[Transfers] Buitenland

Satyr

Administrator
Forumleiding
Opvallend: Xavi Simons (16) is ondanks jarenlang ronkende berichtgeving vertrokken bij FC Barcelona. En wat verrassend; Mino Raiola is sinds kort zijn zaakwaarnemer. Waarschijnlijk tekent hij bij Paris Saint-Germain.

Hij tekent idd bij PSG
 

Maasveld

Well-known member
Die jongen spoort echt niet.
aebf1948de5b9a262d324fa83b674da6.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
De kansen op speeltijd voor eigen jeugd is bij Barcelona de laatste tijd ook niet echt groot. Anderzijds heeft Barcelona nog Barcelona B en heeft PSG hun B team geloof ik net opgeheven.
 

Atreides

Well-known member
De kansen op speeltijd voor eigen jeugd is bij Barcelona de laatste tijd ook niet echt groot. Anderzijds heeft Barcelona nog Barcelona B en heeft PSG hun B team geloof ik net opgeheven.

Zelfs al ga je daar vanuit schiet je er helemaal niks mee op Barca te verlaten voor een willekeurige andere jeugdopleiding. Zeker niet gezien zijn Spaanse roots.

Overigens denk ik dat Barca best wel haar best wil doen om ??n van haar supertalenten daadwerkelijk door te laten schuiven naar het eerste. Die schandvlek van 'opleidingsclub' Barca ligt namelijk ook niet heel lekker.
 

Max

Administrator
Forumleiding
[Transfers] Buitenland

Ik denk dat we in Nederland een beetje te pro Barcelona en teveel anti PSG zijn.

Maar als hij echt visie had gehad, dan had hij nu een clubje uitgekozen waar hij als supertalent zich twee jaar kan ontwikkelen met een vaste afkoopsom om vervolgens weer geleidelijk door te kunnen hoppen.

Met supertalenten moet je het echter ook nog maar zien of ze het redden. Ik kan mij voorstellen dat zijn vader niet genoeg geld binnen gefietst dat zoonlief geen zorgen hoeft te maken. Met dit contract is hij iig binnen.
 

Pascallovic

Well-known member
Mooie transfer toch? En ook een stuk dichter bij huis.
Zeker, maar dan hoef je als jongen van 16 nog niet zo'n (door een PR-bureau ingestoken) dramatisch jankverhaal af te steken. Als het zogenaamd je droom was om voor Barca te spelen en zoveel liefde van de honderdduizenden fans gevoeld hebt dan blijf je toch gewoon? Hij kiest er zelf voor om te vertrekken op zijn 16e. Dan past zo'n verhaal wat mij betreft niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Aanstellerig is het zeker. Maar dat is vanuit een Hollands perspectief. Wellicht dat dit in Zuid-Europa meer gepast is.
 

Pascallovic

Well-known member
Grootste probleem voor hem gaat straks het verwachtingspatroon worden. Al jaren gezien als een supertalent en dat schept verwachtingen. Als ie straks het niveau van een Kluivert, Malen of Bergwijn haalt zal dat als een teleurstelling worden ervaren. Terwijl dat toch een heel behoorlijk niveau is.
 
Bovenaan