Tv-topic

SuikerBrood

Well-known member
Waar zie ik een complot ?

Dat is niet gezegd.

Maar wanneer het NCTV een rapport uitgeeft over de gevaren van islamitisch extremisme ga ik hier ook niet roepen ''Ja maar, complotgekkies zijn ook gevaarlijk!'' en is ook helemaal nergens voor nodig. Iedereen weet dat islamitisch extremisme (op dit moment) gevaarlijker is dan waar Lubach en het NCTV het over hadden deze week. Maar prima, je hebt het weer genoemd. We kunnen weer verder.

Eef de Kip

Well-known member
Ik had nooit zo veel op met Afellay maar ik moet zeggen dat ik positief verrast was gisteravond bij Studio Voetbal.
Die mogen ze van mij ook wel inzetten als analist.

SuikerBrood

Well-known member
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.

Oh, denk dat internet algoritmes ook in andere extremistische kringen zo werkt. Dat werkt natuurlijk bij iedereen zo. Ik krijg ook meer Lubach-achtige filmpjes en omdat ik geïnteresseerd ben in geschiedenis, topografie en sociologie krijg ik daar allerlei filmpjes van. Zo werkt dat bij die platformen.

JMD

Well-known member
Ik had nooit zo veel op met Afellay maar ik moet zeggen dat ik positief verrast was gisteravond bij Studio Voetbal.
Die mogen ze van mij ook wel inzetten als analist.
Jep. Eens. En idd ook Amrabat, dat was ook een aanwinst. Met Vd Vaart, Janssen, Van Hooijdonk en dan eventueel bv Amrabat en Afellay erbij hebben ze toch een mooie groep analisten daar.

JMD

Well-known member
Normaal gesproken zou ik wel lachen om die Lange Frans, ware het niet dat hij gevaarlijke ideëen begint te krijgen. En zijn volgers dus ook. Helaas is het wachten op dat het fout gaat.
Eens. Dat vind ik ook bv met Willem Engel. In het begin had hij echt goede vragen, maar je ziet bij dat soort mensen (ook bij Lange Frans idd) dat als ze dan niet direct hun zin krijgen ze echt snel radicaliseren

zwammy

Well-known member
Wat moet er fout gaan dan? Dat ze weigeren mee te doen aan de lockdown en elkaar handen gaan schudden op een plein of gaat er iemand vermoord worden?

Abubakari

Well-known member
Heb je die uitzending gezien? Met al die schuimbekkende hersenlozen die dood en verderf schreeuwden naar politici? Okay, blaffende honden etc, maar dit zijn behoorlijk eng fanatieke figuren.

Eef de Kip

Well-known member
Tussen die gele hesjes lopen anders ook wel aardig wat imbecielen maar als ik die beelden zie van die idioten rond het parlementsgebouw daar word ik wel een beetje ongemakkelijk van. Volwassenen die op 5 cm afstand van politici met grote ogen staan te gillen alsof ze vol met coke zitten.

Abubakari

Well-known member
Verbaast mij dat dat mogelijk is. Oppakken en wegwezen met zulk volk.

En dan die halve zool op een podium die trots vertelt dat Rutte niet meer op zijn fiets naar zijn werk kan.

En dat is dan de groep mensen waar Baudet zijn kiezers vandaan wil halen en mee sympathiseert.

Batigoal

Well-known member
Wat moet er fout gaan dan? Dat ze weigeren mee te doen aan de lockdown en elkaar handen gaan schudden op een plein of gaat er iemand vermoord worden?

Nee, al die theorieën vind ik nog wel grappig. Het gaat er vooral erom dat Lange Frans en een of andere wappie dame in zijn podcast gezellig aan het keuvelen zijn over het doodschieten van Mark Rutte. Ze zeggen er zelf schoorvoetend bij dat ze het niet zouden doen, maar met kennelijk een half miljoen volgers van die podcast (en gezien de onderwerpen waarschijnlijk niet de meest stabiele mensen) is dat best gevaarlijk.

Bovenaan