Tv-topic

Mario

Well-known member
Forumleiding
Ik heb ze maar even gemaild hoe het moet:

Mag ik de eerste dag van het WK ontbijt een gemiste kans noemen?
Voetbal diep in de nacht, wedstrijden in de groepsfase die zelfs de grootste voetbalgek niet allemaal gaat kijken.

Dan verwacht ik in een half uur up to date gebracht te worden. Samenvattingen van 6-8 minuten of als het echt een geweldige wedstrijd was langer.

Maar wat krijgen we? Samenvattingen op journaal lengte, 1,5 tot 2 minuten. Drie rode kaarten bij MEX-ZAF, dan is het raar dat je er maar 2 ziet en dat het voetbal er sowieso doorheen geramd wordt zodat er gekeuveld kan worden.

Mensen willen voetbal zien, geen oeverloos gekeuvel. Een uur met 55 minuten gekeuvel wat voor een groot deel ook nog vrij saai en oninteressant is. Iemand die 11 jaar in Canada woont krijgt meer tijd dan de samenvattingen bij elkaar duren.

Misschien een idee om het eerste half uur puur voetbal te maken, goeie samenvattingen, wat reacties van spelers en coaches en kort even het laatste Oranje nieuws. Kun je het tweede half uur wel gaan keuvelen. Kijk je na een week even welk half uur de beste kijkcijfers heeft en of ik gelijk heb. Maar da’s logisch.

Op deze manier ga ik niet meer kijken, check dan wel wat de Belg ervan bakt. Er wordt al zoveel gepraat op tv, het is geen radio, het is geen podcast het is tv. Show (the game), don’t tell.
Ik neem aan dat ze morgenochtend excuus aanbieden en het format aanpassen.

JMD

Well-known member
Ik kon het vanochtend niet zien, zag alleen het begin, maar ik vreesde al dat zou gaan gebeuren wat je zegt Abu...

Ik dacht vanochtend terug aan wk 1994, toen de Belg (ze deden overigens hetzelfde bij de spelen van 1996) een samenvatting programma van een half uur hadden dat ze van 7 tot 10 continu uitzonden. Als je dan bv 815 wakker werd kon je tit 845 alles zien.... In dat half uur zag je vooral samenvatting en en wat reacties achteraf en wat info over de rode Duivels. Dat was ideaal.... Keek dat zo ongeveer elke dag, zeker als ik duels gemist had in de nacht

Abubakari

Administrator
Forumleiding
Ik neem aan dat ze morgenochtend excuus aanbieden en het format aanpassen.
Daar neem ik geen genoegen mee, ontslag voor iedereen, alle beeldmateriaal van Ali B en Jack van Gelder vernietigen, mij chef sport maken en dan afwachten of mijn woede dan een beetje zakt.

Het zal ongetwijfeld geen reet helpen maar stel nou dat er meer mensen klagen, op social media bijvoorbeeld, wat ik niet alleen niet uitsluit maar wat mij zeer logisch lijkt, wie weet dat ze zich dsn toch iets van alle kritiek aantrekken.

Ja ik weet het, ik kan hopeloos naïef zijn.

Waarschijnlijk krijg ik een lulverhaal terug dat iedereen alles al op social media of weet ik veel waar gezien heeft en dat ze daarom volstaan met mini samenvattingen en verder veel gaan praten met mensen die niks te melden hebben.

Abubakari

Administrator
Forumleiding
Dit WK is niet geschikt voor lineaire TV.
Je bent zelf nergens geschikt voor.
Op YouTube hebbe ze een prima samenvatting van 5,5 minuut geplaatst.
Heb ik daarna gekeken, maar wat bati zegt, dan weet je voor je gaat kijken al wie er wint. Voor mensen die niet de godganse dag op allerlei social media zitten is het prima te doen om zoiets te kijken zonder dat je al weet wie er gewonnen heeft.

Het is ook gewoon de ergernis over de stupiditeit van zo’n klote ontbijtshow.

Bovenaan