, de instelling die de diagnose stelt behandelt (kort door de bocht gezegd) ook, en dat levert dus geld op, je zou gek zijn als je dat laat schieten) is het wel degelijk zo dat ADHD echt bestaat. Punt is alleen (ook weer net als bv bij dyslexie) dat er overgediagnosticeerd wordt waardoor de ?chte dyslecten en ADHD-ers in de verdrukking komen.

Ik heb in mijn klas een ADHD-er die zegt dat hij niet rustig kan werken 'omdat hij ADHD heeft'. Laatst heb ik hem een keer gezegd dat hij dat soort dingen later ook tegen zijn baas niet kan zeggen, dat hij dan zo op straat staat. Hij heeft daarna nog nooit zo hard gewerkt... :)

Ben ik het volledig mee eens.

JMD

Well-known member
Ik dikte het een beetje overdreven aan,maar men kan niet ontkennen dat het ADHD verhaal inmiddels middels onderzoeken wel ietwat achterhaald is.

Er was een tijd dat je niet bij iemand op bezoek kon komen die een kleuter had of men begon erover dat ze ADHD hadden terwijl ik dan een kind zag wat gewoon een kat achterna zat, wat elk kind doet.

Met name achterhaald is vooral het percentage mensen/kinderen dat er last van zou hebben. Dat werd veel te hoog ingeschat ja.

Je voorbeeld klopt. En verder moeten kinderen tegenwoordig natuurlijk ook veel meer dan vroeger, en krijgen veel minder tijd om lekker te spelen. Buiten spelen gebeurt sowieso veel minder. Ik vond dat vroeger nooit erg leuk, ik was veel gelukkiger met een boek of met lego, maar er zijn ook zat kinderen (vooral jongens) die je lekker moet laten ravotten buiten in het park of in de tuin. Vroeger ging je naar buiten en kwam je na een aantal uur pas thuis 'als de lantaarns aangingen' (tenminste, zo was dat in een dorp als Hillegom). Tegenwoordig durven ouders de kids niet eens meer buiten te laten spelen, en als dat zo is dan hebben ze een mobiel bij zich en belt mama elk kwartier op.

inhethoekje

Active member
Met name achterhaald is vooral het percentage mensen/kinderen dat er last van zou hebben. Dat werd veel te hoog ingeschat ja.

Je voorbeeld klopt. En verder moeten kinderen tegenwoordig natuurlijk ook veel meer dan vroeger, en krijgen veel minder tijd om lekker te spelen. Buiten spelen gebeurt sowieso veel minder. Ik vond dat vroeger nooit erg leuk, ik was veel gelukkiger met een boek of met lego, maar er zijn ook zat kinderen (vooral jongens) die je lekker moet laten ravotten buiten in het park of in de tuin. Vroeger ging je naar buiten en kwam je na een aantal uur pas thuis 'als de lantaarns aangingen' (tenminste, zo was dat in een dorp als Hillegom). Tegenwoordig durven ouders de kids niet eens meer buiten te laten spelen, en als dat zo is dan hebben ze een mobiel bij zich en belt mama elk kwartier op.

Denk dat het ook meespeelt dat men tegenwoordig teveel tijd heeft om na te denken dat ze wat hebben, tegenwoordig rent iedereen voor het minste geringste naar de huisarts voor een verwijzing naar een ziekenhuis voor een onderzoek.
Ik snap ook wel dat de echte ADHD gevallen veel begeleiding nodig hebben, maar als ik 2 suffe tieners op een bank zie zitten die nog te lui zijn om te gapen( en dat met ADHD) maar wel 2 koters op de wereld kunnen zetten dan vertik ik het om mee te gaan in zo'n ADHD/ Wajong verhaal.

Vroeger was niet alles beter, ik kom uit een gezin waar het elke dag vrij druk was ( oa 6 broers) en je dus je plekkie moest veroveren aan tafel of bij een spelletje of paaltjesvoetbal op het schoolplein,maar mijn ouders hebben nooit gedacht dat een van hun kinderen toch wel erg druk was in vergelijking met de rest, nee hoor.

Ook zoiets, op speelpleinen hebben ze tegenwoordig rubberen tegels onder een klimrek ed, zo kweek je watjes, kinderen moeten met bebloede knietjes thuis komen, kus er op, pleister, even knuffelen met mama en weer naar buiten.
Nu rennen verontwaardigde ouders naar het schoolbestuur en klagen ze over de tegels en ligt er een maand later rubber.
De ellende met kinderen van nu is begonnen op het speelplein, echt.

Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
We hebben sinds kort een paar jongeren bij ons op de afdeling: eentje die afstudeert van 22 of zo en eentje van eind twintig. Die zijn allebei zo veel zelfverzekerder, slimmer en volwassener dan ik was op die leeftijd. Vind ik echt knap.

Komt allemaal wel goed dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan