Transfernieuws Derde Divisie

Unregistere

Well-known member
Nieuwbakken zaterdagtopklasser Ste.Do.Co. versterkt de selectie met een doelman. Ritchie Steinmann komt over van zondagtopklasser Hercules en daar zijn de Utrechters niet blij mee. Steinmann gaat in Hoornaar concurreren met vaste doelman Ruud de Groot.

Rijnsburgse Boys raakt vleugelspits Javier Martina kwijt. De ex-Ajacied gaat naar VVA '71.
 

de waan

Well-known member
Bij Hercules vertrouwen ze spelers kennelijk nog op hun blauwe ogen. Voortaan toch maar met contracten werken.

Wel een uitstekende keeper trouwens, hebben ze een goede aan in hun (ongetwijfeld) degradatiestrijd.
 

Unregistere

Well-known member
Ben benieuwd of hij De Groot uit het elftal gaat spelen. Die heeft toch wel enig krediet opgebouwd. En inderdaad opvallend dat Hercules steeds de betere spelers kwijt lijkt te raken. Doen ze toch niet handig.

Nog wat transfers:

Thomas Metzemaekers (ex-Be Quick 1887 meen ik) van AFC Ajax naar ACV

Marruchen Zimmerman van Excelsior Maassluis naar Deltasport

Fatih Ben Ahmed van GVVV naar FC Lienden

Bob Schepers van SC Cambuur naar ONS Boso Sneek

Lionel Frederik van Koninklijke HFC naar Sparta Nijkerk
 

de waan

Well-known member
Als ze al een goede keeper hebben is het helemaal een rare transfer. Steinmann was ook in beeld bij profclubs, kan me niet voorstellen dat hij zin heeft om op de bank te gaan zitten.
 

erka

Well-known member
Bob Schepers. Dat was toch wel een flink talent. Waar is het misgegaan?
Metzemaekers is idd ex Be Quick.
 

Unregistere

Well-known member
Verrassende move van Barendrecht: de 34-jarige Bart Fiegel wordt aangetrokken als breekijzer. Op zich zou dat niet zo opvallend moeten zijn, ware het niet dat Fiegel al twee jaar is gestopt. De ex-speler van clubs als SVVSMC, Excelsior, Haaglandia, DOTO en Zwaluwen is een goede bekende van de nieuwe trainer van Barendrecht, Adrie Poldervaart. Die heeft hem dus kennelijk overgehaald om zijn voetbalschoenen weer uit de kast te halen.
 

Unnekuukse

Active member
Van JVC Cuijk-doelman Joris van Gerwen was al langer bekend dat hij zou vertrekken, maar inmiddels is ook bekend waarheen: Van Gerwen gaat naar fc Eindhoven.
 

Unregistere

Well-known member
Excelsior Maassluis heeft zich nog versterkt met vleugelaanvaller Daan Blij, die geen nieuw contract kreeg bij Excelsior.
 

Sjorro

Active member
Santiago Palacios naar Roda JC
GROESBEEK Santiago Palacios jaagt zijn voetbaldroom na bij Roda JC. De Mexicaan stapt transfervrij over van de Groesbeekse topklasser De Treffers naar de eredivisionist uit Kerkrade.
Palacios (24) tekent voor twee jaar met een optie voor een derde seizoen in Limburg. De Mexicaan werd afgelopen seizoen topscorer van de zondagse topklasse met 27 doelpunten en overtuigde de profclub in de afgelopen winter tijdens een stage.
bron: Gelderlander.nl

Kogel is door de kerk, een mooie transfer.
 

De Groene Scout

Well-known member
Enkele keren een echte plaaggeest voor HSC gweest. Goede speler hoor, of hij het aankan zal moeten blijken. Ben er wel benieuwd naar, ga het olgen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hij heeft tot nu toe iig nog geen echte concurrentie bij Roda, dat scheelt.
 

de waan

Well-known member
Ik gun hem het allerbeste, maar ik heb zo mijn twijfels. Denk dat hij beter voor een leuke club in de Eerste Divisie had kunnen kiezen. Vraag me ook af of hij in een team als Roda JC (dat vaak toch minder zal zijn dan de tegenstander) goed tot zijn recht komt.
 

Unregistere

Well-known member
Gelijk een contract voor twee jaar, dat is niet verkeerd. Spreekt wel vertrouwen uit, hoewel hij vast niet de hoofdprijs ontvangt en het dus makkelijker is hem langer te contracteren. Maar toch.

Ben benieuwd wat hij kan. Gevoelsmatig hebben spelers uit de top- en de hoofdklasse de afgelopen jaren wel meer succes in het betaalde voetbal dan tien jaar geleden.
 

Sjorro

Active member
Mij lijkt de stap ook heel groot. En wat ook een nadeel is, dat Roda (waarschijnlijk) een moeilijk seizoen krijgt en dan durft men zo'n type speler vaak niet op te stellen.
Maar we zullen zien....
 

Unregistere

Well-known member
Ik denk dat de niveaus ook wel naar elkaar zijn toegegroeid.

Dat gevoel heb ik ook. En dan vooral omdat de JL-teams tegenwoordig vooral met jonge spelers werken. Tien jaar terug haalde Haarlem zo'n beetje ieder seizoen een topscorer uit de hoofdklasse, maar dat werd nooit een succes. Nu zie je zelfs dat spelers waarvan ik het idee heb dat ze echt niet zo bijzonder zijn, toch kunnen slagen.

Krijgt Treffers hier nog een financi?le vergoeding voor?
Hebben ze dit voor Caanen eigenlijk nog gekregen?

Normaal gesproken zal Roda JC niets betalen, denk ik. Hoogstens dat De Treffers een vergoeding krijgt van Palacios als hij een overeenkomst zou hebben met daarin een clausule, maar ik weet niet of dat het geval was.
 
Bovenaan